حالت تاریک

امروز : چهارشنبه, 1403/04/13 | 2024/07/03

Logo

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر بندرعباس:

تحول فرهنگی نیازمند مشارکت مردم و مسئولان است

تحول فرهنگی نیازمند مشارکت مردم و مسئولان است

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر بندرعباس با بیان اینکه تحول فرهنگی گره‌گشای بسیاری از مشکلات است، گفت: لازمه این تحول مشارکت دو سویه مردم و مسئولان است.

به گزارش خبرنگار حوزه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»؛ عیسی عباسی عصر امروز در پنجمین نشست رؤسای کمیسیون‌های فرهنگی و اجتماعی و ورزشی شوراهای اسلامی مراکز استان‌ها و هشتمین نشست شهرهای حماسه ساز انقلاب اسلامی در محل سالن جلسات شهرداری بندرعباس گفت: شوراهای اسلامی در اقصی نقاط کشور برآمده از رای مردم و شکل یافته از فکرهای جمعی هستند که حاصل نگاه ژرف اندیشانه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) بوده است.

وی افزود: نگاه راهبردی شورایی هم اینک در سراسر ایران اسلامی حاکم شده است که می تواند زمینه ساز کاهش تصدی‌گری و افزایش مشارکت اجتماعی مردم در امور شهری شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر بندرعباس تصریح کرد: حیات شوراهای اسلامی به ویژه در کمسیون های فرهنگی از نظر قانونی ظرفیت گسترده‌ای است برای خدمت رسانی به مردم و این ظرفیت نباید مغفول بماند.

عباسی با بیان اینکه شناسایی و بررسی نقاط ضعف و قوت فرهنگی و اجتماعی به منظور رفع کمبودها، نیازها و نارسایی‌ها و ارائۀ طرح‌ها و پیشنهادهای اصلاحی، شناسایی موانع پیشرفت کارهای فرهنگی، ورزشی، اجتماعی و آموزشی و بررسی طرح‌ها و پیشنهادات مردمی در حوزۀ فرهنگی با استفاده از مشاوران پرتوان و کارآمد بخشی از رسالت کمیسیون فرهنگی شوراهای اسلامی شهرها است.

عباسی ادامه داد: سیاستگذاری امور فرهنگی - اجتماعی و تهیۀ منشور فرهنگی شهر، سیاستگذاری و تهیۀ طرح‌ها و بررسی لایحه‌ها، اساسنامۀ سازمانهای فرهنگی، ورزشی، اجتماعی و آموزشی شهرداری، تهیۀ برنامه های اجرایی بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت امور فرهنگی – اجتماعی، هماهنگی بین بخشی با سازمان‌ها و نهادهای متولی فرهنگ در کلیۀ امور مذهبی، هنری، ورزشی و اجتماعی اعم از دولتی و غیر دولتی شهر و همچنین برنامه ریزی برای مشارکت مردمی در امور فرهنگی، مذهبی، ورزشی و هنری از دیگر اقدامات قابل اجرا در این کمیسیون تخصصی می‌باشد.

وی با اشاره به برگزاری پنجمین نشست رؤسای کمیسیون‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شوراهای اسلامی مراکز استان‌های کشور در بندرعباس گفت: ظرفیت عظیمی را به مدت دو روز کاری در پایتخت اقتصادی کشور فراهم آورده‌ایم تا بتوانیم علاوه بر احصا مشکلات، راه‌کارهای خوبی برای برون رفت از مشکلات شهری در حوزه فرهنگی و اجتماعی چاره‌اندیشی نماییم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر بندرعباس با بیان اینکه این نشست مصوباتی با اکثریت آرا در زمینه موضوعات فرهنگی داشته است که به سایر شهرهای عضو مجمع ابلاغ می‌گردد، گفت: فرهنگ سازی و نهاینه کردن فرهنگ در اجتماع می‌تواند ریشه بسیاری از مشکلات را در سطح شهرها و روستاها کاهش دهد که این نیازمند تحول خواهی بین مردم و مسئولان است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از