حالت تاریک

امروز : یکشنبه, 1403/03/27 | 2024/06/16

Logo

مدیرکل اوقاف هرمزگان:

آزادسازی خرمشهر نماد قدرت ایمان رزمندگان ایران است

آزادسازی خرمشهر نماد قدرت ایمان رزمندگان ایران است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان گفت: آزاد سازی خرمشهر نمادی از قدرت ایمان رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس بود.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عباس مسعودی در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز» با اشاره به سوم خرداد سالروز آزادی خرمشهر، اظهار کرد: این روز از روزهای ماندگار دوران هشت دفاع مقدس است که شهدا با تمام ایثارگری و از خودگذشتگی خود شهر خرمشهری که اوایل جنگ کسی باور نمی‌کرد بتوانیم با دست‌خالی در مقابل ارتش قدرتمند صدام بلکه دنیا آن را آزاد کنیم.

 وی افزود: آزادسازی خرمشهر نمادی از قدرت ایمان رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس بود و علاوه‌برآن چیزی که امور جنگ را در آن دوران تسهیل کرد، تفکرات خاصی در بهره‌وری از دستگاه‌ها و به‌روزرسانی آنها و پیشرفت‌های که در این زمینه حاصل شد.

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان با تأکید بر اینکه حماسه رزمندگان دوران دفاع مقدس نباید به فراموشی سپرده شود، بیان کرد: شهدا به گردن تک‌تک ما حق دارند و اگر شما ملاحظه می‌کنید هرازگاهی پیکر شهیدی کشف و فضای جامعه را معطر می‌کنند برای این است که شهدا به جامعه تلنگر زنند که راه و مسیر اسلام و انقلاب عبور نکنیم.

 مسعودی با بیان اینکه حضرت امام (ره) فرمود: شهدا امامزادگان عشق‌اند که مزارشان زیارتگاه اهل یقین است، ادامه داد: باید به این امامزادگان عشق توجه بیشتری شود و توصیف این عملیات‌ها در طول دفاع مقدس برای جوان و نوجوان امروز باعث غرور آفرینی گردد.

 وی عنوان کرد: توکل به خدا در کنار ایمان یکی دیگر از نقطه‌های قوت رزمندگان اسلام بود که آن روز در مقابل دشمن با تمام تجهیزات به‌روز ایستادگی کردیم و امروز نیز در ادامه با تجهیز علم و دانش در کنار توکل به خدا در همه تندبادها و حوادث سربلند بیرون خواهیم آمد.

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان گفت: آن روز امام خمینی (ره) فرمود: خرمشهر را خدا آزاد کرد و اگر نبود نصرت و یاری و مددهای غیبی الهی ما توان مقابله نداشتیم و بنده به‌عنوان یک رزمنده خود به‌کرات این مددهای غیبی را مشاهده کردم.

 مسعودی تأکید کرد: در جبهه‌های حق علیه باطل ترس معنا نداشت و رزمندگان با خلوص نیت کار می‌کردند و امروز برکتش را در این پیشرفت‌ها و عزت و امنیتی که در دنیا جمهوری اسلامی ایران دارد می‌بینیم.

 وی افزود: اگر امروز پایگاه آمریکایی عین الاسد را در عراق بمباران می‌کنیم و آمریکا جرئت ندارد جواب ما را دهد این عزت به برکت خون شهدا است، آمریکایی که بعد از جنگ جهانی دوم حتی یک تیر به‌سوی او زده نشد در برابر اقتدار ایران اسلامی سکوت می‌کند.

 این مقام مسئول ابراز داشت: در قضیه وعده صادق نیز که اسرائیل را مورد هدف قرار دادیم همه دنیا تعجب کرد و برخورد دنیا با ما عوض شد و بسیاری از کشورها مراودات خود را با ما تسهیل کردند و به برکت خون همین شهدا است.

 مسعودی با بیان اینکه یکی از مصداق‌های جهاد تبیین ارائه دستاوردهای انقلاب به نسل جوان است، تأکید کرد: به این نسل یادآوری کنیم، کشوری که در دفاع مقدس برای ادامه جنگ نیاز به اسلحه داشت امروز خود به‌عنوان کشوری صادرکننده ادوات جنگی است که از کجا به کجا رسیدیم.

 وی خاطرنشان کرد: امروز ما در قبال خون شهدا مسئول هستیم از همان مدیر یا مسئولی که بر صندلی تکیه زده است تا مردمی که با امنیت زندگی می‌کنند در احیای فرهنگ شهید و شهادت در جامعه تمام تلاش خود را به کار گیرند.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از