حالت تاریک

امروز : سه‌شنبه, 1403/02/11 | 2024/04/30

Logo

کارشناس مسائل سیاسی هرمزگان:

توانمندی‌های امروز ارتش قابل مقایسه با گذشته نیست

توانمندی‌های امروز ارتش قابل مقایسه با گذشته نیست

کارشناس مسائل سیاسی هرمزگان گفت: موفقیت‌های امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در سایه استقلال، معنویت و مجاهدت‌های شبانه‌روزی و تبعیت از فرماندهی بدست آمده است.

جواد بیژنی عصر امروز در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»؛ ضمن تبریک فرا رسیدن روز ارتش گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران یکی از مهم‌ترین نیروهای نظامی در کشور ایران اسلامی است و وظیفه دفاع از مرزهای میهن اسلامی را بر عهده دارد.

وی درخصوص اهمیت ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: در نگاه دینی به این نیروی مقتدر، همین بس که امام سجاد (ع) در دعای مرزداران، تجلیل فوق‌العاده‌ای از نیروهای نظامی مدافعان سرزمین اسلام می‌کنند.

کارشناس مسائل سیاسی هرمزگان ادامه داد: نکته جالب توجه اینکه امام سجاد ع در دوره‌ای این دعا را کرده‌اند که سرزمین اسلام در دست بنی‌امیه است ولی حفظ هویت کلان اسلام، یک مسئله دیگری است و می‌توان با جایگاه، نقش، اهمیت و اجر و قرب نیروهای نظامی ارتش در دوره حکومت اسلامی مقایسه کرد.

بیژنی همچنین بیان داشت: در جمهوری اسلامی ایران نیز ارتش از چنین جایگاهی برخوردار است، بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، برخی از شخصیت‌ها اعتقادشان این بود که با پیروزی انقلاب اسلامی، دیگر نیازی به ارتش نیست و باید منحل شود، این حرف آنها یا از روی نادانی بود یا از روی خیانت؛ اما امام راحل به شدت با این حرف مخالفت کردند و ارتش حفظ شد.

وی گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، ارتش جمهوری اسلامی بازسازی شد و از ارتش پهلوی به یک ارتش مکتبی و شهادت‌طلب تبدیل شد که نه تنها با ارق ملی، که با انگیزه دینی از سرزمین خودش دفاع می‌کند و می‌کوشد تا ارزش‌های دینی، اخلاص و معنویت را در درون خود و نیروهایش تقویت کند.

تحلیلگر مسائل سیاسی استان هرمزگان بیان کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران، در نبرد سنگین هشت سال دفاع مقدس نیز کارهای بزرگی انجام داد.

بیژنی افزود: امروز هم ارتش جمهوری اسلامی ایران به برکت مجاهدت‌های آن روزها و فرماندهی عالی فرمانده معظم کل قوا، کارهای بزرگی انجام داده و پیشرفت‌های چشمگیری در حوزه علمی و فنی دست یافته است.

وی در ادامه گفت: توانمندی‌های امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران قابل مقایسه با سه الی چهار دهه پیش یا همان ارتش پهلوی نیست و همه اینها موفقیت‌ها، در سایه استقلال، معنویت و مجاهدت‌های شبانه‌روزی و تبعیت از فرماندهی بدست آمده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از