حالت تاریک

امروز : شنبه, 1403/05/06 | 2024/07/27

Logo

معاون بنیاد شهید هرمزگان خبر داد:

۴۴۰ واحد مسکونی برای جانبازان

۴۴۰ واحد مسکونی برای جانبازان

معاون بنیاد شهید هرمزگان از احداث ۴۴۰ واحد مسکونی برای جانبازان دهک‌های یک تا سه خبر داد.

 به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی هرمز، محمد تنیان معاون سلامت و توانمندسازی اجتماعی بنیاد شهید استان هرمزگان اظهار کرد: در حوزه بهداشت و درمان و اشتغال، تسهیلات رفاهی و مسکن و زمین ایثارگران است و خدماتی که در بخش توانمندسازی و رفاهی داده می‌شود، در این حوزه معاونت گنجانده شده است.

 وی افزود: در طرح پایش سلامت، جانبازان ۵۰ درصد به بالا و مشکل حرکتی دارند و والدین و همسران شاهد شامل این طرح می‌شوند و هرساله پزشک عمومی به درب خانواده‌های ایثارگران مراجعه می‌کند و فرم‌های پزشکی و پایش سلامت را تکمیل و وارد سامانه شده و همه وضعیت‌های سلامت ایثارگران و شهدا رصد می‌شود.

تنیان اضافه کرد: افرادی که نیاز به خدمات بالینی دارند با چندین شرکت هماهنگی شده که وارد منازل شده و خدمات بالینی را به‌صورت مستمر ارائه می‌دهند.

 معاون سلامت و توانمندسازی اجتماعی بنیاد شهید استان هرمزگان خاطرنشان کرد: طرح جدیدی با عنوان طرح دارویار که از روزهای گذشته اجرایی شده که مقرر است برای جانبازان ۷۰ درصدی که ویزیت می‌شوند و تماسی که با بیمه گرفته می‌شود داروها از داروخانه تحویل گرفته و درب منزل این عزیزان تحویل داده می‌شود.

 تنیان بیان کرد: بیشترین اعتراضات در بخش کمیسیون پزشکی جانبازان است که هر ساله بر اساس تعداد متقاضی برقرار می‌شود و کمیسیون اختصاصی در داخل استان و یا افرادی که عجله دارند می‌توانند به استان‌های تهران و یا هم‌جوار مراجعه کنند.

 وی ادامه داد: هر ساله ۱۰ پزشک با تخصص‌های مختلف از جامعه ایثارگری در گروه‌ها حضور دارند و شناخت کافی از زمان جبهه و جنگ دارند و افراد متقاضی را ویزیت می‌کنند.

 معاون سلامت و توانمندسازی اجتماعی بنیاد شهید استان هرمزگان تصریح کرد: باتوجه‌به اینکه طبق قانون اعلام شده که افراد جانباز دارای ۲۵ درصد می‌توانند خدمات را دریافت کنند به همین منظور افراد به دنبال این هستند که این درصد جانبازی برای آنها در کمیسیون های پزشکی تعیین شود و این میزان ممکن است امکان‌پذیر نباشد و موجب گلایه برخی از عزیزان ایثارگر یا جانباز می‌شود.

 تنیان افزود: این موضوع یکی از چالش‌هایی است که قانون‌گذار ایجاد کرده است و جانبازان زیر ۲۵ درصد نمی‌توانند خدمات رایگان برای تحصیل فرزندان و بقیه موارد را دریافت کنند.

 وی گفت: کمیسیون کسر ساعت کاری مخصوص جانبازان داریم که مخصوص جانباز کارمند و همسران جانبازان است و بر اساس درصد جانبازی تعیین می‌شود.

 معاون سلامت و توانمندسازی اجتماعی بنیاد شهید استان هرمزگان گفت: در بحث بیمه با اکثر مراکز درمانی و بیمارستان‌ها قرارداد داریم و فقط با بیمارستان امام رضا (ع) قرارداد نداریم که این موضوع هم پیگیری شده و به‌زودی انجام خواهد شد.

 تنیان گفت: طرح آموزش پزشکان هست که سالیانه این طرح اجرایی می‌شود و به‌صورت دورسخنی‌ای از تهران یا اینکه به‌صورت رایزنی با دانشگاه علوم پزشکی در استان‌های هم‌جوار مانند فارس و کرمان برگزار می‌شود.
 وی بیان داشت: طرح آموزش ایثاریار اجرایی شده که در حد کمک‌کردن به افراد کهن‌سال در منازلشان است و بعداً به این افراد هزینه‌هایی پرداخت خواهد شد.

 وی اضافه کرد: بیمه حوادث شامل سیل، زلزله و بیمه عمر هم برای خانواده‌های جانبازان و ایثارگران انجام می‌شود.

 معاون سلامت و توانمندسازی اجتماعی بنیاد شهید استان هرمزگان گفت: همچنین وام ازدواج به‌صورت هوشمند دوبرابر محاسبه و از طریق بانک‌ها پرداخت و معافیت کسر خدمت فرزندان ایثارگران هم مشکلی وجود ندارد و انجام می‌شود.

 تنیان عنوان کرد: جانبازان ۵۰ درصد به بالا از پرداخت هزینه گمرکی معاف شدند و دولت این مصوبه را ابلاغ کرده؛ اما هنوز اجرایی نشده است.

 وی تصریح کرد: واگذاری زمین و توسط قرارگاه سازندگی امام حسن مجتبی (ع) مقرر شده ۴۴۰ واحد مسکونی از طرح نهضت ملی مسکن به جانبازان دهک‌های یک تا سه ساخته و تحویل داده شود.

 معاون سلامت و توانمندسازی اجتماعی بنیاد شهید استان هرمزگان اذعان داشت: حدود ۱۴۰ نفر در آزمون شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس شرکت کردند که ۹۶ نفر قبولی وجود داشته است که امیدواریم همه این افراد نمره قبولی در مصاحبه کسب کنند و در این صنعت جذب شوند.

 تنیان گفت: در استخدام آموزش‌وپرورش نیز ۱۱۲ نفر قبول شدند که برای انجام مصاحبه حضور پیدا کرده‌اند.

 وی در پایان افزود: آلومینیوم هرمزگان، وزارت نفت، بانک ملی و امور مالیاتی که در مجموع ۲۰۶ نفر قبول شدند و همه آنها برای مصاحبه مراجعه کردند و دوبرابر ظرفیت است؛ یعنی از هر دو نفر، یکی قبول می‌شود.
انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از