حالت تاریک

امروز : شنبه, 1403/05/06 | 2024/07/27

Logo

مکتبی که هر روز شعله‌ور‌تر می‌شود؛

حاج قاسم؛ قهرمانی که مرد میدان بود

حاج قاسم؛ قهرمانی که مرد میدان بود

دشمن که به خیال خود با به شهادت رساندن حاج قاسم راه و مکتب این سردار سرافراز را نابود می‌سازد؛ اما مکتب این سردار سرافزار هر روز شعله‌ورتر از روز قبل می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی«هرمز»؛ سردار حاج قاسم سلیمانی شخصیتی والامقام که در حال حاضر شهرت جهانی دارد و نه تنها محبوب ملت ایران بوده بلکه تمام آزادی‌خواهان جهان وی را دوست دارند.

نام سردار سلیمانی همواره همراه با مقاومت است و سید جبهه مقاومت شهرت دارد و و درس مقاومت را خوب به آزادی‌خواهان جهان داده است.

دشمن که به خیال خود با به شهادت رساندن حاج قاسم راه و مکتب این سردار سرافراز را نابود می‌سازد؛ اما مکتب این سردار سرافزار هر روز شعله‌ورتر از روز قبل می‌شود.

مکتب سردار دلها مکتبی پرشور و شعف برای آزادی خواهان جهان به شمار می‌رود که از خودگذشتگی و ایثار در راه خدا دارد.

اخراج اشغالگران از منطقه؛ هدف اصلی شهید سلیمانی

قاسم امینی استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس در گفتگو با خبرنگار ما، با تأکید بر اینکه مکتب شهید سلیمانی به عنوان نماد مقاومت، باید احیا کنیم؛ گفت: این مکتبی است که هدف امامین انقلاب و هدف انقلاب نیز بوده است و این پیغام را دشمنان به خوبی دریافت کرده‌اند که انقلاب اسلامی روز به روز تنومندتر و بارورتر نیز شده و هیچ راه گریزی ندارند و باید منطقه را ترک کنند.

سردار سلیمانی روند جبهه مقاومت را تسریع کرد

وی افزود: سردار سلیمانی روند جبهه مقاومت را تسریع کرد و امروز مدیون شهدایی هستیم که در جبهه مقاومت از جان شیرینشان گذشتند و مسیر مقاومت را شهدا باز کرده‌اند.

امینی تصریح کرد: قطار مقاومت دیگر به عقب باز نمی‌گردد و هر چیزی است متوجه می‌شویم که به جلو در حال حرکت است و خون شهدا و رزمندگان است که این قطار را به جلو به حرکت در می‌آورد.

استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس اذعان داشت: روزانه به پایگاه و مکان‌های آمریکایی در منطقه حمله می‌شود و این نشان از قدرت جبهه مقاوت است.

وی اضافه کرد: پیام و هدف اصلی سردار سلیمانی و دیگر شهدای جبهه مقاومت اخراج اشغالگران از منطقه است و تقاص اصلی و سیلی محکم بیرون کردن از منطقه و احیای تمدن اسلامی است.

امینی گفت: امروز با توجه به عملیات طوفان‌الاقصی تا کنون هیچگاه اسرائیل تا به این میزان به ضعف نرسیده بود و جبهه مقاومت به این قدرت و شجاعت دست نیافته بود که هم در حوزه جنگ سخت خیلی خوب ظاهر شده و هم در حوزه نرم خوب وارد شده است.

استاد دانشگاه‌های هرمزگان همچنین گفت: در کشورهای غربی نیز بر علیه استکبار و اسرائیل جنایتکار به پا خواسته‌اند؛ نیورک، هلند و..‌ غرب و شرق عالم جنایات اسرائیل و کودک کشی آن را در فلسطین محکوم می‌کنند و رژیم کودک‌کش صهیونسیتی مورد تنفر نظام بین‌الملل قرار گرفته‌اند‌.

 امروز شاهد افول اسرائیل از بعد مادی و معنوی هستیم

وی ادامه داد: هزینه‌های مادی و معنوی فراوانی نیز جبهه مقاومت دارد و شهدای فراوانی نیز در این راه درخت تمدن اسلامی را آبیاری کرده‌اند و از آنجایی که همیشه مظلوم پیروز است امروز شاهد افول اسرائیل از بعد مادی و معنوی هستیم.

امینی تصریح کرد: در نظرسنج‌هایی که در دنیا انجام می‌شود جبهه مقاومت محبوبیت فراوانی دارد و چشم دنیا به مجاهدین ما است که تحولات را در منطقه رقم می‌زنند؛ موفقیت‌ها و رشادت‌های جبهه مقاومت بیش از پیش است.

استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس اضافه کرد: هفته مقاومت فرصتی مغتنم است که پیام انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت که سردار سلیمانی بزرگترین نماد این جبهه مقاومت است به دنیا رسانده شود.

مهمترین گام جبهه مقاومت پاکسازی اشغالگران از منطقه است

وی ابراز داشت: مهم‌ترین گام جبهه مقاومت پاکسازی اشغالگران از منطقه است؛ تاریخ نشان داده که اشغالگران به خودی خود از منطقه خارج نمی‌شوند بلکه با جنگ و یا منافعشان به خطر بیفتد تا از منطقه خارج شوند.

امینی تصریح کرد: امروز شاهد عقب رانی آمریکا از منطقه هستیم و جبهه مقاومت به هدفش نزدیک‌تر می‌شود در افغانستان، سوریه عقب کشیدند؛ بنا به فرموده مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) سال ۱۳۵۷ و دهه ۵۰ آمریکایی‌ها را از کشورمان خارج کردیم ان شاالله در دهه ۱۴۰۰ از منطقه خارج شوند.

 حاج قاسم مرد میدان، مبارزی قهرمان بود

منیژه سنجری در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: حاج قاسم مرد میدان، مبارزی قهرمان بود، یکی از راه‌های که حاج قاسم را به این جایگاه رساند لقمه‌ حلال بود، ایشان در خانواده متوسطی بزرگ شد، اما تقوا، ایثار و اعتقاد بالایی داشت.

بانوی فرهیخته هرمزگانی افزود: شهید سلیمانی، فردی صادق و پرتلاش بود که در راه رسیدن به آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران قدم برمی‌داشت، وی، سرداری مقتدر، اما برای زیر دستان خود، ترحم داشت، بر سر سفره آنها می‌نشست و گاهی اوقات در دهان آنها لقمه می‌گذاشت، اخلاق فوق‌العاده خوبی داشت و همین امر، سبب شده بود که نه تنها نزد مردم و مقام معظم رهبری، که نزد تمامی آزادی‌خواهان عالم از مرتبه و جایگاه خوبی برخوردار است.

دشمن از وجود حاج قاسم هر لحظه احساس خطر می‌کرد

وی تصریح کرد: دشمن از وجود حاج قاسم هر لحظه احساس خطر می‌کرد لذا درصدد به شهادت این بزرگمرد بود و ایشان را به شهادت رساند تا به خیال باطل خود، راه حاج‌قاسم متوقف کند، اما نمی‌دانست که روش و منش این شهید بزرگوار نه تنها محو و نابود نمی‌شود، بلکه راه ایشان ادامه دارد و پس از شهادت ایشان، تک تک افراد این جامعه یک حاج قاسم هستند.

سنجری ادامه داد: حتی دشمن از اسم زائر حاج قاسم هم هراس دارد، برای همین با برنامه‌ریزی در سالگرد این شهید والامقام، با ارتکاب جنایت تروریستی، تعدادی از زائران مرقد حاج قاسم را به شهادت رساند،چقدر حقیرند که حتی از زائر حاج قاسم هم می‌ترسند که دست به چنین جنایتی زدند.

تلاش حاج‌قاسم ایجاد صلح و آرامش در جهان بود

فریبا رجبی پور بانوی خانه‌دار بندرعباسی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: کاش حاج قاسم سلیمانی و مکتب سرنوشت‌ساز ایشان را بیشتر و بهتر بشناسیم، چراکه وی مجاهدی دانشمند در عرصه جنگ و اخلاق بود، به خوبی می‌توانست مدیریت بحران کند و سعی داشت صلح و آرامش را در تمامی جوامع اسلامی حکمفرما کند.

وی افزود: از دیدگاه شهید حاج‌قاسم، شیعه و سنی، مذهبی و غیر مذهبی، با حجاب و کم حجاب فرقی نداشت و معتقد بود همه افراد جامعه قابل احترام هستند و همین باعث شده بود که محبوب دلها شود.

این بانوی بندرعباسی، شناخت مکتب حاج‌قاسم سلیمانی را شناخت آرمان‌ها و اهداف بلند انقلاب اسلامی و همچنین شناخت آنچه که این سردار بزرگ جان خود را برای آن از دست داد، معنا کرد.

رجبی‌پور با بیان اینکه شهدا برای رضای خدا و ادای تکلیف، حفاظت از استقلال مرزهای جغرافیایی و عقیدتی در نبرد با دشمنان اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی، از آرمان‌ها و ارزش‌های الهی دفاع کردند و در نهایت شربت شهادت را نوشیدند.

وی در ادامه تصریح کرد: شهیدان والامقام با جانفشانی و ایثارگری، منافع ملی و جمعی را بر منافع فردی خود مقدم دانستند و با تمام وجودشان، به خداباوری را ایمان راسخ داشتند.

 ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری سردار دلها زبانزد عام و خاص است

فرزانه صادقی دیگر بانوی بندرعباسی که رسالت مهم تبلیغ دینی را بر عهده دارد در باب شخصیت حاج قاسم به خبرنگار ما گفت: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند «چیزی که حاج قاسم را بزرگ کرد اخلاص وی بود، انسان وقتی با نیت خالص مبارزه می‌کند و در لحظه لحظه زندگی‌اش مبارزه با نفس داشته باشد؛ خداوند به وی، قدرت روحی بالا عطا می‌کند و این قدرت وی باعث نورانیت و اثرگذاری‌اش در عالم می‌شود.

وی افزود: حاج قاسم هر کاری کرد بخاطر خدا کرد، هیچ کس به اندازه ‌این شهید، مدافع ولایت نبوده است، کمتر کسی پیدا می‌شود که اینقدر از ولایت حمایت کند و پشت ولایت باشد، لذا ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری سردار دلها زبانزد عام و خاص است.

صادقی ادامه داد: حاج قاسم نمونه عینی و الگوی مناسب برای نسل نوجوان و جوان و پیر جامعه است هر چه ما بیشتر با این شخصیت آشنا می‌شویم بیشتر به زیبایی‌های دین مبین اسلام و آرمان‌های امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی ایران پی می‌بریم.

این مبلغ هرمزگانی تأکید کرد: از حاج قاسم یاد گرفتیم از دل بحران‌ها فرصت بسازیم و از هیچ چیز نهراسیم و عمل کنیم.

 خون حاج قاسم دل‌های مرده را زنده می‌کند‌

وی بیان داشت: سیره و روش زندگی و مجاهدت‌های شخصی مثل حاج قاسم می‌تواند رشد معنوی مردم ایران و جهان را تسریع ببخشد، چون با مردم بود و درد مردم را می‌فهمید، حتی خون حاج قاسم نیز دل‌های مرده را زنده می‌کند‌.

صادقی اضافه کرد: حاج قاسم نمونه کامل از فداکاری، از خود گذشتگی، ایثار، جوانمردی، قدرت، شجاعت، مهربانی و دلسوزی، پاکی و صداقت، ولایی و سرشار از عشق به اهل بیت علیهم‌السلام بود.

این بانوی بندرعباسی همچنین گفت: حاج قاسم ذوب در ولایت بود و کمتر کسی در جمهوری اسلامی پیدا می‌شود که این قدر عاشق ولایت و عاشق خدمت به خلق‌الله بود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از