حالت تاریک

امروز : چهارشنبه, 1403/05/31 | 2024/08/21

Logo

الزام وزیر شهرسازی به تکمیل سامانه املاک
نائب رئیس دوم کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد:

الزام وزیر شهرسازی به تکمیل سامانه املاک

نائب رئیس دوم کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر راه و شهرسازی هر کسی که باشد، باید به اجرای قانون اهتمام جدی داشته باشد. قانون مالیات بر خانه‌‌های خالی و سامانه املاک و اسکان نیز جز قوانین موجود در کشور است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«هرمز»؛ جعفری قادری نائب رئیس دوم کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا، با تاکید بر نقش سامانه املاک و اسکان در کنترل بازار مسکن، گفت: اگر دولت به صورت جدی به موضوع اجرایی‌کردن سامانه املاک و اسکان و قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی ورود کند، دیگر انگیزه‌ای برای نگهداری خانه خالی وجود ندارد و خانه‌های احتکار شده، برای اجاره واگذار می‌شوند و این بساط سفته‌بازی و تبدیل مسکن به کالای سرمایه‌ای از بین می‌رود.

باید مجلس برای دستگاه‌های متخلف برنامه داشته باشد

وی در ادامه بیان کرد: در شرایط فعلی که این امکان وجود دارد که این کنترل‌ها بر بازار مسکن انجام شود همواری مجلس و دولت می‌تواند بر اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی تاثیرگذار باشد. سامانه املاک و اسکان در ماه‌های اخیر تا حدودی پیشرفت داشته است اما اینکه چه زمانی به طور کامل اجرایی می‌شود وجود ندارد. 

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: کمیسیون عمران مجلس بایستی برنامه‌ای برای برخورد با دستگاه‌هایی که از اجرای این قانون استنکاف کرده‌اند، داشته باشد تا آنها پای کار بیایند و اطلاعات مورد نیاز سامانه املاک و اسکان را تکمیل کنند. 

الزام وزیر راه و شهرسازی به تکمیل سامانه املاک

قادری گفت: وظایف مجلس و مخصوصا وظایف نظارتی آن ایجاب می‌کند که از وزیر راه و شهرسازی پیشنهادی، مطالبه تکمیل سامانه املاک و اسکان و اجرای قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی را در دستور کار داشته باشد. وزیر راه و شهرسازی هر کسی که باشد و به طور کلی هر وزیری که انتخاب شود، باید به اجرای قانون اهتمام جدی داشته باشد که قانون مالیات بر خانه‌های خالی و سامانه املاک و اسکان نیز جز قوانین موجود در کشور است.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از