حالت تاریک

امروز : چهارشنبه, 1403/04/13 | 2024/07/03

Logo

یادداشت؛

امنیت به قیمت جان!

امنیت به قیمت جان!

امنیت، واژه‌ای نام و آشناست که این روزها با توجه به تحولات شکل گرفته درون جامعه‌ای در سطح کشورهای خاورمیانه، مردم میهن عزیزمان نیز به درستی با آن آشنایند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی هرمز؛ امنیت را می‌توان نعمتی پنهان دانست که ارمغان آن موجب آسایش و نبود آن ایجاد درد و رنج‌های فراوان برای جامعه بشری خواهد بود.

 

سایه‌اندازی امنیت بر سر مردمان هر جامعه باتوجه‌به سیاست‌های داخلی و خارجی هر کشور می‌تواند متفاوت باشد، اما آنچه که اهمیت دارد رعایت و فراهم‌آوری سلسله اصولی است که بتوان فضای حاکم بر جامعه برای ایجاد یک زندگی سالم اجتماعی را فراهم نمود.

 

در کشور ایران عزیزمان نیز چنین مسئله‌ای وجود دارد و سایه امنیت چتر خود را به‌درستی گسترانده است.

 

این نعمت گران‌بها در موقعیت‌های مختلف موجودیت اساسی خود را  به‌انحاءمختلف برای مردمان خوب کشورمان بازگو کرده است و امروز ملت فهیم ایران اسلامی نیز قدردان افرادی هستند که چتر امنیت را در سطح جامعه باز کرده‌اند.

 

بی‌شک ارگان‌های زیادی برای شکل‌دهی نظم و امنیت در جامعه پای‌کار مردم آمده‌اند؛ اما مصداق بارز آن را می‌توانیم به حضور مقتدرانه پلیس در جامعه بنامیم.

 

نیرویی پر توان که با گستردگی حوزه کاری‌اش شبانه‌روز در تلاش بوده تا دست دشمنان و خرابکاران را از سر این ملت کوتاه نماید و آسایش اجتماعی را به ارمغان آورد.

 

به‌راستی تا کنون به گستردگی کاری پلیس فکر کرده‌ایم؟ قطعاً این گسترش مأموریت کاری غیر از مجاهدت فی‌سبیل‌الله نیست و موفقیت‌های حاصل از این همه کار زیاد یاد و نام خداوند متعال در تمامی امور اجرایی نیروی انتظامی بوده است.

 

کارکنانی خدوم و وظیفه‌شناسی که اگر ماهیت وجودی خودشان را در جامعه به اثبات نرسانده بودند، حال‌وروز درونی کشورمان همانند برخی از کشورهای منطقه قابل‌تغییر بود و رنگ نشاط و امنیت با رعب و وحشت معاوضه می‌شد.

 

می‌توانیم روزهای فتنه‌انگیزی را به یادآوریم که دشمنان کشورمان  با استفاده از عدم آگاهی برخی از مردم خوبمان به دنبال به‌آتش‌کشیدن امکانات عمومی و ارائه تصویری مخدوش از امنیت در جامعه کنونی بوده‌اند که حوادث ایجاد شده در یکی دو سال اخیر خود گویای مکر دشمنان است؛ اما وجود دلیرمردان مدافع امنیت در سطح کشور خاتمه‌بخش این قائله شوم بوده است.

 

البته ایجاد صلح اجتماعی در جامعه بی‌هزینه نبوده است و در برخی از بزنگاه‌ها هزینه‌هایی به قیمت جان نیز پرداخت شده است تا سایه آرامش بر جامعه حاکم شود که دراین‌بین کارکنان خدوم فراجا در اقصی‌نقاط کشور در تیررس مقابله با آسیب‌های مختلف قرار گرفته‌اند و شهدای گران‌قدری را نیز از این نیروی مقتدر تقدیم انقلاب و ملت ایران عزیز شده است.

 

هفته فراجا فرصت مغتنمی است که از تلاش‌های کارکنان خدوم نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در سطح کشور تقدیر نموده و نام و یاد شهدای فراجا را گرامی داشت.

 

به قلم: محمدامین عالی‌پور احمدی، فعال رسانه و مطبوعات

انتهای یادداشت/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از