حالت تاریک

امروز : چهارشنبه, 1403/04/13 | 2024/07/03

Logo

آسمان تیره و تار شرق هرمزگان؛

تمام دستگاه‌های اجرایی در حالت آماده‌باش هستند

تمام دستگاه‌های اجرایی در حالت آماده‌باش هستند

بر اساس هشدارهای هواشناسی امروز باران‌های سیل‌آسا میهمان شرق هرمزگان است و به همین جهت تمامی دستگاه‌های اجرایی استان در حالت آماده‌باش هستند‌.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه‌ خبری تحلیلی«هرمز»؛ آسمان امروز شرق هرمزگان و جزایر تیره و تار است و از صبح امروز بارندگی در این مناطق به صورت پراکنده آغاز شده است.

چند روزی است که هشدار باران‌های سیل‌آسا توسط هواشناسی و ستاد بحران داده شده است و استاندار هرمزگان مرخصی تمامی مدیران اجرایی را برای روزهای شنبه و یکشنبه؛ ۱۹ و ۲۰ اسفندماه لغو کرده است.

با توجه به اینکه بهار گردشگری در هرمزگان است و مسافران فراوانی به این خطه از جنوب آمده‌اند تمامی مدارس و سالن‌های ورزشی نیز برای اسکان اضطراری گردشگران آماده شده است.

به گزارش روابط عمومی استانداری هرمزگان؛ مهرداد حسن زاده دبیر ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان هرمزگان جمعه ۱۸ اسفند راهی شرق هرمزگان شد.

وی ضمن حضور میدانی در شهرستان‌های سیریک و جاسک آخرین وضعیت و اقدامات دستگاه‌های عضو ستاد را مورد ارزیابی قرار داد. 

مدیرکل مدیریت بحران استان هرمزگان در جلسات فوق‌العاده ستاد مدیریت بحران شهرستان‌های سیریک و جاسک ضمن تاکید بر لزوم آمادگی کلیه دستگاه‌های اجرایی برای پاسخگویی مناسب به مخاطره سیل پیش بینی شده خواستار حضور کلیه مدیران قبل، حین و بعد از بارش در مناطق شد.

حسن زاده افزود: با توجه به پیش‌بینی اداره کل هواشناسی تاثیر سامانه بارشی بر روی جزایر، سواحل، مرکز و خصوصا شرق استان خواهد بود که هماهنگی دستگاه‌های امدادی، عملیاتی و خدماتی ضروری است.

وی گفت: اطلاع‌رسانی به موقع به آحاد جامعه در منطقه اثر می‌تواند کاهش خسارت را بدنبال داشته باشد.

حسن زاده گفت: با توجه به تغییرات اقلیمی، بارش‌ها سیل آسا خواهد بود که می‌بایست مسئولان امر و مردم منطقه اخطاریه‌ها و هشدارها را جدی بگیرند.

مدیرکل مدیریت بحران استان هرمزگان ضمن قدردانی از اقدامات مدیران دستگاه‌های اجرایی، مشارکت و همراهی جوامع محلی در مدیریت بحران را بی بدیل توصیف کردند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از