خبر های امروز : 3
فرهنگ / کتاب و ادبیات | شماره خبر: 9666
۱۴۰۲-۶-۵ ۰۹:۳۶ 3 + -
روز ۱۳ آبان روز بصیرت دانش‌‌آموزان است
رئیس سازمان بسیج دانش آموزی سپاه استان هرمزگان از روز ۱۳ آبان به‌عنوان روز بصیرت دانش‌آموزان یاد کرد و گفت: دانش‌آموزان بر این باور هستند که ظلم پایدار نیست.

ابراهیم پیله‌ور رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان در گفتگو با خبرنگار هرمز اظهار کرد: ۱۳ آبان‌ماه یادآور سه واقعه مهم در تاریخ انقلاب اسلامی است که هر یک از آن‌ها سند غرورآفرین روحیه استکبارستیزی ملت غیور ایران اسلامی و نقطه عطفی در تاریخ پر افتخار انقلاب اسلامی به شمار می‌روند که نگینی درخشان در تاریخ استکبارستیزی ملت ایران است.

 

وی افزود: حضرت امام خمینی (ره) در سال ۱۳۴۳ در واکنش به تصویب قانون ننگین کاپیتولاسیون، فریاد استکبارستیزی سر دادند و رژیم ستمگر پهلوی برای جلوگیری از افشاگری رهبر انقلابی مردم، ایشان را تبعید کرد.

 

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان تصریح کرد: سال ۱۳۵۷ دانش‌آموزان انقلابی در تداوم راه رهبر الهی خود در مقابل رژیم منحوس پهلوی ایستادگی کرده و با نثار خون خود، نهال نوپای انقلاب را آبیاری و زمینه به ثمر نشستن آن در بهمن ماه را فراهم کردند.

 

پیله‌رام گفت: ۱۳ آبان ماه سال ۱۳۵۷ روزی بود که دانش‌آموزان بصیر این مرز و بوم با پیوستن به خیل دانشجویان در دانشگاه تهران دست به اعتراض گسترده علیه رژیم پهلوی زدند و به نوعی زمینه سرنگونی کامل این رژیم منحوس را فراهم کردند.

 

وی ادامه داد: دانش‌آموزان انقلابی با این اقدام خود در ۱۳ آبان ماه، به مستضعفان و ملت‌های آزاده آموختند که تنها راه پیروزی بر دولت‌های مطیع آمریکا و حتی خود آمریکا، مقاومت و ایستادگی است. 

 

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان اذعان داشت: امام راحل، استکبارستیزی اسلام را که موجب پیروزی انقلاب اسلامی گردید، منحصر به قلمرو جغرافیایی ایران نمی‌دانستند بلکه آن را به عنوان نسخه‌ای شفابخش برای همه مستضعفان و قابل تحقق در تمامی نقاط جهان تلقی می‌کرد.

 

پیله‌رام اضافه کرد: روز ۱۳ آبان، روز بصیرت دانش‌آموزان است و آن‌ها بر این باور هستند که ظلم پایدار نیست.

انتهای خبر/

نظرات
صابر حمیدی عنبران 16:16 - سه شنبه 16 مرداد
تشکر قهرمان
پاسخ