حالت تاریک

امروز : چهارشنبه, 1403/04/13 | 2024/07/03

Logo

مدیرکل بنیاد شهید هرمزگان:

زبان تکریم‌وتعامل؛ درسی که دفاع مقدس داد

زبان تکریم‌وتعامل؛ درسی که دفاع مقدس داد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان هرمزگان گفت: ۸ سال دفاع مقدس این درس را به جهانیان داد که ملت ایران با تهدید، فشار و جنگ تسلیم نمی‌شود و باید با زبان تکریم تعامل و گفتگو با ملت ایران سخن بگویند.

عطا ناوکی صبح امروز شنبه اول مهرماه در گفتگو با خبرنگار هرمز با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: این روزها یادآور عظمت ملت ایران و روحیه استقامت و ایثار شهدا، جانبازان و ایثارگران است.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان هرمزگان افزود: جنگ تحمیلی در شرایطی آغاز شد که قدرت‌های بزرگ در یک نقطه تفاهم داشتند و آن، به زانو درآوردن نظام نوپای جمهوری اسلامی و ملت سرافراز ایران بود.

 

ناوکی بیان کرد: ملت ایران دفاع جانانه را در این هشت ساله دفاع مقدس از خود نشان داد و با اتکا به نیروی لایزال الهی و فرهنگ شهادت زرین‌ترین برگ را در طول تاریخ ایران از خود بر جای گذاشت و شهدای گرانقدر را نهایت اخلاق تقدیم انقلاب کرد.

 

وی تاکید کرد: هشت سال دفاع مقدس این درس را به جهانیان داد که ملت ایران با تهدید فشار و جنگ تسلیم نمی‌شود جهانیان باید بدانند که با زبان تکریم تعامل و گفتگو با ملت ایران سخن بگویند چرا که فرهنگ ملت ایران مبتنی بر گفتگوی استدلال منطق و تعامل با دنیاست‌.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان هرمزگان با تاکید بر اینکه شهادت، مرگ انسانهای زیرک و هوشیار است، اذعان داشت: مرگ برای همه است اما شهید، جانش را فروخته و در مقابل آن، بهشت و رضای الهی را گرفته است که بالاترین دستاوردهاست. به شهادت در راه خدا، از این منظر نگاه کنیم. شهادت، مرگ انسانهای زیرک و هوشیار است که نمی‌گذارند این جان، مفت از دستشان برود و در مقابل، چیزی عایدشان نشود.

 

ناوکی از دفاع مقدس به عنوان مدرسه‌ای پر محتوا از هرآنچه به عنوان خصایل نیک و پسندیده است یاد کرد و گفت: فضایلی ارزشمند همچون ایثار، شجاعت، عشق، وطن‌پرستی، از خودگذشتگی و صبر که هر کدام آموزگاران درس عزت، افتخار و سربلندی هستند.

 

وی با اشاره به اینکه شهدا در راه خدا از همه چیز خود گذشتند و جانشان را فدا کردند تا میهن اسلامی پایدار بماند، اضافه کرد: فداکاری آنها دشمنان اسلام را خوار و ذلیل کرد و همگان باید یاد آنها را زنده نگه داریم و از شهدا درس بگیریم و وظیفه امروز همه ما این است کاری کنیم که خانواده شهدا در بهترین جایگاه عزت و احترام قرار گیرند.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان هرمزگان در پایان با تاکید بر اینکه استقلال هر کشور وابسته به شهادت طلبی آن ملت است و اگر ملتی چنین روحیه‌ای را داشت از استقلال برخوردار است، تصریح کرد: جایگاه شهدا بسیار بالاست و وقتی کسی شهید می‌شود قرآن در توصیف او می‌گوید، معامله سودآوری انجام داده است و در دنیا و آخرت عزتمند می شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از