حالت تاریک

امروز : چهارشنبه, 1403/05/31 | 2024/08/21

Logo

امام حسین(ع) برای حفظ دین قیام کردند
مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان:

امام حسین(ع) برای حفظ دین قیام کردند

مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان گفت: امام حسین (ع) برای دنیای زمان خودشان و نسل‌های آینده نشان دادند که در هر شرایطی که احتمال ضربه به دین وجود دارد تکلیف این هست که حرکت کنیم.

راضیه سلطان‌عباسی‌ندوشن در گفتگو با خبرنگار حوزه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز» ضمن تسلیت به مناسبت ایام اندوه حزن اهل‌بیت و شهادت امام حسین (ع) اظهار کرد: ما به‌عنوان یک مسلمان باید بدانیم چگونه می‌توانیم در مسیر و راه اباعبدالله الحسین (ع) قرار بگیریم.
 
 وی عنوان کرد: هر انسانی می‌تواند به‌گونه‌ای در مسیر افراد ارزشمند و الگو به‌خصوص اهل‌بیت قرار بگیرد که دانش آن سیر و سبک زندگی را داشته باشد و یکی از برنامه‌هایی که در سبک زندگی اباعبدالله الحسین (ع) قرار دارد قیام این امام همام است و هر برنامه، حرکت، جریان و یا قیامی که نتیجه‌بخش است هدفی را دنبال می‌کند و ما باید بدانیم هدف قیام امام حسین (ع) چه بوده است.
 
 مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان ادامه داد: آنچه که در بیانات امام حسین (ع) و در روایت و سیره ایشان به دست ما رسیده اباعبدالله فرموده‌اند: هدف از قیام من اصلاح امت جدم حضرت محمد (ص) است و حضرت هنگام خروج از مدینه که هنوز مسئله واقعه کربلا بیان نبوده فرموده‌اند: اصلاح در امت جدم دلیل حرکت من از مدینه است.
 
 سلطان‌عباسی‌ندوشن تصریح کرد: اصلاح امور بدون امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر امکان‌پذیر نیست و قیام امام حسین (ع) یک حرکت آموزنده بوده است و هدف قیام امام حسین (ع) تشکیل حکومت و برای شهیدشدن نبوده است.
 
 وی افزود: امام حسین (ع) برای دنیای زمان خودشان و نسل‌های آینده نشان دادند که در هر شرایطی که احتمال ضربه به دین وجود دارد تکلیف این هست که حرکت کنیم.
 
 مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان بیان کرد: الحمدلله ما در حکومتی قرار داریم که شهادت برای حفظ رکن اسلام و انقلاب یک منش است و انسان‌های قوی در کشور قرار دارند که برای حفظ اسلام و انقلاب جانشان را در کف دست قرار می‌دهند و حرکت می‌کنند.
 
 سلطان‌عباسی‌ندوشن تأکید کرد: قیام امام حسین (ع) یک قیام مجسم، درس‌آموز و تکلیف انسانی بود.
 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از