حالت تاریک

امروز : دوشنبه, 1403/02/31 | 2024/05/20

Logo

تحولی که انقلاب به پا کرده است؛

تحقق شعار «ما می‌توانیم » در انقلاب اسلامی

تحقق شعار «ما می‌توانیم » در انقلاب اسلامی

شعار «ما می‌توانیم » در انقلاب اسلامی رونق و عملی شده است و تحقق این شعار کشور را مستقل کرده و از ظرفیت نیروی انسانی به خوبی استفاده شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی«هرمز»؛ «انقلاب اسلامی ایران»، واژگانی که این روزها نه تنها در کشورمان بلکه در جهان دارای قدرت و ابهت است؛ انقلابی که خواسته خود مردم بوده و خود مردم نیز با جان و دل از آن دفاع می‌کنند.

رهبر کبیر انقلاب که پشتوانه خود را مردم آزادی‌خواه کشور می‌دانست دل به دریای مبارزه با رژیم ستمشاهی زد و چه زیبا مردم نیز او را یاری کردند و به اذن خدا انقلاب اسلامی پیروز شد.

به دست آوردن هر چیز مهم و خاصی زحماتی را نیز به همراه دارد و برای پیروزی رسیدن انقلاب نیز شهدای فراوانی تقدیم نظام شد تا درختی که امام راحل کاشتند با خون پاک این شهدا آبیاری و تنومند شود.

 

تحقق شعار «ما می‌توانیم » در انقلاب اسلامی

دوران انقلاب مردم با اتحاد و همدلی به مبارزه با رژیم غاصب پرداختند؛ شیعه و سنی با موجی از اتحاد در دریای حوادث دوران انقلاب در راهپیمایی‌ها، سخنرانی‌ها، تظاهرات، پخش اعلامیه‌ها و ... حضور داشتند و تنها هدفشان نیز پیروزی انقلاب اسلامی ایران بود.

در دوران انقلاب مساجد و حسینیه‌های جای جای ایران اسلامی تبدیل به محلی برای تبلیغ انقلاب بود و چه خوب مبارزان انقلابی در میان برگزاری مراسمات ملی و مذهبی به پخش اعلامیه‌ها در میان جمعیت می‌پرداختند و سخنرانان نیزاز رهبر کبیر انقلاب و آرمانش برای پیروزی رساندن انقلاب می‌گفتند.

مردم ساحل نشین هرمزگانی نیز مانند سایر مناطق کشور برای رسیدن انقلاب اسلامی به پیروزی سر از پا نمی‌شناختند و خود را در صف مبارزان انقلابی قرار دادند.

چه زیبا امروز جوانان این مرز و بوم پیشرفت‌های کشور را در عرصه های مختلف مشاهده می‌کنند و همه این پیشرفت‌ها به برکت انقلاب اسلامی است.

 

تحقق شعار «ما می‌توانیم » در انقلاب اسلامی

قاسم امینی، استاد دانشگاه‌های هرمزگان در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به مشارکت و نقش مردم در تعیین احوال سیاسی کشور اظهار کرد: پیش از انقلاب و در دوران پهلوی اهمیت و نقش مردم در تحولات سیاسی، تعیین حاکمان، تعیین نمایندگان به عبارتی دموکراسی وجود نداشت و شاه یک عده‌ای را به عنوان نماینده انتخاب می‌کرد و همان‌ها وارد مجلس شورای ملی می‌شدند و در زمان رضا شاه و محمدرضا شاه نیز همین منوال ادامه پیدا کرد و به جز در سال ۱۳۲۰ تا ۱۳۳۲ که رضاشاه از ایران رفته و محمدرضا شاه که قدرتی ندارد، مجالس چهاردهم، پانزدهم، شانزدهم و هفدهم شورای ملی تعیین کننده است که مجالس آن دو سال یکبار برگزار می‌شد و عمر مجالس دو ساله بود فقط شورای ملی آن را تعیین کردند و به غیر از آن توسط خود شخص شاه نمایندگان انتخاب می‌شدند.

استاد دانشگاه‌های هرمزگان گفت: در دوره قاجاریه و قبل از مشروطه نیز چیزی به عنوان پارلمان و صندوق رای مردم وجود نداشته و از انقلاب مشروطه به بعد است که بحث عدالتخانه و ایجاد مجلس شورای ملی مطرح است که نقش مردم و اصناف مختلف پر رنگ می‌شود و قبل از آن نقش مردم در تعیین سرنوشتشان به لحاظ اجتماعی و سیاسی وجود نداشت.

امینی بیان کرد: مردم سالاری دینی یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب به شمار می‌رود.

وی با اشاره به حضور زنان در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی با پیروزی انقلاب عنوان کرد: امروز یکی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران این است که گروه‌ها و طبقات اجتماعی نقش آفرینی می‌کنند مانند حضور بانوان، طبقات پایین جامعه و این عینیت بخشیده است.

تحقق شعار «ما می‌توانیم » در انقلاب اسلامی

کارشناس سیاسی هرمزگان تصریح کرد: امروز زنان در عرصه‌های علمی، فرهنگی، در مجالس اسلامی، در دانشگاه‌ها، ورزشی حضور و پیشرفت بانوان در عرصه‌های مختلف با قبل از انقلاب که زنان هیچ نقشی نداشتند قابل مقایسه نیست.

امینی ادامه داد: انقلاب اسلامی نگاه ابزاری به زنان ندارند و یک نگاه متعالی به زن دارد و امروز زنان در عرصه‌های اجتماعی فعال هستند.

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی رشد علمی کشور به صورت چشمگیری افزایش یافته است و در سال ۲۰۱۶ رشد علمی کشور ۱۶ برابر رشد علمی در دنیا است.

کارشناس سیاسی هرمزگان مطرح کرد: از لحاظ کمی و کیفی دانشگاه‌ها رشد فراوانی داشت و قبل از انقلاب تعداد اندکی دانشگاه در سراسر کشور وجود داشت و در حال حاضر حتی در دورترین شهرستان‌ها نیز مراکز علمی و دانشگاه وجود دارد.

امینی با اشاره به پیشرفت فوق‌العاده ایران اسلامی در حوزه بهداشت و درمان بیان کرد: قبل از انقلاب ما وارد کننده پزشکان هندی و بنگلادشی بودیم اما امروز ایران اسلامی صادر کننده نیروی متخصص در حوزه بهداشت و درمان است و برخی از شهرهای کشور نیز مراکز مهم درمانی هستند مانند یزد، شیراز، مشهد و تهران.

وی با بیان اینکه در حوزه‌فناوری هسته‌ای، ماهواره‌ای، نانو تکنولوژی و...انقلابی صورت گرفته است، گفت: در طول سال‌های اخیر ایران توانسته چندین ماهواره را به فضا پرتاب کند و ایران اسلامی توانسته به علم‌هایی دست یابد که تنها در سیطره چند کشور بوده است.

استاد دانشگاه‌های هرمزگان مطرح کرد: شعار ما می‌توانیم در انقلاب اسلامی رونق و عملی شده است و تحقق این شعار کشور را مستقل کرده و از ظرفیت نیروی انسانی به خوبی استفاده شده است.

امینی تاکید کرد: روحیه مقاومت و ایستادگی با پیروزی انقلاب اسلامی نه تنها در کشور افزایش یافته است بلکه این روحیه توسط ایرانیان به سایر کشورها نیز صادر شده است.

 

تحقق شعار «ما می‌توانیم » در انقلاب اسلامی

علی نجفی از شهروندان رودانی که برای مداوا به بیمارستان امام علی(ع) رودان آمده بود در گفتگو با خبرنگار ما ‌با اشاره به اینکه کشور عزیزمان در حوزه درمان پیشرفت قابل توجهی کرده است، عنوان کرد: پیش از انقلاب خبری از علم آموزی در کشورمان نبود و حوزه درمان ما در دست پزشکان هندی و بنگلادشی بود.

این شهروند رودانی مطرح کرد: بسیاری از بیماری‌ها ناشناخته می‌ماند و زمان درمان بیماری‌های مختلف بسیار طولانی بود؛ اما امروز به برکت انقلاب اسلامی به صورت ۲۴ ساعته پزشک در بیمارستان‌ها وجود دارد.

نجفی مطرح کرد: درباریان و اقشار سرمایه‌دار در قبل از انقلاب پزشک خصوصی خارجی داشتند؛ اما امروز به فضل الهی و برکت انقلاب عدالت در حوزه بهداشت و درمان افزایش یافته و از خدمات درمانی همه افراد جامعه به یک میزان می‌توانند استفاده کنند.

وی خاطر نشان کرد: همیشه در نمازهایم امام راحل را دعا می‌کنم و امیدوارم سایر مسئولان کشور نیز  مانند این  رهبر کبیر انقلاب و امام خامنه‌ای(مدظه‌العالی) مردم را از خودشان بدانند و برای حل مشکل این مردم تلاش کنند.

 

تحقق شعار «ما می‌توانیم » در انقلاب اسلامی

مریم رسولی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: داشتن امنیت یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است؛ من که بندرعباس به دور از خانواده‌ام به تحصیل مشغول هستم حس امنیت را در رفت و آمد به شهرم و زندگی‌ام به راحتی می‌توانم حس کنم.

 

این دانشجو مطرح کرد: به فضل الهی کشورمان پیشرفت‌های فراوانی در عرصه‌های گوناگون دارد و پله‌های ترقی را یکی از پس از دیگر در حال پیمودن است.

 

رسولی افزود: ایران اسلامی به علم و تحصیل بها می‌دهد و همین امر باعث پیشرفت روز افزون کشورمان در عرصه‌های مختلف است.

 

وی با اشاره به وجود بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی خاورمیانه در هرمزگان بیان کرد: جوانان این مرز و بوم فعل خواستن را چه زیبا صرف کردن و به توانایی‌هایی دست یافته‌اند که پیش از انقلاب حتی جوانان جرات آرزوی آن را نداشتند.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از