حالت تاریک

امروز : شنبه, 1403/05/06 | 2024/07/27

Logo

رئیس دانشگاه پیام‌نور بوموسی:

۱۶ آذر نماد دشمن‌شناسی قشر نخبه جامعه است

۱۶ آذر نماد دشمن‌شناسی قشر نخبه جامعه است

رئیس دانشگاه پیام نور بوموسی از ۱۶ آذر به عنوان روز به اهتزار درآمدن لوای دشمن‌شناسی قشر بیدار و نخبه جامعه یاد کرد.

ابوذر حافظی در گفتگو با خبرنگار حوزه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»؛ با تبریک فرا رسیدن روز دانشجو اظهار کرد: روز ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲، به عنوان روز مقاومت در برابر استکبار و نمایانگر روح استکبارستیزی، استقلال‌طلبی و عدالت.خواهی دانشجویان در پرتو اسلام، و روز به اهتزار درآمدن لوای دشمن‌شناسی قشر بیدار و نخبه جامعه است.

رئیس دانشگاه پیام نور بوموسی در ادامه افزود: امروز نیز دانشگاهیان برای حفظ حرمت خون شهیدان و صیانت از اصول و آرمان‌های اصیل اسلام و انقلاب همچون شهدای جهاد علمی، شهید محسن فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای کشورمان، از بذل جان خویش دریغ نمی‌کنند.

حافظی گفت: همانطور كه مقام معظم رهیری فرمودند «در محیط دانشگاه، محیط دانشجوئی، نقد منصفانه و متقابلاً نقدپذیری متواضعانه هر دو لازم است. جوان، آن هم دانشجو، در محیط علمی باید ذهنش و زبانش باز باشد؛ نقد کند؛ البته منصفانه باشد. نقد را با عیب‌جوئی و با عصبانیت و با بهانه‌گیری نباید اشتباه کرد؛ دیگران هم اگر از ما به عنوان دانشجو، به عنوان تشکل دانشجوئی نقد کردند، بپذیریم؛ یعنی تحمل کنیم؛ بپذیریم به معنای تحمل کردن است.

وی اضافه کرد: در محیط دانشگاه، تحمل و مدارای سیاسی لازم است، مسأله حفظ اصول وروحیه آرمان‌گرایی است، جوان باید آرمان‌گرا باشد، از جمله مصادیق روحیه آرمان‌گرایی، تمسک به اصول و مبانی فکری است، از دست ندهید. 

رئیس دانشگاه پیام نور بوموسی ادامه داد: امروز روزگار دیگری است ولی رسالت دانشجو همچنان ادامه دارد و انتظارات از دانشگاه و دانشجو کماکان باقی است، به بیان رهبر فرزانه انقلاب: «آن چیزی که ما از محیط دانشجویی مان انتظار داریم، پیشرفت علم، پیشرفت اندیشه سیاسی، عمق اندیشه دینی و ایمان دینی، عمق معرفت دینی و روشن‌بینی دینی، دست یافتن به قلمروهای جدید؛ هم در زمینه علم، هم در زمینه سیاست، هم در زمینه معرفت دینی در محیط دانشجویی است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از