خبر های امروز : 7
سیاسی ,سیاسی | - شماره خبر : 3461
1403-03-04 14:01 https://hormoz.ir/short/erXyp
مردم‌داری از ویژگی برجسته شهید جمهور بود
امام جمعه رودان گفت: شهید رئیسی عزیز در کسوت یک عالم فاضل، سید مومن با سعه صدر، با همت جهادی، صدق و راستی در گفتار و کردار به مردم خدمت کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی هرمز؛ حجت‌الاسلام محمد بارانی ظهر امروز در نمازجمعه عبادی سیاسی رودان با تبریک و تسلیت شهادت رییس جمهور عزیز و همراهانشان در حادثه سقوط بالگرد اظهار کرد: روزهای بسیار سختی برای ملت عزیز، با وفا و مهربان ایران می‌گذرد و امیدوارم خدای متعال از خزانه لطف و کرم لایزالش برای ملت بزرگوار ما و رهبر عزیز جبران فرماید.

وی، مردم‌داری را از ویژگی‌های برجسته رئیس جمهور شهید دانسته و افزود: رئیسی عزیز در کسوت یک عالم فاضل، سید مومن با سعه صدر، با همت جهادی، با اشراف، شجاعت، صراحت لهجه، صدق و راستی در گفتار و کردار، یک عاشق به تمام معنا برای خدمت به مردم بود که سفرهای مکرر و متعدد ایشان به استان‌ها و دورترین نقاط روستایی کشور گواه روشنی بر این ادعاست.

امام جمعه رودان خدمت و گره گشایی از کار مردم را از شاخص‌های برجسته در زندگی شهید رئیسی معرفی و با تاکید بر شناخت مکتب مدیریتی این شهید سعید تصریح کرد: ایشان راه رسیدن به خدا را در خدمت خالصانه به خلق می‌دانست لذا صلاح و رضایت مردم را که حاکی از رضایت الهی است را بر همه چیز ترجیح می‌داد و خشنودی و رضوان‌الله را در رضایت مردم یافته بود.

حجت‌الاسلام بارانی عنوان کرد: آیت‌الله رئیسی محبوب الملل و محترم الدول بود لذا می‌بینید که با اعلام شهادت ایشان بیش از یک چهارم دنیا اعلام عزای عمومی و در مجامع بین المللی به احترام ایشان قیام کردند و پرچم کشورها نیمه افراشته شد که همه این‌ها نشات گرفته از اخلاص و صداقت این شهید بزرگوار است.

وی شخصیت شهید رئیسی را چند وجهی و با روح بزرگ معرفی کرده و گفت: مردم در مناظرات شهید رئیسی را شخصیتی نجیب و آرام در برابر تهمت‌ها و طعنه دیده در حالی که سینه او مخزن الاسرار بسیاری مسائل از زندگی افراد بود اما با صبر و شکیبایی در آن فضای هیجانی حریت، جوانمردی و بنیه ایمانی خود را نشان دادند.

خطیب جمعه رودان ادامه داد: شهید رئیسی در دوران ریاست جمهوری نیز رجایی گونه نشان داد که این جایگاه هیچ تاثیری در ایشان نگذاشته بلکه او متواضع تر و صمیمی‌تر از قبل شده است به گونه‌ای که مردم شاهد شخصیتی فعال با نشاط و سرشار از امید بودند که برای رفع مشکلات شبانه روز در حال تلاش و مجاهدت بود.

وی در تجلیل از امام جمعه شهید تبریز حضرت آیت‌الله ال هاشم گفت: ایشان عالمی خدوم، مردمی، دوست داشتنی و فعال بودند و با همین ویژگی‌های برجسته در جایگاه امامت جمعه برای شبکه امامت نصاب آوردند.

امام جمعه رودان همچنین شهید امیر عبداللهیان را شخصیتی آشنا با میدان جهاد و دیپلماسی ارزیابی و تصریح کرد: وزیر امور خارجه مستکبرستیز و مستضعف نواز ما در برابر دشمنان زیاده خواه راسخ و مقتدر و در برابر مظلومان متواضع بود و توانست جایگاه جمهوری اسلامی را در تراز واقعی اش به منصه ظهور برساند.

حجت‌الاسلام بارانی ضمن توصیه‌هایی به دو نکته مهم اشاره کرد و گفت: این خون‌های پاک عامل مهم وفاق و همدلی در بین ملت ایران شده و این اولین برکت خونِ این شهیدِ مظلوم است لذا باید این انسجام و همدلی ملی را قدر دانست و تحقق قطعا این مهم مصداق ایجاد فرصت در دل تهدید است و هر کس که با قدم، قلم و حرفش به دنبال تفرقه و اختلاف دلسوز ملت ایران نخواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: قطعا مسیر حرکت انقلاب به سوی قله پیش خواهد رفت و ما به لطف الهی حاج قاسم‌ها و شهید رئیسی‌ها فراوان داریم و اینطور نیست که با رفتن یک عزیزِ مجاهدی میدان خالی بماند و به فضل الهی با هدایت‌های حکیمانه ستون خیمه انقلاب و علمدار مهدوی نظام اسلامی، ملت بزرگ ما ان‌شاءالله از این دوران را نیز با عزت و سرافرازی عبور خواهد کرد.

انتهای خبر/

نظرات