حالت تاریک

امروز : دوشنبه, 1403/05/01 | 2024/07/22

Logo

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان خبر داد:

صدور هشدار نارنجی دریایی و هواشناسی در هرمزگان

صدور هشدار نارنجی دریایی و هواشناسی در هرمزگان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان از صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی و دریایی در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»؛ به نقل از اداره کل روابط‌عمومی استانداری هرمزگان، مهرداد حسن‌زاده اظهار داشت: مطابق اعلام سازمان هواشناسی و بررسی خروجی نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی دو هشدار در سطح نارنجی برای روزهای آینده صادر شده است. 

وی از صدور هشدار سطح نارنجی جوی هواشناسی خبر داد و اظهار داشت: بر اثر این سامانه از اواخر وقت فردا سه‌شنبه ۱۴۰۳/۰۴/۱۹ تا اواخر وقت روز جمعه ۱۴۰۳/۰۴/۲۲ شاهد رگبار پراکنده باران و رعد و برق و افزایش باد در ارتفاعات استان با تأکید بر مناطق بشاگرد و حاجی‌آباد خواهیم بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: در مناطق مرکزی استان نیز احتمال وقوع گرد و خاک و کاهش موقتی کیفیت هوا خواهیم بود.

وی تصریح کرد: مردم در تاریخ‌های گفته شده باتوجه‌به احتمال طغیان رودخانه‌های فصلی و بارش در ارتفاعات، از اسکان در نزدیک رودخانه‌ها و صعود به ارتفاعات پرهیز کنند. 

حسن‌زاده با اشاره به صدور هشدار نارنجی دریایی نیز گفت: از ساعات پایانی امروز دوشنبه تا پنج هفته جاری شرایط دریایی باتوجه‌به وزش بادهای جنوب شرقی است احتمال افزایش طول‌موج تا ۲۰۰ سانتی‌متر در خلیج‌فارس و تنگه هرمز وجود دارد. 

وی با اشاره به لزوم صیانت از تورهای صیادی افزود: تدابیر لازم برای تردد شناورها در خلیج‌فارس و تنگه هرمز دیده شود همچنین در مدت یاد شده از فعالیت‌هایی مثل شنا در سواحل خودداری شود.
انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از