حالت تاریک

امروز : چهارشنبه, 1403/05/31 | 2024/08/21

Logo

حضرت زینب (س) نماد الگوی سوم زن است
مدیرکل امور بانوان استانداری هرمزگان:

حضرت زینب (س) نماد الگوی سوم زن است

مدیرکل امور بانوان استانداری هرمزگان گفت: حضرت زینب (س) باعث شد هم افشاگری از مسئله حوادث عاشورا اتفاق افتد و هم تبیین واقعی قیام عاشورا و هدفی که امام حسین (ع) داشتند اتفاق افتد.

محدثه درویشی در گفتگو با خبرنگار حوزه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز» با اشاره به نقش حضرت زینب (س) به‌عنوان الگو بودن برای زنان اظهار کرد: همان‌گونه که برای اولین‌بار رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند الگوی سوم زن حضرت زینب (س) هستند که اگر ما بخواهیم از این چشم‌انداز به این مسئله نگاه کنیم، اسلام نگاهی که به زنان داشته همان الگوی سوم زن است.
 
 وی افزود: الگوی اول نگاهی تحت عنوان زن عنصری بدون فایده در اجتماع است و زنی بوده که نقش‌های روتین خانه‌داری انجام می‌دهد و نقش فعالی در اجتماع ندارد.
 
 مدیرکل امور بانوان استانداری هرمزگان بیان کرد: الگوی بعدی که غرب ارائه داده درحالی‌که می‌خواهد نگاه‌های روشنگرانه از زن را نشان دهد و آن را فعال در اجتماع جلوه دهد؛ اما آن چیزی که ما می‌بینیم یک نوع استفاده ابزاری از زن شکل می‌گیرد و در جزئی‌ترین تبلیغات غرب در کالاهایی مانند دخانیات، آدامس و... از جذابیت‌های مادی زنان استفاده کرده‌اند.
 
 درویشی تصریح کرد: نگاهی که اسلام به زن دارد همراه با عفاف و حجاب بوده و چنان ارزشی به زن قائل شده که عناصر جنسی زن را با استفاده از حجاب پوشانده و با انسانیت پا در عرصه اجتماع بگذارد.
 
 وی ادامه داد: در اسلام نگاه به جنسیت چه زن بودن و چه مرد بودن نگاه درجه دو است و نگاه به زن و مرد عادلانه و برابر است و هر کدام با استفاده از نقشی که دارند می‌توانند در اجتماع تأثیرگذار باشند.
 
 مدیرکل امور بانوان استانداری هرمزگان تصریح کرد: با نگاه به الگوهایی که در جامعه اسلامی داریم متوجه می‌شویم که زن و مرد تکمیل‌کننده یک جریان هستند و عاشورا یک نهضتی است که ابتدای آن با حضور خانواده شروع شد و امام حسین (ع) می‌توانستند خودشان مانند سایر جنگ‌ها شرکت کنند، اما همراهی‌کردن خواهر، فرزند، همسر و... خودش پیام‌آور این است که ما در تمام اموراتمان زنان و خانواده تأثیر فراوان دارند.
 درویشی مطرح کرد: همه مورخین تأکید دارند که اگر حضور حضرت زینب (س) در عاشورا و قیام امام حسین (ع) نبود شاید تحریف‌های زیادی اتفاق می‌افتاد و تکمیل‌کننده شهادت امام حسین (ع) و یارانش حضور حضرت زینب (س) بود.

 وی تأکید کرد: حضرت زینب (س) نماد اصلی الگوی سوم زن است که زن در بندگی، عبادت و جهاد انسان است و در کنار مرد حضور دارد و نقش خودش را ایفا می‌کند و هنگامی که اباعبدالله الحسین (ع) در قیام شرکت کردند حضور روشنگرانه حضرت زینب (س) هم نشان‌دهنده مظلومیت امام حسین (ع) بوده و هم نشان‌دهنده اقتدار یک زن در پاسخ‌دهی با همه مظاهر عفاف و حجاب خودش در جامعه و در مقابل افرادی که با خشونت‌طلبی واقعه باشکوه اما غم‌انگیز عاشورا را رقم زدند.
 
 مدیرکل امور بانوان استانداری هرمزگان بیان کرد: حضرت زینب (س) باعث شد هم افشاگری از مسئله حوادث عاشورا اتفاق افتد و هم تبیین واقعی قیام عاشورا و هدفی که امام حسین (ع) داشتند اتفاق بیفتد و حضور حضرت زینب (س) یک حضور اجتماعی بوده که در مسیر اسارتشان نیز اتفاق افتاده و اگر این حضور نبود اهداف قیام عاشورا بعد از گذشت هزاران سال تبیین نمی‌شد.
 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از