حالت تاریک

امروز : دوشنبه, 1403/02/31 | 2024/05/20

Logo

کارشناس مذهبی هرمزگان:

روزه‌داری، رسیدن به تقوای الهی است

روزه‌داری، رسیدن به تقوای الهی است

کارشناس مذهبی هرمزگان گفت: روزه گرفتن فقط نخوردن نیست؛ بلکه باید روح روزه‌داری را دریافت؛ درک بهتر فقرا و رسیدن به تقوای الهی از جمله برکات روزه‌داری به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام علی رنجبر در گفتگو با خبرنگار حوزه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی خبری«هرمز» اظهار کرد:  در ابتدا لازم می‌دانم به جهت اهمیت ایستادگی مردم غزه و مقاومت آنها در برابر نسل‌کشی رژیم اشغالگر قدس، آرزوی پیروزی مقاومت مردم غزه و نابودی صهیونیسم را داشته باشم.

 

کارشناس مذهبی هرمزگان با تاکید بر اینکه درک درست از مفهوم روزه‌داری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، بیان کرد: روزه گرفتن فقط نخوردن نیست؛ بلکه باید روح روزه‌داری را دریافت؛ درک بهتر فقرا و رسیدن به تقوای الهی از جمله برکات روزه‌داری به شمار می‌رود.

وی افزود: ماه مبارک رمضان با سایر ایام متفاوت است، این تفاوت در کلام معصومین و به ویژه در خطبه شعبانیه آمده است، به عنوان نمونه مراتب روزه در کلام امام باقر علیه السلام: روزه حداقلی با خودداری کردن از خوردن و آشامیدن حاصل می‌شود. اما مرتبه‌ای بالاتر از روزه در کلام امام صادق علیه السلام آمده است: گوش و چشم در برابر کار حرام و تمام اعضا در برابر زشتی‌ها روزه‌دار باشد، حضرت علی(علیه السلام) مرتبه عالی از روزه‌داری را اینگونه فرمودند: روزه قلب و خودداری از فکر گناه برتر از روزه شکم و خودداری از خوراک است.

 رنجبر گفت: پیامبر رحمت(ص) در خطبه شعبانیه فرمودند (واحفظوا السنتکم) زبان و گفتار را حفظ کنید (غضوا عما لایحل النظر الیه ابصارکم) چشمان را از آنچه نباید دید حفظ کنید‌ (عما لایحل الاستماع الیه ابصارکم) گوش‌هایمان را از آنچه نباید شنید حفظ کنید. تمام این سخنان نورانی علاوه بر فضای حقیقی در فضای مجازی نیز راه‌گشاست؛ حفظ و نگهداری فکر و روح از آلودگی‌های فضای مجازی و تاثیر گذاری در این فضا از آموزه‌های معصومین است‌.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از