حالت تاریک

امروز : سه‌شنبه, 1403/03/01 | 2024/05/21

Logo

سرپرست حوزه نظارت گمرکات هرمزگان:

درآمد گمرکات هرمزگان ۴۹ درصد افزایش یافت

درآمد گمرکات هرمزگان ۴۹ درصد افزایش یافت

سرپرست حوزه نظارت گمرکات هرمزگان گفت: میزان درآمد گمرکات استان در سال گذشته افزون بر ۹۵۰ هزار و ۹۵۲ میلیارد ریال بوده که این میزان درآمد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴۹ درصد افزایش‌یافته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»؛ به نقل از ایرنا؛ محمدرضا آگاهی با اشاره به کسب رتبه نخست مبادلات تجاری توسط گمرکات استان در سال گذشته ابراز کرد: سهم صادرات غیرنفتی از میزان درآمد گمرکات هرمزگان نیز سال گذشته به ۴۳ میلیون و ۵۴۸ هزار تن به ارزش ۱۲ میلیارد و ۶۱ میلیون دلار رسید که از لحاظ وزنی ۳۵ درصد و از لحاظ ارزشی پنج درصد افزایش داشته است.

 وی بیان کرد: عمده اقلام صادراتی شامل مشتقات نفتی، چدن، آهن و فولاد، سنگ فلز، جوش و خاکستر، مواد پلاستیکی و اشیاء پلاستیکی ساخته شده و مس بوده که به مقصد کشورهای چین، امارات متحده عربی، عمان، هند و اندونزی بارگیری شده است.

 سرپرست حوزه نظارت گمرکات هرمزگان با اشاره به واردات و صادرات غیرنفتی از گمرکات استان نیز تصریح کرد: بالاترین حجم مبادلات تجاری کشور (واردات و صادرات) غیرنفتی از گمرکات استان مبلغی افزون بر ۳۴ میلیارد دلار بوده است که ۲۹ درصد کل مبادلات تجاری کشور از حیث ارزش بوده است.

 وی با اشاره به واردات از گمرکات استان هرمزگان، افزود: همچنین میزان واردات گمرکات استان در سال گذشته هشت میلیون و ۹۸۹ هزار تن به ارزش ۲۱ میلیارد و ۷۳۰ میلیون دلار بوده است.

 ورود بیش از ۲۹۸ هزار خودرو به جزیره قشم در ایام تعطیلات نوروز

 آگاهی با اشاره به آمار گمرک جزیره قشم در ایام تعطیلات نوروزی گفت: آمار ورودی خودرو از ۲۵ اسفند سال ۱۴۰۲ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۳، تعداد ۲۹۸ هزار و ۸۱۲ دستگاه خودرو و تعداد مسافر ورودی و خروجی به جزیره قشم یک میلیون و ۵۲۵ هزار و ۹۳۷ نفر بوده است که نسبت به سال گذشته به میزان قابل‌توجهی افزایش‌یافته است .

 وی با قدردانی از تلاش شبانه‌روزی مدیرکل گمرک قشم و سایر همکاران در گمرکات تابعه اظهار کرد: باتوجه‌به ماه مبارک رمضان کارکنان خدوم گمرک نسبت به ارائه خدمات شبانه‌روزی و با حداقل امکانات در کمترین زمان ممکن، شرایط لازم برای ورود مسافران به جزیره قشم را فراهم کردند.


انتهای خبر/


 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از