حالت تاریک

امروز : یکشنبه, 1403/06/11 | 2024/09/01

Logo

مدیر کانون فرهنگی منتظران فرج پارسیان خبر داد:

اسکان روزانه 2000 زائر در موکب امام خامنه‌ای

اسکان روزانه 2000 زائر در موکب امام خامنه‌ای

مدیر کانون فرهنگی منتظران فرج پارسیان، از اسکان روزانه بیش از 2 هزار زائر اربعین در موکب امام خامنه ای(حفظه الله) روستای چهواز شهرستان پارسیان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمز به نقل از روابط عمومی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان، ابراهیم مرادی اظهار کرد: موکب امام خامنه‌ای، امسال برای چهارمین سال و به منظور خدمت رسانی به زوار اربعین حسینی در روستای چهواز برپا شده است.

وی با بیان اینکه این موکب از روز سه‌شنبه ۱۶ مردادماه جاری مصادف با نخستین روز از ماه صفر در ورودی روستای چهواز شروع به کار کرد، افزود: ۲۵۰ نفر از برادران و خواهران روستای چهواز در این موکب به زوار خدمت‌رسانی می‌کنند.

 مدیر کانون فرهنگی هنری منتظران فرج شهرستان پارسیان ادامه داد: این موکب به‌صورت شبانه‌روزی علاوه بر ارائه خدمات در زمینه اسکان و پذیرایی در سه نوبت صبحانه، ناهار، شام، میان وعده، چای و شربت، در زمینه توزیع یخ بین زوار، ایستگاه شارژ موبایل، واکس صلواتی و خدمات فرهنگی نظیر اقامه نماز جماعت، برگزاری مراسم دعا و عزاداری، غرفه کودک، برگزاری مسابقه فرهنگی، اهدای بسته‌های فرهنگی و بهداشتی نیز فعال است.

وی با ذکر این نکته که این موکب ظرفیت پذیرایی روزانه از یک‌هزار و ۵۰۰ نفر از زائرین اربعین را داراست، گفت: در صورت حمایت افراد خیر و نیک اندیش، امکان افزایش این ظرفیت نیز وجود دارد.

به گفته مرادی؛ اهالی روستا ۲۶ باب منزل مسکونی مبله خود را برای اسکان زوار در اختیار موکب قرار داده‌اند، افزود: یک سالن ورزشی با گنجایش ۸۰ نفر نیز برای اسکان زائرین اربعین تجهیز شده است. 

وی عنوان کرد: موکب امام خامنه‌ای با عنوان قرارگاه مردمی شهدای گمنام که به همت کانون فرهنگی هنری منتظران فرج و با همکاری اهالی روستای چهواز در مسیر تردد زائرین از استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان راه اندازی شده است تا ۹ شهریور ماه مصادف با ۲۵ صفر میزبان زوارالحسین(ع) است و زوار اربعین برای اسکان و پذیرایی می‌توانند با شماره تلفن‌های ۰۹۱۷۳۶۲۱۸۵۹و ۰۹۱۷۷۶۲۷۷۹۴ تماس بگیرند. 

گفتنی است؛ روستای چهواز در ۴٠ کیلیومتری شرق شهرستان پارسیان واقع شده است.

 

اسکان روزانه 2000 زائر در موکب امام خامنه‌ای
اسکان روزانه 2000 زائر در موکب امام خامنه‌ای
اسکان روزانه 2000 زائر در موکب امام خامنه‌ای
اسکان روزانه 2000 زائر در موکب امام خامنه‌ای

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از