حالت تاریک

امروز : شنبه, 1403/05/06 | 2024/07/27

Logo

امام‌جمعه موقت اهل‌سنت سیریک:

بسیاری از موفقیت‌های کشور ماحصل تجربیات دفاع‌مقدس است

بسیاری از موفقیت‌های کشور ماحصل تجربیات دفاع‌مقدس است

امام‌جمعه موقت اهل‌سنت سیریک گفت: بدون تردید بسیاری از موفقیت‌های بزرگ و کوچک نظام اسلامی ما حاصل تجربیات گران‌سنگ دوران دفاع مقدس است.

شیخ علی ماهیگیر، امام‌جمعه موقت اهل‌سنت سیریک در گفتگو با خبرنگار هرمز اظهار کرد: دفاع مقدس بخش مهم تاریخ معاصر و بلکه کل تاریخ سرزمین ماست که مجموعه‌ای از افتخارات برجسته ملت بزرگ ما، در دفاع از مرزها و تمامیت ارضی کشور را در خود جای‌داده است و می‌توان آن را در ردیف ابتلاها و امتحانات بزرگ الهی ملت ما برشمرد که در مسیر انقلاب اسلامی روی داد و زمینهٔ رشد و بالندگی آن را فراهم ساخت و علی‌رغم ایراد خسارات فراوان، باعث تثبیت، رشد و شکوفایی نهال نوپای انقلاب یعنی جمهوری اسلامی گردید و تجربه بیشتر و تقویت عزم کارگزاران آن و ملت بزرگ ایران را در پی داشت.
امام‌جمعه موقت اهل‌سنت سیریک تصریح کرد: بدون تردید بسیاری از موفقیت‌های بزرگ و کوچک نظام اسلامی ما حاصل تجربیات گران‌سنگ دوران دفاع مقدس است.
ماهیگیر عنوان کرد: دفاع مقدس هم به لحاظ معرفی نسلی مومن و مجاهد که با ایثار و ازخودگذشتگی برای وطن با تقدیم جانشان جاودانه شدند، به‌عنوان الگو و اسوه جاویدان احدی الحسنیین و هم به لحاظ تجربهٔ اتکا به خویش و شعار ما می‌توانیم که مولود همان فضای معنوی جهاد و دفاع است و هم توجه به علم و دانش فنی مقاومت و هم به لحاظ درس‌هایی چون لزوم تقویت عده و عُده برای دفاع از جان و مال و عرض وطن و هم‌میهنان و هم به لحاظ درس‌های بزرگی که برای قدرت‌های سلطه‌گر داد قابل‌مطالعه است.

وی افزود: در دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و نظام نوپای ما در مقابل دولت‌ها و قدرت‌های چندملیتی قرار گرفت و مصداق بارز آیه شریفه «کم من فئة قلیلة غلبت فئة کثیرة بإذن الله» گردید و به پیروزی رسید و بار دیگر سنت قطعی و لایتغیر الهی که همانا پیروزی حق است به منصهٔ ظهور رسید.

امام‌جمعه موقت اهل‌سنت سیریک گفت: در دوران درخشان دفاع مقدس اقشار مختلف ملت از همه اقوام، مذاهب و طوایف بر حسب احساس مسئولیت دینی و میهنی و با لبیک به رهبر و مقتدای خویش بهترین صحنه‌های ایثار جان و مال، ایمان، صدق و ازخودگذشتگی را به نمایش گذاشتند و باعث شکست هیمنه پوشالی قدرت‌های سلطه‌گر شرق و غرب شدند.
ماهیگیر تأکید کرد: همبستگی و ایستادگی ملت بزرگ ایران در تمام طول حیات طیبه جمهوری اسلامی به رهبری امامین انقلاب به‌عنوان فرهنگ مقاومت تبلور یافت و مرزهای جغرافیایی را درنوردیده است.

وی خاطرنشان کرد: بدون شک با بیداری ملت‌های تحت ستم جهان، هراس و استیصال بیشتر به کانون‌های نامشروع قدرت‌های جهانی تحمیل خواهد شد و ذیل همین فرهنگ است که انقلاب ما تمدن نوین جهانی‌اش را طرح و تحقق اهداف عالیه اسلام و مسلمین را فریاد می‌زند و در این مسیر، سختی‌ها را به جان خریده و شاهد پیروزی نهایی را نزدیک می‌بیند.
انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از