حالت تاریک

امروز : پنج‌شنبه, 1403/04/14 | 2024/07/04

Logo

معاون استاندار خبر داد:

تهیه سند راهبردی سرمایه‌گذاری در هرمزگان

تهیه سند راهبردی سرمایه‌گذاری در هرمزگان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان از تهیه سند راهبردی سرمایه‌گذاری و آغاز مطالعات اطلس سرمایه‌گذاری هرمزگان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»، به نقل از روابط‌عمومی استانداری هرمزگان، عادل شهرزاد، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان، اظهار کرد: نخستین سند جامع و مرجع سرمایه‌گذاری هرمزگان در راستای معرفی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری استان تهیه و مقدمات لازم برای ورود فعالان اقتصادی فراهم شده است.

 شهرزاد افزود: این سند به‌منظور احصا و شناسایی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری، شناسایی ظرفیت‌های جغرافیایی استان برای توسعه سرمایه‌گذاری، تعیین و دسته‌بندی اولویت‌ها متناسب با موقعیت‌های جغرافیایی (محدوده‌های صنعتی و معدنی، محدوده‌های کشاورزی و شیلاتی، مناطق غیربرخوردار، نوار ساحلی، جزایر)، انطباق سند با اسناد بالادستی (آمایش سرزمین، مدیریت یکپارچه نوار ساحلی، سند توسعه مکران)، طبقه‌بندی سرمایه‌گذاری‌ها به چهار دسته شامل راهبردی، بزرگ‌مقیاس، اولویت‌دار و عمومی بر اساس مزیت‌ها، نیازها و استعدادهای استان و تخصیص مشوق‌های متناسب بااهمیت هر دسته و طبقه تهیه شده است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در هرمزگان گفت: هرمزگان دارای بهترین موقعیت برای سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی است و اعلام می‌کنیم که همه مقدمات لازم برای سرمایه‌گذاری در این منطقه فراهم است.

شهرزاد به ظرفیت‌های حمل‌ونقل استان اشاره کرد و افزود: ظرفیت بندر، راه‌آهن و زیرساخت‌های حمل‌ونقل استان فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاری در هرمزگان است که علاوه‌برآن سواحل ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتری هرمزگان از پارسیان تا جاسک و جزایر چهارده گانه استان، سراسر مستعد سرمایه‌گذاری است و این فرصت طلایی را نباید از دست داد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان، با اشاره به اطلس سرمایه‌گذاری در هرمزگان، بیان کرد: تهیه این اطلس (نقشه) در ۲ فاز اجرا خواهد شد که فاز نخست آن جمع‌آوری لایه‌های اطلاعاتی اراضی ملی و پهنه‌های قابل‌واگذاری، احصا و بارگذاری داده‌ها و اطلاعات مربوط به حریم‌ها و زیر ساخت‌ها است.

وی با اشاره به فاز دوم اطلس سرمایه‌گذاری استان هرمزگان گفت: فاز دوم این اطلس پس از اتصال ۲۱ دستگاه اجرائی به سامانه مربوط، با شناسایی و بارگذاری ۴۱۵ لایه اطلاعاتی (مربوط به فاز دوم) در سامانه به پایان خواهد رسید.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از