حالت تاریک

امروز : چهارشنبه, 1403/05/31 | 2024/08/21

Logo

شناورهای سبک تفریحی از تردد دریایی خودداری کنند
بنا بر اعلام سازمان هواشناسی هرمزگان؛

شناورهای سبک تفریحی از تردد دریایی خودداری کنند

بنا بر اعلام سازمان هواشناسی هرمزگان، شناورهای سبک، صیادی و تفریحی از تردد خودداری کنند و تمهیدات لازم جهت تردد ایمن سایر شناورها صورت پذیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی»هرمز»؛ بنا بر اعلام سازمان هواشناسی هرمزگان، طی روز جاری تداوم و تقویت فعالیت سامانه کم‌فشار فصلی در استان پیش‌بینی می‌شود.
آب‌های دریای عمان، تنگه هرمز و خلیج‌فارس با وزش بادهای نسبتاً شدید جنوب شرقی، مواج پیش‌بینی می‌شود. بیشینه سرعت باد به‌ویژه در تنگه هرمز به بیش از ۴۵ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا به بیش از ۱۸۰ سانتیمتر خواهد رسید. توصیه می‌شود شناورهای سبک، صیادی و تفریحی از تردد خودداری کنند و تمهیدات لازم جهت تردد ایمن سایر شناورها صورت پذیرد. 
امروز باتوجه‌به افزایش سرعت باد در سواحل و جزایر، وقوع گردوغبار، کاهش موقتی دید افقی و کاهش کیفیت هوا محتمل خواهد بود. در ساعات بعدازظهر و شب ارتفاعات استان به‌ویژه شهرستان‌های بشاگرد، حاجی‌آباد، بستک، پارسیان، مناطق مرتفع و مستعد مرکزی و برخی سواحل غربی رشد ابرهای همرفتی، رگبار باران و رعدوبرق، تندباد لحظه‌ای و سیلابی شدن مسیل‌ها پیش‌بینی می‌شود. توصیه می‌شود از صعود به ارتفاعات و قرارگیری در حریم و بستر رودخانه‌های فصلی اجتناب شود. 
لازم به ذکر است طی ساعات بعدازظهر امروز و امشب علاوه بر ناپایداری جوی در استان هرمزگان، بارش‌های قابل‌ملاحظه‌ای در نیمه جنوبی استان‌های فارس و کرمان پیش‌بینی می‌شود و سبب جاری‌شدن سیلاب، رواناب و طغیان رودخانه‌های فصلی در منطقه خواهد شد. توصیه می‌شود تمهیدات لازم دراین‌خصوص صورت گیرد.
به لحاظ دمایی تا پایان هفته، نوسانات یک تا دودرجه‌ای دما مورد انتظار است.
انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از