حالت تاریک

امروز : پنج‌شنبه, 1403/04/14 | 2024/07/04

Logo

امام‌جمعه جاسک:

حضور در انتخابات ادامه راه شهداست

حضور در انتخابات ادامه راه شهداست

امام‌جمعه جاسک گفت: بعد از شهادت شهید آیت‌الله رئیسی مردم با حضور در تشییع شهید جمهور حماسه آفریدند و در حال حاضر با حضور در انتخابات نشان میدهیم ادامه دهنده راه شهدا هستیم.

حجت‌الاسلام عباس ذاکری، در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»، اظهار کرد: در آستانه چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری قرار داریم که بعد از شهادت شهید آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور کشور در هشتم تیرماه این انتخابات برگزار شود.

وی افزود: نظام اسلامی ما بر اساس مردم‌سالاری دینی بنا نهاده شده است و مردم نقش اصلی و اساسی را در حکومت جمهوری اسلامی ایران ایفا می‌کنند.

امام‌جمعه جاسک با بیان اینکه در نظام مردم‌سالاری دینی که بر انقلاب اسلامی ما حاکم است مردم نقش اصلی را ایفا می‌کنند، بیان کرد: در طول ۴۵ سال اخیر انقلاب اسلامی، شاهد انتخابات متعددی در جمهوری اسلامی ایران بودیم از انتخابات ریاست‌جمهوری، انتخابات خبرگان، انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا که در همهٔ زمان‌ها و اوقاتی که انتخابات برگزار شده که مردم با حضور پررنگ خودشان نشان دادند که در کنار نظام و انقلاب حضور دارند.

ذاکری ادامه داد: انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری از بسیاری جهات حائز اهمیت است و با توجه‌ به وضعیت کنونی کشور بعد از شهید آیت‌الله رئیسی که مقام معظم رهبری عنوان فرمودند: که حماسه حضور در انتخابات مکمل حماسه حضور مردم در تشییع پیکر پاک و مطهر شهدای خدمت است.

وی یادآور شد: بعد از شهادت شهید آیت‌الله رئیسی مردم حماسه آفریدند و از این مصیبتی که در واقع بر مردم ایران وارد شد. تبدیل به یک حماسه کردند و با حضور خود نشان دادند که سرمایه‌های اجتماعی انقلاب اسلامی ایران همچنان وجود دارد و با حضور در انتخابات ادامه دهنده راه شهدا باشیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی جاسک به برکات حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی پرداخت و عنوان کرد: نخست حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی باعث اقتدار ملی می‌شود و هر قدر حضور مردم در پای صندوق‌های رأی بیشتر باشد قطعاً در دنیا اقتدار جمهوری اسلامی ایران هم اضافه خواهد شد.

ذاکری ادامه داد: حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی تهدیدهای نرم دشمن را خنثی می‌کند، دشمن می‌داند این انقلاب برگرفته از مردم است تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد که مردم را از پای صندوق‌های رأی جدا کند به همین خاطر حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی می‌تواند تهدیدهای نرم دشمن را دفع کند و سبب ناامیدی دشمنان شود.

وی افزود: حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی سبب همبستگی می‌شود و دشمنان بهتر همبستگی، وحدت و وفاق مردم را در پای صندوق‌های رأی می‌توانند مشاهده کنند و ببینند.

امام‌جمعه جاسک ابراز کرد: در کنار حضور حداکثری پای صندوق‌های رأی انتخاب اصلح هم بسیار مهم است. این که مردم بتوانند یک گزینه‌ای را انتخاب کنند که بتواند مشکلات مردم را حل‌وفصل کند، گره از کار و مشکلات مردم باز کند.

ذاکری اظهار کرد: شاخصه‌هایی که رهبر انقلاب برای انتخاب اصلح بیان کردند، خستگی‌ناپذیر، اهل تلاش و کار، اعتقاد نسبت به مبانی انقلاب اسلامی، مقاوم و ایستادگی در مقابل دشمنان، سعهٔ صدر، پذیرش انتقاد و پاسخگو بودن و در راستای حل‌وفصل مشکلات قدم بردارد.

وی تأکید کرد: به طور خلاصه اگر بخواهیم عنوان کنیم انتخابات ریاست‌جمهوری یا هر انتخاباتی که در انقلاب اسلامی ما برگزار می‌شود به‌عنوان لیلةالقدر جمهوری اسلامی ما هست.

امام‌جمعه جاسک بیان کرد: حضور مردمی باعظمتی که می‌تواند باعث شکوه و عزت و اقتدار انقلاب اسلامی ما باشد. پس هر کسی که دل در گرو انقلاب دارد، دل در گرو نظام دارد و دوست دارد که اسلام در دنیا بر عزت و مجد و شکوهش اضافه شود باید پای صندوق‌های رأی حضور پیدا کند.

ذاکری اضافه کرد: انتخابات نه‌تنها برای انقلاب اسلامی و مردم ما بلکه برای جبهه مقاومت هم حائز اهمیت است؛ چون هرچقدر که اقتدار ایران اسلامی ما اضافه شود اقتدار جبهه مقاومت و مسلمانان در دنیا هم روزافزون خواهد شد و به امید روزی که شاهد حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی باشیم و به لطف و قوهٔ پروردگار مردم ایران اسلامی بتوانند یک صفحهٔ دیگری از اقتدار انقلاب اسلامی ما را رقم بزنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از