حالت تاریک

امروز : شنبه, 1403/05/06 | 2024/07/27

Logo

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرماندار رودان:

پشه آئدس در رودان رؤیت نشده است

پشه آئدس در رودان رؤیت نشده است

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرماندار رودان گفت: طبق اعلام شبکه بهداشت و درمان تاکنون گزارشی مبنی بر وجود پشه آئدس در شهرستان رودان دریافت نشده و باید با اطلاع‌رسانی دقیق آگاهی‌سازی لازم در جامعه صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»؛ حامد آزادی، صبح امروز در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان رودان اظهار کرد: در مقابله با شیوع هر بیماری، پیشگیری امری ضروری بوده و در نتیجه بهتر از درمان و وقوع بحران است.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی در راستای پیشگیری از ورود پشه آئدس و تکثیر، با حوزه سلامت همکاری لازم را داشته باشند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرماندار رودان عنوان کرد: پشه آئدس از کشورهای همسایه وارد برخی مناطق استان شده و محل زندگی و تکثیر آن، نقاط مرطوب و آب‌های راکد است.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم انجام اقدامات پیشگیرانه و آگاه سازی مردم گفت: بهسازی محل آب‌های راکد، بهسازی فاضلاب منازل، نظارت بیشتر گمرک بر کالاهای وارداتی از کشورهای خارجی، جمع‌آوری به موقع زباله‌های شهری و لاستیک‌های خودرو از اقدامات پیشگیرانه به شمار می‌آیند.

آزادی خاطر نشان کرد: به منظور آموزش و پیگیری ساخت کلیپ‌های، بروشورهای و پوسترهای آموزشی در حوزه سلامت و ایجاد اعتمادسازی از ظرفیت رسانه‌ها استفاده شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از