حالت تاریک

امروز : دوشنبه, 1403/02/31 | 2024/05/20

Logo

مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست استان هرمزگان:

20درصد کارمندان محیط‌زیست هرمزگان از خانواده شهدا هستند

20درصد کارمندان محیط‌زیست هرمزگان از خانواده شهدا هستند

مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست استان هرمزگان گفت: 20درصد کارمندان محیط‌زیست هرمزگان از خانواده شهدا و ایثارگر هستند.

 حبیب مسیحی تازیانی مدیرکل  حفاظت از محیط‌زیست  هرمزگان ظهر امروز سه شنبه 30 آبان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی هرمز اظهار کرد: وظیفه سازمان حفاظت  محیط‌زیست در کشور حفظ و حراست از منابع طبیعی و محیط‌زیست کشور است که کار بسیار سخت و کار بسیار طاقت‌فرسایی می‌باشد.

مسیحی افزود: محیط‌بانان در برابر خیلی از ناملایمتی‌ها باید مقاومت کنند و این باعث شده باتوجه‌به سختی کار، شهدای زیادی را در عرصه حفاظت از منابع زیستی کشور تقدیم انقلاب کنیم.

وی با اشاره به اینکه ما چهار شهید را در استان هرمزگان از سازمان  حفاظت محیط‌زیست تقدیم انقلاب کرده‌ایم، تصریح کرد: فداکاری این شهدا در راه حفظ و حراست از محیط‌زیست بوده است.

به گفته مدیرکل سازمان حفاظت از محیط‌زیست هرمزگان؛ تعداد زیادی جانباز داریم که در برابر افراد سودجو و تخریبگر محیط‌زیست آسیب‌دیده‌اند و باتوجه‌به گستردگی استان هرمزگان و دارابودن دو اکوسیستم آبی و خشکی و همچنین برخورداری از ۱۴ جزیره، سختی کار نیروهای محیط‌زیست را بیشتر کرده است.

مسیحی تازیانی با بیان اینکه نگاه محیط‌زیست از حوزه حفاظت مقوله افتخار است، ابراز کرد: همچنین بخشی دیگری از این وظایف انجام کار قانونی و شرعی می‌باشد که می‌توانیم در این زمینه اقدامات خیلی  شاخصی را در حوزه محیط‌زیست نام ببریم.

وی در ادامه عنوان کرد: حفظ و حراست از مناطق تحت مدیریتمان  و همچنین حفظ و حراست از گونه‌های در معرض خطر  باعث شده‌ است همکاران ما از دل‌وجان از این موهبت‌های الهی حفاظت کنند.

مدیرکل  حفاظت  محیط‌زیست استان هرمزگان با بیان اینکه بیش از ۲۰ درصد از افراد شاغل در اداره کل حفاظت محیط‌زیست  هرمزگان خانواده‌های شهدا و ایثارگر می‌باشند، گفت:  اقداماتی را در همین زمینه اداره کل محیط‌زیست در حال انجام است که به‌صورت سالانه چندین مراسم در خصوص ایثارگران و جانبازان همچنین خانواده‌های ایثارگر و شهدای محیطبان و همچنین سرکشی از خانواده‌های شهدا در دستور کار قرار دارد.

مسیحی تازیانی به نام‌گذاری مکان‌های مختلف به نام شهدای محیط‌بان اشاره و خاطرنشان کرد: سه خیابان در شهرهای استان هرمزگان  به نام شهدای محیطبان این استان نام‌گذاری شده است و همچنین دو پاسگاه محیطبانی ما نیز به نام شهدای محیطبان نام‌گذاری کرده‌ایم که در برابر ایثارگری شهدا کمترین اقدامی بوده است که توانسته‌ایم انجام دهیم و سعی کردیم که رضایت خداوند و خانواده‌های شهدای ایثارگر را جلب نماییم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از