خبر های امروز : 15
فرهنگی | - شماره خبر : 5498
1403-08-06 00:05 https://hormoz.ir/short/eRLGX
فرازی از وصیت‌نامه شهید حسن‌پور؛
نمازهايتان را سر وقت بخوانيد
شهید حسن‌پور در وصیت‌نامه خود خطاب به خواهرانش بیان کرده است: نمازهايتان را در سر وقت بخوانيد و يك ماه روزه قضا دارم، از شما مى‌خواهم كه آن را بجا آوريد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمز، بیست و سوم مهرماه سالروز تولد شهید غلام حسن‌پور است ، این شهید گرانقدر در تاریخ بيست‌ و سوم مهر ۱۳۴۸، در روستاي كنارو از توابع شهرستان بندرعباس ديده به جهان گشود. پدرش حسين (فوت ۱۳۵۲) كشاورز بود و مادرش كنيز نام داشت. تا پايان دوره ابتدايي درس خواند. او نيز كشاورزي مي‌كرد. به عنوان بسيجي در جبهه حضور يافت. چهارم دي ۱۳۶۵، در ام‌الرصاص عراق بر اثر اصابت تركش به شهادت رسيد. مزار او در زادگاهش واقع است.

شهید حسن‌پر در وصیت‌نامه خود بیان کرده است: اول از خدا طلب بخشايش‌مى‌كنم كه گناهانم را ببخشدومرا درصف نيكان و پرهيزكاران ‌قراردهد. و از خدا مى خواهم كه اگر لياقتـم است كه شهيد بشوم، درهمين عمليـات مرا به سـوى خود بازگرداند. دوم سفارشـم به مردمان روستاى خودمان مى‌باشد. مردم‌ روستا بيدار باشيد و يك لحظه بخود آئيد كه دنيا براى ما و امثال‌ ما ارزشى‌ندارد و بايد كارهاى نيك كرد و بايدما براى آخرتمان‌كارهاى خوبى را انجام بدهيم. 

شهید حسن‌پور در ادامه وصیت‌نامه خود افزوده است: خواهرانم، نمازهايتان را در سر وقت بخوانيد. و يك ماه روزه قضا دارم، از شمامى خواهم كه آن را بجا آوريد. از تمام خواهران و برادران طلب بخشايش‌ مى كنم

نظرات