حالت تاریک

امروز : چهارشنبه, 1403/04/13 | 2024/07/03

Logo

هرمز گزارش می‌دهد؛

جاودانگی یک «اثر انگشت»

جاودانگی یک «اثر انگشت»

مقداری جوهر که بر انگشتان مردم نقش می‌بندد و این مهر زیبا سرآغاز سیاست یک ملت می‌شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی پایگاه خبری «هرمز»؛ قدرت‌نمایی را به سبک‌های متفاوتی می‌توان به منصه ظهور نشاند، گاهی اوقات این ابرقدرتی را افراد با زورآزمایی بدنی و گاهی نیز در جوامع محلی و حتی جهانی با شمارش آرایه‌ها و مولفه‌های پیشرفتی آنها می‌توانیم متمایز نماییم که نمونه آن را می‌توان به قدرت‌های اقتصادی و نظامی اشاره داشت.

اما آن چیزی که می‌تواند تمام حقایق قدرتی را در برگیرد، قدرت سیاسی یا همان چانه‌زنی انسانی می‌باشد، چرا که این روابط انسانی است که فلسفه اصلی تولید قدرت در نظام جهانی است، ارتباط سیاسی با کشورها و ایجاد باب دوستی در رده‌های بین‌المللی و پیگیری حقوق شهروندان جهانی نظم نوینی به پویایی قدرت می‌دهد.

آن چیزی که زیرساخت و خردمایه این قدرت را می‌تواند بسازد، انتخاب یک الگوی مناسب است، البته الگوهای زیادی در روابط سیاسی وجود دارند؛ اما آنچه که حائز اهمیت است انتخاب یک یا چند الگوی برتر برای پیشرفت جامعه محلی خواهد بود.

ازاین‌رو معیاری با عنوان برگزاری انتخابات برای گزینش چنین افرادی در جامعه جهانی با مدت زمانی معلوم در نظر گرفته می‌شود تا انسان‌ها بتوانند با انتخاب گزینه اصلح در امورات مدنظر، دخالت مثبت خود را نمایان سازند و با ثبت یک اثر انگشت، جاودانگی آن را در تاریخ ثبت نمایند.

جاودانگی یک «اثر انگشت»

انتخابات منشاء پیشرفت جامعه

زینب شیخی یکی از شهروندان بندرعباس در گفتگو با خبرنگار حوزه سیاسی پایگاه خبری «هرمز» در رابطه‌ با حضور حداکثری مردم در انتخابات اظهار کرد: انتخابات می‌تواند منشأ پیشرفت و ترقی جامعه باشد و احترام متقابلی است که حاکمیت و مردم به همدیگر می‌گذارند.

این شهروند بندرعباسی با بیان اینکه تا کنون سه دهه متوالی در انتخابات برگزار شده در سطح کشور مشارکت داشته‌ام، افزود: عقیده‌ام بر آن است که‌رای من بر سرنوشت کشورم تأثیرگذار خواهد بود.

وی همچنین با اشاره به اینکه سرنوشت هر ملتی را مردم آن می‌توانند رقم بزنند، تصریح کرد: آزادی عمل و بیان عقیده را می‌توانیم با مشارکت در انتخابات و گزینش فرد اصلح به همه جهانیان نشان دهیم.

جاودانگی یک «اثر انگشت»

نظام سیاسی کشور برخوردار از مشارکت مردم

موسی احترامی یکی دیگر از شهروندان بندرعباسی در گفتگو با خبرنگار حوزه سیاسی پایگاه خبری «هرمز» اظهار کرد: نظام سیاسی کشور ما برخوردار از مشارکت مردمی است که حضور در انتخابات و تعیین سرنوشت چند ساله با انتخاب یک نماینده اصلح رقم می‌خورد.

احترامی افزود: فراهم‌آوری شرایط مشارکت مردم در نظام سیاسی و اجتماعی کشور، لطفی است که شامل حال ما شده است و دشمنان چشمان به حاشیه راندن این مشارکت بزرگ مردمی است.

این شهروند بندرعباسی با بیان اینکه دشمنان ما هر ساله با برنامه‌های مختلف و جنگ شناختی به دنبال به حاشیه راندن مشارکت مردم در زمینه‌های مختلف هستند، ابراز کرد: آن چیزی که امروز موتور محرک پیشرفت کشور بوده است، مشارکت حداکثری مردم در بزنگاه‌های مختلف است.

جاودانگی یک «اثر انگشت»

در بهار۷۵ سالگی عمرم در انتخابات شرکت می‌کنم

فضه عباسی یکی از مادران هرمزگانی که سال‌های سال تجربه حضور در انتخابات را در کارنامه زندگی خود به ثبت رسانده است در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری «هرمز» اظهار کرد: سال جاری بهار 75 سالگی عمرم را تجربه کرده‌ام و هیچ‌چیزی لذت‌بخش‌تر از حضور و مشارکت در عرصه‌های مردمی برایم شیرین نبوده است.

این مادر هرمزگانی با بیان اینکه مشارکت مردم در عرصه‌های مختلف می‌تواند پیامدهای خوبی را به همراه داشته باشد، تصریح کرد: بدون شک اگر می‌خواهیم اتفاقات خوبی را برای زندگی همدیگر رقم بزنیم باید ثابت‌قدم باشیم و در عرصه‌هایی که نیاز به حضورمان است مشارکت جدی داشته باشیم.

وی حضور در انتخابات را یکی از همین مباحث موردنظر عنوان کرد و گفت: تا کنون در تمامی انتخابات‌هایی که در کشور برگزار شده است نظیر ریاست‌جمهوری، مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان رهبری و همچنین شورای شهر حضور داشته‌ام و توصیه می‌کنم همه آحاد ملت برای سرافرازی کشور در این عرصه سیاسی پیش‌ روی حضور داشته باشند.

جاودانگی یک «اثر انگشت»

دشمنان از انتخابات حراس دارند

امام‌جمعه شهرستان بندرعباس در خطبه‌های ایراد شده در نماز عبادی سیاسی جمعه مرکز استان هرمزگان نیز گفت: حضور و مشارکت حداکثری در انتخابات پیشرو راه دستیابی به ایران قوی است و این دقیقاً چیزی است که دشمنان از وجود آن هراس دارند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد عبادی‌زاده با سفارش به تقوای الهی اظهار کرد: انتخابات مظهر اقتدار نظام جمهوری اسلامی است و بعد از آشوب و بلواهای سال گذشته چشم دشمن برای کم‌رنگ نشان‌دادن آن است که با حضور و مشارکت حداکثری مردم خنثی می‌شود.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب برای انتخابات چند راهبرد اعلام کردند، افزود: رقابت، امنیت و سلامت از جمله این راهبردها است که رسانه‌ها، نخبگان، فرهنگیان و کسانی که دل در گروی انقلاب دارند برای روشنگری و به خاک مالیدن پوز دشمن باید در جامعه ترویج دهند.

امام‌جمعه شهرستان بندرعباس گفت: حضور و مشارکت حداکثری در انتخابات پیشرو، راه دستیابی به ایران قوی است  و این دقیقاً چیزی است که دشمنان از وجود آن هراس دارند.

جاودانگی یک «اثر انگشت»

انتخابات پرشور پاسخ محکم ملت ایران به دشمنان خواهد بود

استاندار هرمزگان با تأکید بر اینکه فرمانداران برای جلب مشارکت حداکثری در انتخابات پیشرو تلاش کنند، گفت: انتخابات پرشور با حضور گسترده مردم می‌تواند پاسخ محکمی از سوی ملت به دشمنان ایران اسلامی باشد.

مهدی دوستی در همایش فرمانداران و اعضای ستاد انتخابات استان هرمزگان اظهار کرد: کلان‌راهبرد ما در حوزه انتخابات، منویات مقام معظم رهبری است که بر امنیت، مشارکت، رقابت و سلامت در انتخابات تأکید کردند.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان اظهار کرد: دولت سیزدهم در انتخابات مجلس شورای اسلامی کاملاً بی‌طرف است و در استان نیز فرمانداران توجه داشته باشند بدون جانب‌داری انتخابات را برگزار کنند و اگر شخصی تخلف کرد با وی برخورد قانونی خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه منویات مقام معظم رهبری در خصوص انتخابات باید کاملاً اجرایی شود، تصریح کرد: انتظار داریم باتوجه‌به اینکه آرای مردم حق‌الناس است، فرمانداران با عملکرد مناسب حتی مورد اتهام در خصوص جانب‌داری هم قرار نگیرند.

دوستی با تأکید بر لزوم تأمین زیرساخت‌های موردنیاز در حوزه انتخابات گفت: باید در مدت باقی‌مانده تا انتخابات زیرساخت‌های موردنیاز فراهم شود و پروژه‌هایی که مرتبط با زیرساخت ارتباطات هستند، در اولویت تکمیل قرار گیرند.

وی گفت: در رقابت‌های انتخاباتی ممکن است برخی از کاندیداها هجمه‌هایی علیه دولت مطرح کنند که نیاز است فرمانداران با صراحت و قاطعیت نسبت به دفاع از عملکرد دولت اقدام کنند.

استاندار هرمزگان با تأکید بر امر اطلاع‌رسانی اقدامات انجام شده دولت سیزدهم گفت: در راستای امید آفرینی در جامعه فرمانداران باید کارهای انجام شده را کاملاً به مردم گزارش دهند و در صورت نیاز به مقایسه عملکرد دولت فعلی با دولت‌های گذشته اقدام کنند.

وی ادامه داد: فرمانداران به‌عنوان نمایندگان حاکمیت بایستی پاسخگوی تخریب‌های احتمالی باشند و با آمار مستند به تهمت‌ها و هجمه‌ها پاسخ دهند.

دوستی تلاش برای جلب مشارکت حداکثری را یک اولویت مهم برشمرد و گفت: برای مشارکت حداکثری باید تلاش و با مردم و اقشار مختلف دیدار شود و با ارائه گزارش‌ها مستند به مردم موجبات امید آفرینی در جامعه فراهم شود.

جاودانگی یک «اثر انگشت»

مشارکت پر شور مردم در انتخابات عامل اصلی تأمین امنیت ملی است

حجت‌الاسلام جواد اسماعیل‌نیا امام‌جمعه شهرستان پارسیان روز گذشته در خطبه‌های این هفته نمازجمعه به نقش حضور مردم در صحنه‌های مهم از جمله انتخابات اشاره کرد و اظهار داشت: تفاوت اصلی انقلاب ما با سایر انقلاب‌ها این است که از اول با مردم شروع کردیم در همه گام‌ها با مردم پیش بردیم و امامین انقلاب عمیقاً مردمی‌بودن انقلاب را باور داشته و مطالبه می‌کنند.

وی افزود: مثلاً رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با ائمه جمعه ۹۹ بار کلمه (مردم) را به کار بردند، معظم له می‌فرمایند: ما مسئولین نوکر مردم هستیم اعتبار و آبروی ما به این است ما بر گردن مردم حق نداریم، مردم بر ما حق دارند.

امام‌جمعه شهرستان پارسیان بیان داشت: در این نگاه حضور در انتخابات نقشی فراتر از یک پدیده سیاسی است و انتخابات در انقلاب مردمی ما هم عامل امنیت است هم عامل بقا و رشد و هم اقتدار.

حجت‌الاسلام اسماعیل‌نیا یادآور شد: مردم شریف ما با درک واقعیت‌ها در همه صحنه‌ها خصوصاً انتخابات پیش‌رو حضور پرشور خواهند داشت.

تخلف جدی در انتخابات هرمزگان تاکنون گزارش نشده

عبداله صادقی رئیس هیأت نظارت بر انتخابات شورای نگهبان در هرمزگان اظهار کرد: فعالیت‌های انتخاباتی در هرمزگان تحت رصد مستمر قرار دارد و گزارش‌های مردمی نیز در این زمینه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با بیان این که گزارشی از تخلف جدی در فعالیت‌های کاندیداها تاکنون نداشته‌ایم، عنوان داشت: از کاندیداها می‌خواهیم تا رعایت قانون را در تمام مراحل موردتوجه قرار دهند.

به گفته صادقی، اگر تخلفی گزارش شود، آن را بررسی و در مرحله اول تذکر می‌دهیم و در مراحل بعدی اقدام به تشکیل پرونده قضایی شده و گزارش آن به هیأت مرکزی نظارت در تهران ارسال می‌شود و ممکن است در صلاحیت افراد مؤثر باشد.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات شورای نگهبان هرمزگان همچنین با بیان این که کاندیداها از پوسترها و یا بنرهای ۵۰ در ۷۰ سانتی متر در فرآیند تبلیغات استفاده کنند، عنوان داشت: فضاهایی از سوی شهرداری ها برای تبلیغات کاندیداها در نظر گرفته خواهد شد که بتوانند خود و برنامه هایشان را به جامعه معرفی کنند.

صادقی ادامه داد: صداوسیما هم برنامه‌هایی برای ایجاد شبکه تلویزیونی در مقطع تبلیغات 3 تا 9 اسفندماه دارد که اطلاع رسانی در مورد آن را انجام می دهد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از