خبر های امروز : 9
اجتماعی | - شماره خبر : 5325
1403-07-19 13:56 https://hormoz.ir/short/NK6Xp
یادداشت؛
مقتدر مظلوم
کارکنان مخلص نیروی انتظامی در جاده‌ها و هنگامه خطر، وظیفه خود را به خوبی انجام می‌دهند و جزو اولین نفراتی هستند که در صحنه حاضرند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی هرمز، هفته نیروی انتظامی، یک دستگاه مبارک و مولود انقلاب اسلامی ایران است که در در تمام اقصی نقاط کشور اعم از در شهرها، روستاها و حتی مرزها مشغول به خدمت هستند.

در هنگامه مشکل، شاید اولین مواجه مردم به عنوان ضابطین دستگاه قضایی و امین و حافظ مردم، با نیروی انتظامی است.

نيروی انتظامی به عنوان امین مردم و حافظ امنیت مجری قانون است که خدمات زیادی را به مردم و جامعه ارائه می‌کند.

همچنین در تمامی برنامه‌ها و همایش‌های ادارات‌، سازمان‌ها و نهادها، نیروی انتظامی حضور دارد تا امنیت و آرامش خاطر جهت برگزاری هرچه بهتر برنامه‌های ادارات و نهادها را تامین کند که البته همیشه در این راستا خوش درخشیده است.

نیروی انتظامی حافظ امنیت مردم و کشور است وقتی همه ما در خواب هستیم کارکنان وظیفه‌شناس و خدوم نیروی انتظامی بیدار بوده و از کیان و هستی ما مواظبت و مراقبت می‌کند، حتی در ایام تعطیلات و تفریحات آنکه حافظ منازل و شهر و روستاهاست نیروی انتظامی است. از این حیث می‌توان یکی از مهم‌ترین نهادها در سطح جامعه و کشور از آن نام برد که کارایی و کارآمدی بسیار موثری دارد.

کارکنان مخلص نیروی انتظامی در جاده‌ها و هنگامه خطر به خوبی وظیفه خود را انجام می‌دهند و جزو نفرات اول هستند که در صحنه حاضر می‌شوند و حضورشان معنادار و الزامی است.

مردم به هنگام مواجه شدن با مشکلات و خطرات، اولین چیزی که به ذهنشان می‌رسد تماس با ۱۱۰ است، زیرا مردم، پلیس را حامی و ناجی خود می‌دانند.

همه می‌دانند که پلیس قانون‌مدار است لذا به او اعتماد کرده و در هنگام مواقع خطر از او کمک می‌خواهند، ممکن است کارکنان نیروی انتظامی در هنگام انجام ماموریت و کمک به مردم، آسیب ببینند اما ذره‌ای از انجام رسالت خود کوتاه نمی‌آیند و وظیفه خود را به نحو احسن به انجام می‌رساند.

پلیس، جان خود را در طبق اخلاص گذاشته و برای حفظ جان مال و ناموس مردم، سینه سپر می‌کند، ممکن است جاهایی که ما جرأت حضور در آنجا را نداریم پلیس با اقتدار حضور می‌یابد و رسالت و وظایف خود را انجام می‌دهد.

با وجود همه این جانفشانی‌های نیروی انتظامی برای حفظ امنیت و آرامش مردم جامعه و کشور، می‌طلبد مسئولین نسبت به تأمین معیشت و امنیت کارکنان نیروی انتظامی اهتمام ویژه بورزند زیرا نیروی انتظامی مقتدر اما مظلوم است.

شاهدیم که همچنان درب شهادت باز است و در عملیات‌های مختلف، یک یا چند تن از کارکنان نیروی انتظامی به دست اراذل و اوباش و قاچاقچیان به شهادت می‌رسند، بنابراين مردم و مسئولان باید در حمایت از پلیس و حفظ عزت و اقتدار این قشر خدوم از جامعه کوتاهی نکنند.

یادداشت به قلم: حجت‌الاسلام والمسلمین احمد غلامی دکتری حقوق عمومی 

نظرات