حالت تاریک

امروز : چهارشنبه, 1403/05/17 | 2024/08/07

Logo

هرمز گزارش می‌دهد؛

ایران؛ عامل بی‌ثباتی امنیت اسرائیل در جهان

ایران؛ عامل بی‌ثباتی امنیت اسرائیل در جهان

واقعیت جمهوری اسلامی ایران از دیدگاه غربی‌ها، کشوری مستقل، پیش‌برنده مقاومت، بی‌ثبات‌کننده امنیت اسرائیل و دارای قدرت هوشمند است.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»، آئین تجلیل از خبرنگاران بسیجی استان هرمزگان، با حضور علی‌محمد نائینی، معاون روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین موسی پولادی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان، فرماندهان سپاه نواحی استان، خانواده شهید یوسف دقت، اولین مسئول روابط عمومی سپاه استان، خبرنگاران و فعالان رسانه استان هرمزگان در شهر بندرعباس برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، سردار محمدعلی نائینی، ضمن تقدیر و تشکر از خانواده شهید یوسف دقت، شهید شاخص رسانه استان هرمزگان، با بیان اینکه امروزه، خبرنگار در میدان جنگ است و خبرنگاری در جنگ یعنی رزمنده روایتگر است؛ اظهار کرد: عبارتی، خبرنگار قبل از اینکه روایتگر باشد، یک رزمنده است.

کار خبرنگاران، بسیار سخت و متفاوت با سایر عرصه‌ها است

وی در ادامه، کار خبرنگاران را ساختن تصویر مطلوب و اصلاح تصاوير موجود از مجاهدت‌ها و دستاوردها عنوان کرد و افزود: امروز که جنگ عظیم رسانه‌ای رخ داده، کار خبرنگاران، بسیار سخت و متفاوت با سایر عرصه‌ها است، باید متناسب با این جنگ، روایت کند و این روایت را به‌موقع به دست بگیرد و آن را تثبیت، و با در همين راستا، با تحریف و روایت جعلی مقابله کند.

معاون روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه خبرنگاران، اراده فرماندهان را تقویت می‌کنند و به فرماندهان اعتماد به نفس می‌دهند، گفت: این قشر از جامعه، میدان جنگ را عمق می‌بخشند، رزمنده در میدان با روایتگری‌های حماسی، احساس نمی‌کند که پشتوانه ندارد، خبرنگاری که به میدان جنگ، عمق می‌دهد، وی روحیه حماسی را حفظ و روحیه ملی را مراقبت می‌کند.

جنگ امروز، جنگ روایت‌ها است

سردار نائینی با تأکید بر اینکه به خاطر ویژگی‌هایی جنگ امروز، کار خبرنگاران و مدیران روابط عمومی و فعالان رسانه، هر روز سخت‌تر است، گفت: چراکه جنگ امروز، جنگ روایت و رسانه است و افکار عمومی، مولفه اصلی قدرت ملی است، هرکس افکار عمومی را در دست داشته باشد قدرتمند است.

وی ادامه داد: در یک برهه‌ای از زمانی قدرتمندی به برخورداری از لشکرهای انبوه، تجهیزات نظامی و تفوق بر دریاها و فضاها از مولفه‌های اصلی قدرتمندی بوده است، اما در کشوری، بهترین قدرت نظامی برقرار باشد، به خصوص در نظام‌هایی که پشتوانه اصلی آن مردم هستند، اما افکار عمومی و سرمایه اجتماعی و مردمی را در اختیار نداشته باشد، کار پیش نمی‌رود.

فعالان رسانه افکار عمومی را مدیریت می‌کنند 

معاون روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه مجموعه‌ای که افکار عمومی را مدیریت می‌کنند، همین فعالان عرصه رسانه هستند، تصریح کرد: به همین جهت است که باورها و افکار و اذهان، هدف اصلی در این جنگ است و مهمات سلاح جنگ امروز، روایت‌سازی و تولید محتوا است که قلب‌ها و اذهان را هدف قرار می‌دهد.

نائینی اضافه کرد: امروز فاصله بین رسانه‌ها و فناوری‌های جدید برداشته شده است، بدین صورت که هر کسی در هر نقطه‌ای از جهان، اطلاعات یکسان از حوادث دارد، البته حوادث هم پی در پی است و پیوسته در محیط حوادث و روایت‌سازی از حوادث به سر می‌بریم، در همه این حوادث باید روایت کنیم، روایت اول را به دست بگیریم، مراقبت کنیم و با روایت دروغ و تهمت‌ها، روایت‌های جعلی و تحریف‌ها، به صورت حرفه‌ای مقابله کنیم، اگر کار حرفه‌ای و متقاعدکننده نباشد روایت جعلی جایگزین روایت اصلی می‌شود.

تخريب ارزش‌ها و هویت ملی، خطرناک‌ترین نوع تهدید است 

وی در ادامه تأکید کرد: تخریب ارزش‌ها و هویت ملی و همچنین فرهنگ و عوامل وحدت و همبستگی یک جامعه، خطرناک‌ترین نوع تهدید است، به عبارتی اگر فرهنگ و هویت یک کشور تخریب و تضعیف شود آن کشور پوچ می‌شود؛ عوامل انسجام یک کشور، فرهنگ، باورها و ارزش‌های یک کشور است، اما در جنگ روایت‌ها، این‌ها هدف قرار می گیرند و تخریب می‌شوند که خطرشان از هر خطر دیگری بیشتر است.

معاون روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه وقتی جامعه نسبت به داشته‌های خودش بی‌تفاوت باشد، بنیان‌های جامعه سست می‌شود و هویت تغییر می‌کند، تشریح کرد: هویت که تغییر کرد رفتار سیاسی نیز تغییر می‌کند و فتنه شکل می‌گیرد و سپس به پیاده نظام فتنه تبدیل می‌شود چون هویتش تغییر کرده است.

رسالت مهم فعالان رسانه‌، افزايش قدرت تشخیص در بین روایت‌هاست

نائینی گفت: رسالت اصلی اصحاب رسانه، روابط عمومی‌ها و خبرنگاران، افزایش قدرت تشخیص و تمیز در بین روایت‌ها، آگاه کردن جامعه است و جامعه‌ای که آگاه باشد و فهم سیاسی داشته باشد فریب نمی‌خورد، به همین جهت است که از نگاه رهبری، جهاد تبیین دارای اهمیت بالایی است.

وی افزود: یکی از ارزش‌های کار حرفه‌ای خبرنگاران، به دست گرفتن روایت اول است، منتهی این اصل نیست، زمانی می‌توانید روایت اول را به دست بگیرید که از جزئیات حادثه مطلع باشید، در حادثه اخیر، اولین بیانیه‌ای که سپاه پاسداران صادر کرد و از آنجایی که جزئیات فنی ماجرا در دست نبود یک خبر کلی از شهادت اسماعیل هنیه داده شد، صرف روایت اول را به دست گرفتن، مبنا نیست بلکه روایت باید صادقانه، باورپذیر و مستند و معتبر باشد، چون این روایت با سایر روایت‌ها مخدوش می‌شود و اعتبار آن رسانه از دست می‌رود.

تولید روایت درست همان روایت امید است 

معاون روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچنین تأکید کرد: تولید روایت درست که همان روایت امید است از دل روایت‌های مختلف به دست می‌آید، تاخیر در روایت هم درست نیست وقتی می‌توانید روایت کنید اما تاخیر می‌کنید سبب می‌شود تا دیگران، این فضا را به دست بگیرد، لذا نتیجه تأخیر در روایت، به‌موقع و به اندازه روایت نکردن، این است که اذهان‌ها، روایت دیگران را می‌پذیریند و جامعه دچار مشکل، و سپس به اعتبار منبع روایت، خدشه وارد می‌شود.

نائینی گفت: بنابراین اصحاب رسانه و خبرنگاران و رسانه‌ها یک مجموعه‌های خنثی و بی‌تفاوت نیستند، بلکه فعال‌ترین عنصر جامعه هستند، اینان در دل حوادثی که بسیار پیچیده هم هست، باید روایت کنند که کار بسیار سختی است، در بحران و حوادث، روایت‌سازی و روایت کردن کار آسانی نیست.

وی اضافه کرد: در یک سال اخیر، عملیات پرافتخار و ویژه و منحصر به فرد وعده صادق انجام شد، شهادت شهید رئیسی رخ داد، انتخابات حساس چهاردهم و ویژه برگزار گردید، باید در شرایطی که ثبات کشور، حفظ می‌شود انتخابات برگزار، و افکار عمومی را همراه کنیم، در طول یک‌ سال اخیر، رسانه‌ها، فریاد مظلومیت مردم فلسطین و غزه، روایت‌سازی از غزه و فلسطین و جبهه مقاومت و سپس شهادت سرداران بزرگ جبهه مقاومت به ویژه شهید والامقام هنیه و فریاد خونخواهی از این شهید را داشتیم.

جهاد خدمت در عرصه‌های مختلف بدون جهاد روایت و تبیین معنا ندارد 

معاون روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: همچنین جهاد خدمت در عرصه‌های مختلف اعم از میدان جنگ، زلزله، سیل، مردم‌یاری و محرومیت‌زدایی، ظهور و بروز پیدا می‌کنند بدون جهاد در روایت و جهاد تبیین معنا ندارد، بنابراین درست روایت کردن یک خبر، بسیار اهمیت دارد، و خبر در دنیای رسانه امروز، مهم‌ترین محصول در هدایت افکار عمومی است.

نائینی گفت: تنوع رسانه‌ها، توسعه فناوری‌های نوین اطلاعاتی دائما اذهان و ذائقه‌های مردم را تغییر می‌دهد و می‌تواند رسانه‌ها را بی‌اعتبار کند یا بر اعتبار آنان بیفزاید، مثل کسانی که دستاوردها و توانمندی‌های داخلی را می‌بینند اما بدبین هستند چون روایات بسیاری تحت عنوان روایت ناکارآمدی و فساد سیستم و ... ساخته و تصویری از آن‌ها در اذهان ثبت شده است.

غربی‌ها ایران را بی‌ثبات‌کننده امنیت اسرائیل می‌دانند

وی گفت: طبق اسناد اتاق‌های فکر آمریکا و از دیدگاه نخبگان آمریکایی و غربی‌ها، واقعیت جمهوری اسلامی ایران، کشوری مستقل، پیش‌برنده مقاومت در داخل و خارج، بازیگر اصلی منطقه، تضعیف‌کننده لیبرال‌دموکراسی، مبتکر الگوی حکمرانی جدید و بی‌ثبات‌کننده امنیت اسرائیل و دارای قدرت هوشمند بوده که در مسیر اهداف خودش، درحال پیشرفت و بالندگي است و هیچ‌وقت متوقف نشده و برهم زننده معادلات قدرت در منطقه و جهان است، اما تصویر ایران در رسانه‌های معارض؛ ایران، کشوری منزوی، بی‌ثبات، دروغگو و دارای گسست‌های قومی، مذهبی و نسلی، ناقض حقوق بشر، حامی تروریست... است.

جهاد تبیین با تصویرسازی‌های نادرست مقابله می‌کند 

معاون روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه تأکید کرد: آنچه که می‌تواند با این تصویرسازی‌ها مقابله کند؛ جهاد تبیین، همان امر مهمی که مدنظر مقام معظم رهبری است، اینجاست که خبرنگاران، روابط عمومی‌ها، صاحبان تریبون و ... در این مسیر، رسالت مهمی بر دوش دارند.

نائینی بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه یکی از سرداران جبهه مقاومت را با یک عملیات تروریستی توسط رژیم سفاک صهیونیستی از دست دادیم، افزود: این کار صهیونیست‌ها بسیار بزدلانه، ضعیف و نشان‌دهنده حقیری آنان بود، علیرغم اینکه هنوز پاسخ عملیات تروریستی اخیر را دریافت نکرده‌اند اما به لحاظ روانی، دچار فروپاشی شده‌اند و ترس و وحشت، همه سرزمین‌های اشغالی را گرفته است، پیروزی در جنگ زمانی حاصل می‌شود که قبل از اقدام نظامی، دشمن دچار فروپاشی روانی شده باشد، این نظریه عملیات روانی است که خود غربی‌ها در کتاب و آثارشان منتشر کردند.

صهیونیست‌ها هنوز نتوانستند چالش ناشی از عملیات وعده صادق را مدیریت کنند 

وی بیان داشت: صهیونیست‌های تروریسم هنوز نتوانسته‌اند چالش ناشی از همایش قدرت جمهوری اسلامی در وعده صادق و آثار و پیامدهایش را مدیریت کنند، عملیات زجرکشی صهیونیست‌ها، ایجاد ترس و وحشت در سرزمین‌های اشغالی، از زمان فرمان خونخواهی شروع شده و این عملیات، سنگین‌تر و سهمگین‌تر از اقدام نظامی علیه صهیونیست‌های کودک‌کش و از عناصر اصلی جنگ نرم است، این حماقت برای رژیم منحوس اسرائیل بسیار پرهزینه بود، الان هم صهیونیست‌ها نمی‌دانند و ما هم نمی‌دانیم که آنان، ساعت و روز و هفته‌های آینده، باید در انتظار چه چیزی باشند، تمامی مناطق اشغالی دچار التهاب و استحیصال شده است این سرآغاز یک داستان است و همه سیاستمداران منطقه‌ای و غربی گفته‌اند صهیونیست‌ها نمی‌دانند چه چیزی در انتظارشان هست.

ایران در انهدام عین‌الاسد و وعده صادق، تدبیر خود را به رخ دشمن کشید 

معاون روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پایان تصریح کرد: ایران اسلامی در موشک‌باران عین‌الاسد و عملیات وعده صادق نشان داد با تدبیر، از هوشمندی، خردمندی، شجاعت و عمل حرفه‌ای کاملا برخوردار است، قطعا رژیم صهیونیستی بازنده اقدام حماقت‌آمیز خودش هست و این حماقت، دامن رژیم صهیونیستی را خواهد گرفت و به زودی شاهد آزادی فلسطین و سربلندی همه مستعضان و مظلومان و جبهه عظیم مقاومت خواهیم بود.

در پایان این مراسم، از خانواده شهید یوسف دقت و خبرنگاران فعال بسیجی تجلیل به عمل آمد، همچنین از پوستر جشنواره رسانه‌ای ابوذر رونمایی شد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از