حالت تاریک

امروز : شنبه, 1403/05/06 | 2024/07/27

Logo

رئیس واحد اهدای عضو هرمزگان خبر داد:

اهدای عضو جوان رودانی به بیماران نیازمند پیوند

اهدای عضو جوان رودانی به بیماران نیازمند پیوند

رئیس واحد اهدای عضو استان هرمزگان از انجام نهمین مورد اهدای عضو، در سال جاری همزمان با سومین روز ماه محرم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هرمز» به نقل از دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان؛ محمود حسین‌پور در این باره اظهار کرد: احمد زاهدی جوان ۲۵ ساله ساکن بیکاه رودان، در تاریخ ۸ تیرماه به دنبال تصادف دچار ضربه به سر و خوریزی مغزی شد. 

وی در ادامه افزود: این بیمار با سطح هوشیاری ۷ به بیمارستان امام علی رودان منتقل و از آنجا به بیمارستان شهید محمدی اعزام شد، این جانبخش در بدو ورود به بیمارستان دچار ایست قلبی و تنفسی شده و عملیات احیاء  برای وی انجام شد.

رئیس واحد اهدای عضو استان هرمزگان عنوان کرد: متاسفانه به علت حجم بالای خونریزی مغزی و شدت ضربه واره شده به سر، به‌رغم انجام درمان‌های تخصصی، سطح هوشیاری این جان آفرین گرانقدر افت کرده و در نهایت در تاریخ ۱۸ تیر مرگ مغزی وی توسط متخصیصن جراحی مغز و اعصاب، داخلی مغز و اعصاب، بیهوشی، داخلی  و در نهایت پزشکی قانونی تایید شد.

حسین‌پور گفت: با رضایت خانواده زاهدی مبنی بر اهدای اعضاء بدن فرزند عزیزشان، هماهنگی‌های لازم برای اعزام جراح پیوند، از شیراز انجام و روز گذشته کبد و دو کلیه این جان آفرین عزیز در عمل هاروست برداشته و به وسیله بالگرد اورژانس ۱۱۵ بندرعباس به لار و از آنجا به وسیله بالگرد اورژانس هوایی لارستان به شیراز منتقل شد.

وی با طلب آمرزش برای این جان آفرین گرانقدر، بابت انجام این عمل خداپسندانه و ایثارگرانه از خانواده او تقدیر کرد.

گفتنی است، درحال حاضر حدود ۲۵ هزار بیمار در صف دریافت عضو قرار دارند و هر فرد مرگ مغزی می‌تواند یک تا هشت نفر از این بیماران را نجات دهد.

علاقمندان برای دریافت کارت اهدای عضو می‌توانند شماره ملی خود را به شماره ۳۴۳۲ ارسال کنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از