حالت تاریک

امروز : چهارشنبه, 1403/05/31 | 2024/08/21

Logo

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد قشم:

اگر زینب (س) نبود کربلا در کربلا می‌ماند

اگر زینب (س) نبود کربلا در کربلا می‌ماند

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد قشم گفت: یکی از بارزترین نمونه نقش‌آفرینی و تاریخ‌سازی زنان در حماسه کربلا به شمار می‌رود به‌طوری‌که اگر حضرت زینب (س) نبود کربلا در کربلا می‌ماند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد غلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز» اظهار کرد: نقش‌زن در همه جوامع و رخدادها نقش‌برجسته‌ای است؛ هیچ رویدادی نیست مگر اینکه زن در آن نقش داشته باشد و حماسه‌آفرینی کرده و تاریخ را عوض کرده است.
 
 وی افزود: یکی از بارزترین نمونه نقش‌آفرینی و تاریخ‌سازی زنان در حماسه کربلا به شمار می‌رود به‌طوری‌که اگر حضرت زینب (س) نبود کربلا در کربلا می‌ماند و اتفاقات عاشورا در کربلا می‌ماند.
 
عضو هیات علمی دانشگاه آزاد قشم خاطرنشان کرد: حضرت زینب (س) از همان ابتدا قیام سیدالشهدا و از همان حرکت از مدینه به کربلا همراه کاروان بودند و از کاروان و بچه‌ها مدیریت و مواظبت می‌کردند سرپرستی کاروان بر عهده ایشان بود در حادثه کربلا و قیام سیدالشهدا امام حسین (ع) با وجود تمام سختی‌ها و دغدغه‌هایی که داشت زینب کبری (س) پابه‌پای امام حسین (ع) می‌آمد و ایشان را دلگرم می‌کرد.

غلامی افزود: بعد از شهادت سیدالشهدا و یارانش امام سجاد (ع) تنها باقی‌مانده مردان اهل‌بیت بود و ایشان به دلیل کسالت که داشت مسئولیت کاروان بر عهده حضرت زینب بود؛ وقتی دشمن می‌خواست روحیه بچه‌ها را ضعیف کند حضرت زینب (س) با تمام تلاش و پایداری خود نگذاشت این اتفاق بیفتد و در حقیقت جهاد تبیین انجام داد.

وی ادامه داد: در حادثه کربلا فقط زینب (س) بود که این اتفاق را به رسالت عظیم تبدیل کرد و حادثه بزرگ کربلا را انتقال داد و به‌خوبی این رسالت را به سرانجام رساند هم سخن‌گو بود و هم جهادگر تبیین بود و هم بحث روشنگری و بصیرت‌افزایی در بین جامعه داشت.
 
 عضو هیات علمی دانشگاه آزاد قشم تصریح کرد: حضرت زینب (س) همه داغ‌ها را دید؛ اما کاروان اسرا را مدیریت کرد افشاگری کرد روشنگری کرد و خاندان یزید را رسوا کرد و گفت یزید جنایت‌کار است.

غلامی تصریح کرد: حضرت زینب (س) بزرگ‌ترین دستاوردش این بود که کربلا را از کربلا بیرون برد اگر امروزه در اربعین بزرگ‌ترین اجتماع بشری که مردم به پیاده‌روی (بالغ بر بیست میلیون نفری) اربعین می‌روند مردم کربلا را فهمیدند این حقیقت را حضرت زینب (س) به تمام جهانیان منتقل کردند.
 
 وی افزود: بعد از ایام حزن و اندوهی که به حضرت زینب (س) وارد شد وقتی از ایشان سؤال پرسیدند که در این ایام چه گذشت حضرت زینب (س) گفتند: که جزء زیبایی چیزی ندیدم؛ چون برای خدا بوده زیباست، اسارت وقتی برای خدا بوده زیباست زینب کارهایش به خاطر خدا بود؛ بنابراین نقش‌زن در حادثه کربلا نقش مهم و بسیار ارزنده‌ای است و آنچه که از کربلا مانده مدیون زن‌هایی همچون حضرت زینب کبری (س) هستیم.
انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از