حالت تاریک

امروز : پنج‌شنبه, 1403/04/14 | 2024/07/04

Logo

وحشی‌گری آمریکا در حمله به هواپیمای مسافربری؛

حمله به ایرباس ۶۵۵ سند جنایات آمریکا است

حمله به ایرباس ۶۵۵ سند جنایات آمریکا است

واقعه حمله توسط ناو وینسنس آمریکا به هواپیمای مسافربری ایرباس ۶۵۵ که عازم امارت بود سندی از جنایات آمریکا در قبال مردم ایران است.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»، در دنیایی که امروز ما در آن زندگی می‌کنیم کارزار حق و باطل به‌صورت مشهود با یکدیگر در تقابل هستند و یک نگاه به دودستگی جوامع بشری که برخی از آنها صنعتی و بخش دیگر جهان‌سومی را به وجود آورده است.

از این رهگذر این تقابل که کشورهای جهان‌سومی باید برای پیشرفت به یک طیف کشورهای صنعتی وابسته شوند و استثمار و استعمار را پذیرش کنند تا جایی که برخی از کشورها برای کوچک‌ترین کارها باید اجازه از کدخدا بگیرند.

ظلم و نادیده‌گرفتن حق جوامع بشری و کشورهای که به هر صورتی فقیر و یا از جامعه جهانی دورمانده‌اند، ساختارها مملکتی و مردمان آنها را دچار چالش و مشکلات کرده و حق طبیعی و حقوقی آنها را زیر سؤال برده است و این تبعیض با روی کار آمدن انقلاب اسلامی باعث یک جرقه بزرگ بر تحولات دنیا شد.

ایران اسلامی به کشورها نشان داد که همیشه راه برای پیشرفت و توسعه هموار است و بدون پشتوانه کدخدا و باور به توان و ظرفیت‌های داخلی می‌تواند حتی گوی سبقت را از این کشورها به‌اصطلاح صنعتی را گرفت و این تفکر کشورها را بر آن داشت که مسیر پیشرفت نگاه به توان داخلی است؛ اما استثمار کوتاه نمی‌نشیند و برای مقابله با این نوع تفکر گام‌های بسیاری برداشته است.

کشورهای غربی حقوق بشر را بازیچه خود قرار داده‌اند

آمریکا و کشورهای غربی که حقوق بشر را دست‌مایه تفکرات لیبرالیستی و بازیچه خود قرار داده‌اند در طول سال‌ها جنایاتی بر جامعه بشری افروخته و به جان و مال مردم به نام حقوق بشر تعدی کرده‌اند.

در هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی قرار داریم و یکی از جنایات که این کشور بر ملت ایران آورده حمله به پرواز ایرباس ۶۵۵ در بندرعباس است و صحنه این فاجعه در تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار شد.

 بچه‌کشی رسم دیرینه آمریکایی‌هاست

حجت‌الاسلام محمد ایمانی فرد مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان به هفته بازخوانی و افشای ماهیت حقوق بشری امریکایی پرداخت و اظهار کرد: آمریکا و کشورهای غربی که مدعی حقوق بشر هستند سال‌های سال است که ملت‌های آسیایی و آفریقایی را در زیر استعمار خود له کرده و به جان و مال و حتی ناموس آنها رحم نکرده و با سنگدلی تمام پیشرفت و توسعه و آبادانی را از آنها گرفته‌اند.

وی عنوان کرد: ماجرای ایرباس ۶۵۵ بندرعباس از آن جمله وقایعی است که دل هر انسانی را به درد می‌آورد و بچه‌کشی که رسم دیرینه و ماهیت این خونخواران خوک‌صفت بوده است را بر ملا می‌کند.

به گفته مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان، رحم‌نکردن به افرادی که نه به دنبال کار سیاسی بودن و بلکه در یک پرواز و بدون هیچ‌گونه قصد و نیتی بلکه برای دیدار عزیزانشان یا کار و یا سفر به کشوری را منفجر کردند غیر از خوی وحشی‌گری چیزی دیگری متصور نیست.

آمریکا حقوق بشر را در منافع و مطامع خود می‌داند

 ایمانی فرد ادامه داد: جنایات آمریکا در ایران تنها در همین ۴۰ سال اخیر انقلاب اسلامی بازخوانی این گزارش است که آنها حقوق بشر را در منافع و مطامع خود می‌دانند و هر کس منافع آنها را به خطر بیندازد باید نابود شود.

وی بیان کرد: از تطمیع و حمایت‌های گروه‌های غیرقانونی بر علیه جمهوری اسلامی گرفته تا تحریم‌های که نه‌تنها مردم عادی بلکه بیماران خاص را شامل می‌شود این است حقوق بشر آمریکایی که سال‌ها بر افق گیتی جریان دارد.

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان، ایران اسلامی در طول چهار دهه اقتدار توانسته است با سد تحریم‌ها مقابله کند و با حمایت از کشورهای مظلوم جهان چتری برای ستمدیدگان جهان باشد.

 حمله به پرواز ۶۵۵ سندی از جنایات آمریکا در قبال مردم است

حجت‌الاسلام غلامعلی ارجمند رئیس بنیاد شهید سال ۶۶ در باره این واقعه می‌گوید: شهادت مردم بی‌گناه و مظلومانه مردم کشور عزیزمان ایران اسلامی در حمله توسط ناو وینسنت آمریکا به هواپیمای مسافربری ایرباس ۶۵۵ که عازم امارت بود سندی از جنایات آمریکا در قبال مردم است.

وی افزود: در آن زمان بنده مسئولیت بنیاد هرمزگان را برعهده داشتم و در همایش تهران بودیم که تماس گرفتند و با اولین پرواز خود را به محل حادثه رساندیم و همه مردم در مقابل این حادثه دست‌به‌دست و با همکاری به دنبال کشف اجساد شهدا بودند.

ارجمند ادامه داد: صبح روز بعد مردم از استان‌های دیگر نیز که عزیزانشان در این هواپیما بودند نیز آمدند و یک صحنه دلخراشی را ایجاد کرده بود.

رئیس بنیاد شهید سابق هرمزگان اضافه کرد: وقتی انسان این جنازه‌ها را می‌دید که بعضاً دست‌ها و پاها قطع شده و ۱۵ روز طول کشید تا جنازه‌ها از دریا جمع‌آوری شد و مردم سراسر ایران به کمک آمدند که حدود ۲۴۰ نفر شناسایی شدند که ۳۶ نفر اتباع خارجه و ۶۰ نفر دیگر قابل‌شناسایی نبودند که به بهشت‌زهرا تهران منتقل شدند.

ارجمند گفت: در میان اجساد شهدا دختربچه اهل پاکستان بود که به‌صورت اشتباه در میناب دفن شده بود که از سفارت تماس گرفتند و بعد از تحقیق مشخص شد و طی تماس خانواده آنها راضی شدند در ایران دفن شود.

انتهای خبر/ 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از