حالت تاریک

امروز : یکشنبه, 1403/05/07 | 2024/07/28

Logo

ائمه جمعه استان هرمزگان بیان کردند:

نقش غدیر در رهبری جهان اسلام

نقش غدیر در رهبری جهان اسلام

ائمه جمعه استان هرمزگان بیان کردند: اگر غدیر محقق شود شبکه رهبری جهان اسلام همین روز بر اساس حداقل‌ها می‌توانست منشأ اثر باشد.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»، ائمه جمعه استان هرمزگان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بیان کردند: اگر توحید به معنای واقعی در جامعه شناخته شود بیشتر مشکلات جامعه ما حل خواهد شد.

غدیر، عامل وحدت و استقبال امت است

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده امروز در خطبه‌های نمازجمعه شهرستان بندرعباس اظهار کرد: غدیر اعلان اصلی جانشینی رسول خدا و برای جلوگیری از تفرقه و تشدد امت رسول الله و روز عامل وحدت و همبستگی است.

وی افزود: شخصیت امیر المومنین (ع) که محور غدیر است مورد قبول همه امت است و پیامبر اسلام(ص) بعد از حج را انتخاب کرد که مردم به عنوان رسانه آن روز عمل کنند و پیغام غدیر را به تمام ممالک اسلامی رسانده شود.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان بیان کرد: در غدیر شاخصه های وجود دارد که مورد قبول همه مسلمانان است و جایگاه توقف پیامبر اسلام (ص) خطبه پیامبر، انتخاب به عنوان ولی، بیعت از مسلمانان و یکی دیگر از پیام های غدیر محبت اهل بیت که مشترک در بین تمام مسلمانان است.

عبادی زاده ادامه داد: اگر غدیر محقق شود شبکه رهبری جهان اسلام همین روز بر اساس حداقل‌ها می‌توانست منشأ اثر باشد و همانگونه که غدیر عامل وحدت و استقبال امت است از روح غدیر و فرهنگ آن باعث فواید زیادی در جامعه حاصل شده است.

امامت و ولایت در غدیرخم به اوج می‌رسد 

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی دُری ظهر امروز ضمن تبریک عید غدیر اظهار کرد: امیدواریم خداوند متعال در این ایام عید غدیر خم بیشترین خیرات و برکات را شامل مردم ایران اسلامی و مسلمانان جهان کند.

وی افزود: اگر توحید به معنای واقعی در جامعه شناخته شود بیشتر مشکلات جامعه ما حل خواهد شد و بعد از توحید، امامت و ولایت است که خیلی اهمیت دارد چرا که ولایت یعنی رهبری جامعه مسلمان و اگر جامعه‌ای رهبر شایسته ای داشته باشد آن جامعه در تمام زمینه‌ها موفق و سربلند خواهد بود و اگر بخواهید توحید را به درستی بشناسیم از طریق اهل بیت (ع) به طور کامل این شناخت صورت می‌گیرد زیرا راه ارتباط صحیح با خداوند از طریق پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت (ع) انجام می‌شود‌.

امام جمعه شهرستان حاجی‌آباد تصریح کرد: امامت و ولایت یکی از اساسی ترین موضوعاتی است که در غدیر خم مطرح و به اوج می‌رسد و جایگاه آن مشخص می‌شود و باید روز عید غدیر بیش از پیش به جهانیان معرفی شود. 

 دُری گفت: شیعیان اشخاصی را به عنوان رهبر و مرجع خود می‌پذیرند که جزء بهترین انسان ها و عادل ترین آنها باشند، اما رهبران کشورهای غربی را می بینیم که نا عادلانه به رژیم صهیونیستی کمک می‌کنند که این خود یک نمونه ای از بحران مدیریتی و رهبری در کشورهای غربی غیر مسلمان محسوب می‌شود.

وی افزود: ما باید روز غدیر خم را بیش از پیش به جهانیان معرفی کنیم زیرا امامت و ولایت یکی از اساسی‌ترین موضوعاتی است که در غدیرخم مطرح می شود و به اوج می‌رسد و جایگاه آن مشخص می‌شود‌.

امام جمعه شهرستان حاجی‌آباد بیان کرد: شیعیان اشخاصی را به عنوان رهبر و مرجع خود می‌پذیرند که جز بهترین انسان‌ها و عادل باشند، اما رهبران کشورهای غربی به اسرائیل کمک می‌کنند که این خود یک نمونه از بحران مدیریتی و رهبری در کشورهای غیر شیعه است.

مردم کاندیدای با شاخصه‌های شهیدرئیسی را انتخاب کنند

حجت‌الاسلام شعیب صالحی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته شهرستان اظهار کرد: ۶ کاندیدهایی که در این روزها و شب‌ها بحث مورد توجه جامعه ما این است که کدام گزینه صلاحیت نشستن بر جایگاه مهم ریاست‌جمهوری آن هم بعد از این شهید عزیز که ویژگی‌های برجسته ای در او وجود داشت و جامعه عزیز ما آن روزها و آن شیرینی را از یاد نبرده و انتظار دارد کسی که در این جایگاه قرار می‌گیرد همانطور با اخلاص و با جدیت در امور با تواضع همان جور در مسائل مختلف مشرف وارد بشود و نهایتا اتفاقات خوبی در کشور رقم بخورد.

همگان برای افزایش مشارکت در انتخابات تلاش کنند

شیخ مسعود راهبر ظهر امروز در خطبه نماز جمعه این هفته با اشاره به هشتم تیر ماه رخداد بزرگ انتخابات اظهار کرد: حضور حداکثری در انتخابات ضروری است زن و مرد و پیر و جوان برای اقتدار و بهبود وضعیت اقتصادی، حتما در انتخابات حضور پیدا کنند.

 وی افزود:‌ هر کسی که مخاطبی دارد همه اقشار می‌توانند از ظرفیت‌های خود برای مشارکت‌آفرینی استفاده کنند، شرکت در انتخابات حق و تکلیف است.

گفتمان غدیر به جهان منتقل شود

حجت‌الاسلام والمسلمین عباس ذاکری ظهر امروز در خطبه‌های این هفته شهرستان اظهار کرد: اگر فرهنگ غدیر در جامعه پیاده شود قطعا برکات زیادی خواهد داشت.

وب افزود: عید غدیر متضمن دو حقیقت بزرگ در تاریخ، اولین حقیقت، نص امیرالمومنین بعنوان امام بعد از پیامبر (معرفی حضرت علی بعنوان جانشین پیامبر ) آیه ۱۶۴ ال عمران خداوند می فرماید: خداوند بر مومنین منت نهاد چون رسولی از جنس خودشان بر آنان فرستادم.

 امام جمعه جاسک تصریح کرد: مسئله غدیر می‌تواند به عنوان یک شاخص چراغ راهی برای مسلمانان باشد تا زمانی که تاریخ وجود دارد مردم می‌توانند از این شاخص استفاده کنند، نگاه کنند و از آن الگو‌برداری کنند.

غدیر، فرهنگ اتحاد در تاریخ اسلام است 

حجت‌الاسلام والمسلمین حاجبی، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قشم که در مصلی امام علی(ع) برگزار با بیان اینکه غدیر یک رویداد جهانی و انتصاب الهی برای وحدت و اتحاد امت اسلامی است اظهار کرد: غدیر، عید جهانی برای موحدین و مسلمین و برای همه است، برای شیعه تنها نیست، فرهنگ غدیر یک فرهنگ برادری و اتحاد در تاریخ است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از