حالت تاریک

امروز : شنبه, 1403/05/06 | 2024/07/27

Logo

مدیرعامل موسسه صنعت هسته‌ای کشور خبر داد:

دبیرستان‌های انرژی اتمی در بندرعباس افتتاح می‌شود

دبیرستان‌های انرژی اتمی در بندرعباس افتتاح می‌شود

مدیرعامل موسسه صنعت هسته‌ای کشور گفت: همزمان با راه‌اندازی نیروگاه اتمی سیریک، دبیرستان‌های انرژی اتمی نیز در شهر بندرعباس افتتاح می‌شود.

شهرام ملازاده مدیرعامل موسسه آموزش فرهنگی صنعت هسته‌ای کشور در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز» اظهار کرد: خوشحالم که خبر مسرت‌بخش را به مردم استان هرمزگان و به خصوص شهر بندرعباس می‌دهم که همزمان با راه‌اندازی و افتتاح نیروگاه اتمی سیریک، دبیرستان‌های انرژی اتمی نیز در شهر بندرعباس آغاز به کار می‌کنند.

وی افزود: این دبیرستان‌ها آغاز به کار می‌کنند تا طبق فرمایش ریاست سازمان انرژی اتمی، تربیت کادری که قرار است در نیروگاه اتمی سیریک، مشغول به کار شوند از همین مدرسه کارشان را شروع کنند و تحت آموزش‌های لازم قرار گیرند.

مدیرعامل موسسه صنعت انرژی اتمی کشور همچنین گفت: بعد از ۵ سال که نیروگاه اتمی سیریک راه اندازی شود همین دانش آموزان بندرعباس سکان هدایت نیروگاه را به دست خواهند گرفت.

ملازاده ادامه داد: مدرسه انرژی اتمی بندرعباس، بیستمین مدرسه مجموعه مدارس انرژی اتمی می‌باشد که در بندرعباس افتتاح می‌شود.

 وی همچنین اضافه کرد: مدرسه انرژی اتمی با رشته‌های ریاضی و تجربی آغاز به کار می‌کند چون بیشتر رشته‌هایی که در صنعت هسته‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد از همین دو رشته تأمین می‌شود.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری هلدینگ انرژی اتمی تصریح کرد: شروع فعالیت آموزشی در مدرسه انرژی اتمی بندرعباس با شروع متوسط اول می‌باشد و متوسطه دوم نیز در دو رشته ریاضی و تجربی، کار خود را آغاز می‌کند.

گفتنی است، همایش معرفی مدارس انرژی اتمی نیز با حضور مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان، فرهنگیان استان و جمعی از خانواده‌ها برگزار شد و برنامه‌های متعددی برای آشنایی بیشتر با اهداف و فعالیت‌های مدرسه انرژی اتمی ارائه شد.

مدرسه ویژه صنعت هسته‌ای در هرمزگان به‌عنوان یکی از کارهای ماندگار شورای آموزش و پرورش است که با همکاری سازمان انرژی اتمی در حال ساخت است، این مدرسه می‌تواند در توسعه منابع انسانی هرمزگان تاثیر بسزایی داشته باشد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از