خبر های امروز : 8
فرهنگی ,فرهنگی | - شماره خبر : 3391
1403-02-31 01:13 https://hormoz.ir/short/4Q967
مردم جزیره هرمز متبرک به پرچم رضوی شدند
امام جمعه جزیره هرمز گفت: مردم جزیره هرمز با استقبال پر شور و دلدادگی، متبرک به پرچم حرم مطهر رضوی شدند.

حجت‌الاسلام جعفر رستاخیز در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»، در حاشیه استقبال از کاروان زیر سایه خورشید که همراه با حضور خادمین و پرچم مطهر رضوی بود، اظهار کرد: لطف خدا شامل مردم ولایتمدار جزیره هرمز است که پرچم مطهر امام خوبی‌ها علی ابن موسی الرضا (ع) و ولی‌نعمت ما ایرانیان بر این جزیره منور شده است.

وی افزود: جزیره هرمز هر ساله مزین می شود به نور امام رضا علیه السلام که عطر آگین شود و حس واقعی ولایت پذیری این مردم آفتاب و شرجی به رخ تاریخ کشیده شود.

امام جمعه جزیره هرمز ادامه داد: استقبال پرشور مردم این سامان و آن شوق دلدادگی بدون وصف و ابراز ارادت که زبان بنده از اوصاف آن قاصر است و آن نجواهای عاشقانه که از مردم با امام رئوف بود چه زیبا صحنه‌ای را ایجاد کرده است.

رستاخیز عنوان کرد: جشنی با شکوهی به وسعت دلدادگی مردم نه در یک فضای زمینی بلکه در یک فضای روحانی در مسجد جامعی که مردم ذکر خدا را می گویند تدارک دیده شده و آنجا مردم با تمام وجود پرچم متبرک حرم امامشان را تبرک کردند و با لبیک با امام رضا علیه السلام قدردان خادمان آن امام همام شدند.

وی اظهار کرد: نور وقتی در شهری طنین انداز شود آن شهر را نورانی می‌کند و جزیره هرمز روشنایی گرفته به حضور بیرق و خادمان حرم مطهر رضوی و نور شهدایی نیز گرفته است.

امام جمعه جزیره هرمز گفت: این برنامه تدارک دیده شده تا به وسعت آن کلامی باشد که زیارت اهل بیت علیهم‌السلام بر همه گسترده شود و کسانی که امکان مشرف شدن به صحن و سرای امام رئوف ندارند امکان پذیر باشد که از همه عزیزان قدردانی می‌کنم.

رستاخیز خاطرنشان کرد:  ورود کاروان رضوی به جزیره الشهدای هرمز در میان خیل عظیم استقبال کنندگان از اسکله این جزیره، حد فاصل بین اسکله مسافربری جزیره تا یادمان شهدای گمنام هرمز، با چاووشی‌خوانی همراهی شد و غبار روبی مزار شهدای گمنام، عیادت بیماران از دیگر برنامه‌ها بود.

انتهای خبر/

نظرات