خبر های امروز : 15
ورزشی | - شماره خبر : 5505
1403-08-06 09:37 https://hormoz.ir/short/46K8O
مدیرکل ورزش و جوانان استان هرمزگان مطرح کرد:
اجرای ۵۰۰ برنامه فرهنگی ورزشی در هفته تربیت بدنی
مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان گفت: در هفته‌ تربیت بدنی سال جاری، ۵۰۰ برنامه فرهنگی ورزشی با همراهی هیأت‌ها و باشگاه‌ها و ادارات در استان اجرا شد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی پایگاه خبری تحلیلی هرمز، مظفر خادمی‌نسب صبح امروز در نشست خبری ضمن تشریح برنامه‌های اجراشده در هفته تربیت بدنی گفت: این برنامه‌ها در پنج محور اصلی فرهنگی، توسعه، ورزش همگانی، مسابقات قهرمانی و زیرساخت‌های ورزشی در سطح استان هرمزگان اجرا شد.

وی در ادامه افزود: در حوزه جوانان نیز پنج محور برنامه برگزار شد و مجموعه برنامه‌های اداره کل ورزش و جوانان استان هرمزگان، تقریبا بالای ۵۰۰ برنامه فرهنگی ورزشی با همراهی و همکاری همه هیأت‌های ورزشی، باشگاه‌های ورزشی، ادارات شهرستان‌ها و مسئولین ورزشی بانوان در سراسر استان انجام شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان هرمزگان به مهم‌ترین برنامه‌های هفته تربیت بدنی اشاره و تصریح کرد: تجدید میثاق با شهدا و غبارروبی گلزار مطهر شهدای استان هرمزگان آغازگر برنامه‌های این هفته بود، سرکشی از خانواده‌های شهدا نیز از اولویت‌های اصلی برنامه‌های فرهنگی بود که انجام شد.

خادمی ادامه داد: دیدار با مسئولان استان هرمزگان، بهره‌برداری از زیرساخت‌های ورزشی و افتتاح ۳۹ پروژه ورزشی اعم از ۳۲ چمن مصنوعی و پنج زمین چمن فوتبال بزرگ بود که در سه شهرستان از دیگر برنامه‌های انجام‌شده در هفته تربیت بدنی انجام شد.

وی سپس بیان داشت: همچنین ۳۲ زمین چمن مصنوعی روستایی و محلی، یک زمین کف پوش روباز ویژه بانوان، یک زمین فوتبال ساحلی با اعتباری بالغ بر تقریبا ۸۰ میلیارد تومان در هفته تربیت بدنی در سطح استان هرمزگان افتتاح شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان هرمزگان با اشاره به افزایش سرانه فضای ورزشی در سطح استان بیان کرد: تا قبل از هفته تربیت بدنی امسال، سرانه به ازای هر نفر، تقریبا ۸۸ صدم متر مربع بود که با افتتاح پروژه‌های ورزشی در این هفته، رقم مزبور به ۹۱ صدم سانتی‌متر مربع به ازای هر نفر افزایش یافت و به شرایط مطلوب که همان یک متر به ازای هر نفر هست نزدیک می‌شویم.

خادمی با بیان اینکه در جزایر سه‌گانه خصوصا بوموسی، با برنامه‌ریزی‌هایی که در گذشته انجام شده بود، اتفاقات بسیار خوبی رقم خورداست، افزود: سالن ورزشی بانوان با همت و حمایت استاندار هرمزگان به طور کاملا آماده شد و در هفته دولت به بهره‌برداری رسید، همچنین زمین چمن فوتبال بزرگ و سیستم روشنایی را با اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه، آماده بهره‌برداری شد و در اختیار ورزشکاران استان قرار گرفت.

وی گفت: مهم‌تر از همه، استخر شنایی که چندین سال رها شده بود، با همت وزیر ورزش و استاندار هرمزگان، تا دو الی سه هفته آینده به بهره‌برداری خواهد رسید و تقریبا بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان هزینه نیاز بود که تامین شد.

 مديرکل ورزش و جوانان استان هرمزگان بیان کرد: این اداره کل، در زمینه پروژه‌های ورزشی به عنوان یک استان برتر در کشور معرفی شد که مورد تقدیر مقام عالی وزارت از هرمزگان واقع گردید، در همين زمینه، از استاندار هرمزگان نیز به صورت ویژه تقدیر و تشکر شد.

خادمی افزود: اداره کل ورزش و جوانان استان هرمزگان همچنین در حوزه امور باشگاه‌ها موفق به کسب مقام اول کشور شد که باز هم از سوی مقام عالی وزارت تقدیر شد و همه این موفقیت‌ها نتیجه تلاش همکارانم در مجموعه اداره کل ورزش و جوانان است.

وی در پایان بیان داشت: اداره کل ورزش و جوانان استان هرمزگان در حوزه آموزش و طرح‌های ملی سازمان‌های مردم‌نهاد که در گروه‌های این اداره کل، هم توانستیم مقام‌های اول تا سوم را کسب کنیم.

انتهای خبر/

نظرات