حالت تاریک

امروز : شنبه, 1403/04/16 | 2024/07/06

Logo

مدیرکل کمیته امداد امام(ره) هرمزگان خبر داد:

خودکفایی ۹۰۰۰ خانوار تحت پوشش کمیته امداد هرمزگان

خودکفایی ۹۰۰۰ خانوار تحت پوشش کمیته امداد هرمزگان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) هرمزگان گفت: در سه سال گذشته ۹ هزار و ۲۰۰ خانوار تحت پوشش کمیته امداد در سراسر استان به خودکفایی و توانمندی رسیده و پس از دریافت خدمات هدفمند و موضوعی از این نهاد خارج شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»، به نقل از روابط‌عمومی اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) هرمزگان، مرکز خلیج‌فارس، حمید باسره اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) هرمزگان برای سه هزار و ۵۳۴ واحد مسکونی به مددجویان تحت حمایت با اعتبار هزار و ۷۶۷ میلیارد ریال ساخت و تحویل مددجویان شده است.

وی گفت: در حوزه تعمیرات مسکن مددجویان نیز ۴۲۱ میلیارد ریال برای تعمیر چهارهزار و ۲۰۸ واحد مسکونی هزینه شده است.

باسره افزود: همچنین با اعتبار ۳۵۲ میلیارد ریال ۲ هزار و ۳۴۷ چشمه سرویس بهداشتی برای خانواده‌های تحت حمایت نیز ساخته شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) هرمزگان گفت: تأمین و اهدای جهیزیه به ۱۲ هزار و ۹۹۸ نوعروس و زوج‌های جوان نیازمند، تأمین و اهدای ۲۱ هزار و ۹۰۳ دستگاه انواع لوازم ضروری زندگی به مددجویان، پرداخت حق بیمه اجتماعی برای حمایت از ۱۰ هزار و ۴۷۴ زن سرپرست خانوار و پرداخت کمک‌هزینه‌های درمانی برای ۴۵ هزار بیمار نیازمند و با اعتبار پنج هزار و ۵۵ میلیارد ریال از دیگر فعالیت‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) هرمزگان است.

وی افزود: ساخت و راه‌اندازی نخستین نیروگاه خورشیدی حمایتی تجمیعی کشور با ظرفیت تولید بیش از یک مگاوات برق و با اعتبار ۲۷۰ میلیارد ریال به‌منظور توانمندسازی ۲۰۴ خانواده تحت حمایت این نهاد در استان هرمزگان صورت‌گرفته است.

باسره گفت: هزار و ۲۸۷ نیروگاه خورشیدی خانگی پنج کیلوواتی با اعتبار ۲ هزار و ۱۲۷ میلیارد ریال، ایجاد ۳۲ هزار و ۳۶۴ فرصت شغلی جدید با پرداخت ۲۱ هزار و ۳۰۵ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی، برگزاری دوره‌های آموزشی متنوع فنی حرفه‌ای و کاربردی برای ۲۰ هزار و ۵۱۳ نفر از مددجویان با اعتبار ۲۷۰ میلیارد ریال و کاریابی در بنگاه‌های اقتصادی برای دو هزار و ۱۵۹ نفر از جویندگان کار تحت حمایت این نهاد نیز از دیگر اقدامات کمیته امداد امام خمینی(ره) هرمزگان است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از