حالت تاریک

امروز : یکشنبه, 1403/04/17 | 2024/07/07

Logo

صبح امروز صورت گرفت؛

بررسی کارنامه جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان

بررسی کارنامه جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در جلسه دانشگاهی قرارگاه جوانی جمعیت از کسب نمره ۶۳ و نیم توسط این دانشگاه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هرمز» به نقل از روابط عمومی دانشگاه هرمزگان، جاودان با تاکید بر اهمیت مستندسازی و گزارش به موقع اقدامات انجام شده گفت: در کارنامه جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشكي، دبیرخانه قرارگاه جوانی جمعیت، معاونت غذا و دارو، روابط عمومی، معاونت آموزشی، صندوق رفاه دانشجویی موفق به کسب رتبه یک کشوری شده‌اند که در خور تقدیر است.

رئیس دانشگاه افزود: معاونت فرهنگی و دانشجویی در این کارنامه رتبه دوم بازرسی دانشگاه رتبه ۳ و پس از آن معاونت های بهداشتی، درمان و توسعه مدیریت و منابع رتبه قابل قبولی کسب نمودند.

 رئیس دانشگاه در این جلسه خواستار توضیحات عملکردی هر یک از این واحدها و تلاش مضاعف و جهادی در انجام گزارشات به موقع و مستندسازی شد. دکتر غلامعلی جاودان در این نشست با تاکید بر اهمیت فرهنگ سازی اطلاع رسانی در خصوص عملکرد دانشگاه و مشارکت تمامی حوزه‌ها در ارائه کارنامه دانشگاه گفت: بخش مهمی از تحقق قوانین جوانی جمعیت به موضوع جلوگیری از ناباروری و زایمان طبیعی مرتبط است.

وی ضمن تأکید بر آموزش همگانی در مراکز ارائه خدمات و بیمارستان‌ها، از تمامی حوزه‌ها به خصوص از حوزه معاونت توسعه منابع و معاونت درمان خواستار پیگیری‌های خاص در رابطه با ترغیب همکاران به ازدواج به موقع و زایمان طبیعی شد.

رئیس دانشگاه این جلسه ضمن اشاره به عملکرد مطلوب مراکز درمان ناباروری سطح یک تا ۳ در سال ۱۴۰۲ در استان هرمزگان در شهرستان‌های بندرعباس، میناب و بندرلنگه گفت: در مجموع در سطح‌های ۱ و ۲ و ۳ ناباروری تعداد ۱۸۸۳ زوج نابارور تحت درمان ناباروری قرار گرفتند که از این تعداد ۲۹۷ مورد IUI و تعداد ۲۵۴ مورد IVF و تعداد ۴۲۸ مورد درمان دارویی دریافت کردند که به نتایج مطلوب حاملگی و زایمان موفق منجر شده است.

وی همچنین افزود: در این مراکز تعداد ۱۰ هزار و ۲۰۰ ویزیت متخصص و فوق تخصص زنان، اورولوژی و طب سنتی طی مدت یکسال اخیر انجام شده است. مدیر کل بیمه سلامت استان در این جلسه گفت: با ابلاغ پروتکل درمان ناباروری در خصوص تشخیص و درمان ناباروری از سوی وزارت بهداشت، تعداد ۱۵۶۳ زوج نابارور نشان دار شده و از خدمات رایگان بیمه سلامت در درمان ناباروری بهره مند می شوند.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از