حالت تاریک

امروز : چهارشنبه, 1403/04/13 | 2024/07/03

Logo

امام جمعه بندرعباس:

غدیر نقش شبکه رهبری جهان اسلام دارد

غدیر نقش شبکه رهبری جهان اسلام دارد

امام جمعه بندرعباس گفت: اگر غدیر محقق شود شبکه رهبری جهان اسلام همین روز بر اساس حداقل ها می توانست منشأ اثر باشد.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»، حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده امروز در خطبه‌های نمازجمعه شهرستان بندرعباس اظهار کرد: غدیر اعلان اصلی جانشینی رسول خدا و برای جلوگیری از تفرقه و تشدد امت رسول الله و روز عامل وحدت و همبستگی است.

وی افزود: شخصیت امیر المومنین (ع) که محور غدیر است مورد قبول همه امت است و پیامبر اسلام(ص) بعد از حج را انتخاب کرد که مردم به عنوان رسانه آن روز عمل کنند و پیغام غدیر را به تمام ممالک اسلامی رسانده شود.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان بیان کرد: در غدیر شاخصه های وجود دارد که مورد قبول همه مسلمانان است و جایگاه توقف پیامبر اسلام (ص) خطبه پیامبر، انتخاب به عنوان ولی، بیعت از مسلمانان و یکی دیگر از پیام های غدیر محبت اهل بیت که مشترک در بین تمام مسلمانان است.

عبادی زاده ادامه داد: اگر غدیر محقق شود شبکه رهبری جهان اسلام همین روز بر اساس حداقل‌ها می‌توانست منشأ اثر باشد و همانگونه که غدیر عامل وحدت و استقبال امت است از روح غدیر و فرهنگ آن باعث فواید زیادی در جامعه حاصل شده است.

وی همچنین در بخش دیگر افزود: بسیج اساتید امروز بخش اثر گذار، انقلابی، مسئولیت پذیر است که ارتباط موثر خود را با دانشجویان و تربیت دانشجوی و استاد نخبه برای گام دوم انقلاب و ارزش های اسلامی و انقلابی را در محیط دانشگاه ترویج کنند و علم و فناوری با کمک استادان نخبه گسترش پیدا کند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان ادامه داد: شهدای دانشمند کشور ازدطیف های دارای تفکرات ناب بسیجی و دانشگاهی امثال شهید احمدی روشن‌ها، رضایی.ها در علوم مختلف بودند که توانستند در عرصه‌های علمی کشور را توانا کنند.

بسیج اساتید روح مقاومت را در دانشجویان تقویت کند

عبادی زاده تاکید کرد: بسیج اساتید باید روح مقاومت را در دانشجویان تقویت کند و رفتار حرفه ای و الگو سازی در بین دانشجویان داشته باشد و رابطه امام خود را با بدنه جامعه تقویت کند، بصیرت افزا باشد و امروز چمدانی از سوالات و شبهات فرا روی نسل جوان ما است چه کسی باید جواب بدهد؟ استاد نقش اول را دارد.

وی ضمن تبریک روز بسیج اساتید و گرامیداشت یاد و خاطره استاد بسیجی شهید چمران گفت: او خودش یک فرهیخته و بسیجی بود و هم مظهر یک استاد بسیجی را در جمهوری اسلامی داشت.

خطیب نماز جمعه بندرعباس گفت: در هفته قوه قضائیه قرار داریم یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی در قانون اساسی دیده شده استقلال قوا است و این باعث اثر گذاری در جامعه می شود و این استقلال نقطه قوت دستگاه قضایی است و در مقابل بسیاری از ناهنجاری ایستادگی کند.

عبادی زاده گفت: نظام قانونی منسجمی را امروز شاهد هستیم و قوانین و مقررات جامع در تمامی حوزه ها کیفری ، مدنی ، تجاری و اقتصادی بصورت مدون داریم و دست دستگاه قضا را باز می کند به برکت فقه اسلامی است و خدمات الکترونیکی خوبی که در دستگاه قضا آغاز شده و دادگاه های تخصصی و با حوصله و تخصص بیشتر از نقاط قوت دستگاه قضایی است.

وی همچنین اظهار کرد: مبارزه با فساد بویژه در سازمان بازرسی که قدرت را برای سالم سازی محیط دستگاه اداری ما که دارای توجه است و کشف جرم و پیگیری مفاسد ، تعامل با مردم را بیشتر مورد توجه قرار دهند بسیار اثر گذار باشد و فرایند دادرسی هنوز طولانی شدن مردم را نگران می‌کند.

امام جمعه بندرعباس ادامه داد: ناراحتی مردم از دستگاه قضا بخاطر مسئله شفاف سازی است که باید اقناع سازی شود و افکار عمومی نیاز به یک تلاش بیشتر دارد و پاسخگوی و روشنگری درون دستگاه قضایی خیلی اثر گذار در رضایت مردم است.

عبادی زاده خاطرنشان کرد: دو مشکل کمبود بودجه و نیروی انسانی در دستگاه قضا به مجلس و دولت برطرف شود و از دستگاه قضا درخواست داریم از جوانان هرمزگانی که واجد شرایط هستند با دوره های تقویتی آنان را وارد دستگاه قضایی کنند چرا که برای ماندگاری نیروها کمک اساسی است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از