حالت تاریک

امروز : شنبه, 1403/05/06 | 2024/07/27

Logo

نمایش اقتدار در خشکی و دریا؛

تمدن‌‌سازی دریا‎‌پایه راهی برای نمایش ایران‌قوی

تمدن‌‌سازی دریا‎‌پایه راهی برای نمایش ایران‌قوی

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: خلیج‌فارس و تنگه هرمز نقش مهمی در امنیت انرژی دنیا را دارد، یکی از بزرگ‌ترین پیشرفت‌هایی که ما برای قوی‌شدن ایران عزیزمان باید به آن توجه کنیم، توجه به تمدن‌سازی دریا پایه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز؛ هر ساله 31 شهریورماه هم‌زمان با آغاز هفته دفاع مقدس ساحل و دریای نیلگون خلیج‌فارس شاهد رژه اقتدار نیروهای مسلح است؛ نیروهای جان‌برکفی که در امتداد خون پاک یاران خود برای صلابت و اقتدار ایران اسلامی ایستاده‌اند.

 دریای خلیج‌فارس میعادگاه رزمندگانی است که برای حفظ جان، مال و ناموس مردم وارد دریا شده و در همان‌جا شربت شهادت را نوشیده‌اند؛ هر ساله نیروهای مسلح در کنار این دریای خروشان به نمایش اقتدار خود می‌پردازند و نشان می‌دهند که ادامه‌دهنده راه شهدا هستند.

 در سال‌های اخیر علاوه بر اینکه در ساحل رژه نیروهای مسلح بر پا می‌شود در دریا نیز نیروهای بسیج مردمی با قایق‌های صیادی خود و نیروهای نظامی با شناورهای پیشرفته خود در دریا رژه می‌روند و اعلام می‌کنند حافظ خلیج‌فارس و ایران اسلامی هستند.

 خلیج‌فارس که تاریخچه آن با مردم ایران اسلامی گره‌خورده امروز فرزندان این مرزوبوم بااقتدار در مقابل تمام ابرقدرت‌های جهان ایستاده‌اند و نشان می‌دهند تا پای جان با داشتن بهترین و پیشرفته‌ترین سلاح‌ها در مقابل آن‌ها ایستادگی می‌کنند.

 هر ساله مسئولان لشکری و کشوری برای شرکت در رژه 31 شهریورماه میهمان استان هرمزگان هستند و امروز نیز رئیس مجلس شورای اسلامی میهمان ویژه این رژه بود.

 توجه به تمدن‌سازی دریا پایه راهی برای نمایش ایران قوی

 محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم رژه ملی ۳۱ شهریور در بندرعباس گفت: پیروزی در دوران دفاع مقدس، از معجزات انقلاب اسلامی بود؛ چرا که در آغاز جنگ تحمیلی و آن زمان که در سال‌های اول پیروزی انقلاب و نبود آمادگی انسجام و آمادگی لازم در یک انقلاب عظیم و آن زمان که با یک دشمنی همه‌جانبه و هماهنگی میان ابرقدرت‌های آن زمان آمریکا و شوروی آن زمان که تنها نقطه هم نظر آنان حمله به ایران اسلامی و تجاوز به ایران بود.

 رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: پیروزی در دفاع مقدس شبیه یک معجزه بود؛ همان‌طور که کسی فکر نمی‌کرد که انقلاب اسلامی به پیروزی برسد، در دفاع مقدس نیز همین‌گونه بود.

 قالیباف، دو رکن امام و مردم و ایجاد امکان حرکت بر پایه سنت‌های الهی و اراده ملی و مردمی مبتنی بر محاسبات الهی را رمز پیروزی ما در دوران دفاع مقدس دانست و عنوان کرد: نیازمند یادآوری در مبانی این موفقیت برای تکرار آن پیروزی‌های بزرگ هستیم.

 وی تصریح کرد: تبلور حضور مردم و اراده ملی مبتنی بر باورهای الهی مختص جنگ با رژیم بعثی عراق نبود و نیست؛ بلکه برای مواجه‌شدن با هر دشمنی و هر جنگی از سخت یا نرم یا ترکیبی و شناختی و یا با آمریکا و صهیونیست‌ها و یا با هر جایی که مخالفت با سنت‌های الهی و مبانی انقلاب اسلامی باشد، اگر با همین باورها حرکت کنیم، خدای متعال وعده پیروزی داده و همان‌طوری که در دوران دفاع مقدس نیز حس کردیم، رمز پیروزی ما است.

 رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: ما در کنار دشمن‌های ظالمی که در بیرون کشورند و توطئه می‌کنند، دشمنان درونی نیز داریم و همانا دست برداشتن از اصولمان و اعتقاد به مبانی الهی و سست‌شدن، دشمن ما است و باید توجه کنیم که اگر ما تحول و خلاقیت را رها کنیم و در رفع اشکالات و اصلاحات در اداره امور غفلت کنیم، این دشمن درونی ماست.

قالیباف گفت: باید خدمت به مردم را اولویت و افزایش کارآمدی را مدنظر قرار دهیم و تمام تلاشمان، اثبات کارآمدی دین در اداره امور جامعه باشد.

 وی افزود: از این فرصت کنار خلیج‌فارس و تنگه هرمز که نقش مهمی در امنیت انرژی دنیا را دارد، یکی از بزرگ‌ترین پیشرفت‌هایی که ما برای قوی‌شدن ایران عزیزمان باید به آن توجه کنیم، توجه به تمدن‌سازی دریا پایه است که فرصت بزرگ مورد تأکید رهبری معظم انقلاب اسلامی نیز هست و باید در ابعاد اقتصادی و اجتماعی به آن توجه کنیم.

 قالیباف افزود: ما در مجلس نیز در آستانه تنظیم برنامه هفتم توجه به این امر مهم و تمدن‌ساز که می‌تواند تحول جدی و اساسی و یکی از مهم‌ترین پایه‌های قوی‌شدن ایران اسلامی است، مورد تأکید داریم و برای استفاده از چنین فرصت مناسب، نیازمند یک برداشت مشترک و مسیر مشترک بین همه مسئولان در بخش‌های مختلف چه بخش سران قوا و هم نیروهای مسلح و فهم مشترک در این موضوع برسیم و آن را اولویت مشترک خویش بدانیم و با راهبرد و مسیر مناسبی در این راه گام برداریم.

 رئیس مجلس تصریح کرد: خوشبختی مردم خود را در قطع اتکا به دست بیگانه و تکیه به اراده مردمی می‌دانیم و تأکید می‌کنیم که تقویت رابطه با همه کشورهای اسلامی، اولویت قطعی سیاست خارجی جمهوری اسلامی است و امروز هم شاهد این فرصت و هماهنگی و همکاری بین کشورهای اسلامی هستیم.

 وی ابراز امیدواری کرد: این همدلی و همراهی در صلح پایدار و رشد و توسعه منطقه به سرانجام و نتیجه نهایی برسد.

 انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از