حالت تاریک

امروز : چهارشنبه, 1403/04/13 | 2024/07/03

Logo

رئیس کل دادگستری هرمزگان تأکید کرد:

گفتمان‌سازی صحیح خدمات با تکیه بر جهاد تبیین

گفتمان‌سازی صحیح خدمات با تکیه بر جهاد تبیین

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان بر ضرورت گفتمان‌سازی صحیح از خدمات عدلیه با تکیه بر جهاد تبیین تأکید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز، مجتبی قهرمانی در گفتگو با خبرنگاران، اصحاب رسانه و شرکت‌کنندگان در سومین تور نظارتی قوه قضائیه که با حضور ۶۰ نفر از خبرنگاران و ۴۵ رسانه کشور در استان هرمزگان در حال برگزاری است، با تقدیر و تشکر از تدبیر مرکز رسانه قوه قضائیه در این خصوص، اظهار کرد: اقدام رسانه‌ای به این شیوه و با این کمیت و کیفیت، در قوه قضاییه کم سابقه بوده و اکنون در استان هرمزگان، به عنوان سومین استان، در حال برگزاری است.

 

وی تصریح کرد: این تدبیر نو، ویژگی‌هایی دارد که آن را نسبت به دیگر اقدامات رسانه‌ای، خاص و متمایز کرده است. 

 

رئیس کل دادگستری هرمزگان با تأکید برضرورت گفتمان‌سازی صحیح از خدمات عدلیه، حضور رسانه‌های مختلف با گرایش‌های سیاسی و اجتماعی و علایق و سلایق متفاوت در تور رسانه ای قوه قضائیه، تخصصی بودن این رویداد، توجه به مسائل مرتبط با عدالت اجتماعی، ارتباط آن با سیاست‌های راهبردی قوه قضائیه و ایجاد تصویر خوب رسانه‌ای از دستگاه قضا را پنج ویژگی مهم تور رسانه‌ای قوه قضائیه عنوان کرد. 

 

وی همچنین با اشاره به آثار و برکاتِ تبیین گفت: تبیین، ارائه، اعلام و بهره‌برداری هوشمندانه از رشد، بلوغ و بالندگی قوه قضائیه، دارای آثار و برکاتی است که افزایش بالندگی نظام و انقلاب در نگاه مخاطبان و جهانیان، ایجاد شأن و جایگاه برای قوه قضائیه در داخل و خارج از کشور، افزایش اعتماد عمومی نسبت به نظام و قوه قضائیه، کاهش هجمه‌های داخلی و خارجی به قوه قضائیه، پذیرش بهتر احکام و تصمیمات قضایی، همراهی مردم جهت اجرای سیاست‌ها و دستیابی به اهداف خصوصاً مأموریت‌های سند تحول قضایی و ارتقای سطح اطمینان مردم از رعایت بی‌طرفی توسط قوه قضائیه از مهم‌ترین آثار و برکات است.

 

قهرمانی با بیان اینکه برگزاری این تور رسانه‌ای ارتباط تنگاتنگی با سیاست‌های راهبردی قوه قضائیه دارد، افزود: برگزاری یک رویداد رسانه‌ای با این سطح و با حضور طیف وسیعی از خبرنگاران ۴۵ خبرگزاری، روزنامه و سایت خبری مهم کشور، بیانگر عزم راسخ دستگاه قضایی به منظور عمل به منویات مقام معظم رهبری در خصوص تبیین عملکرد و ایجاد تصویر خوب رسانه ای از قوه قضائیه است.

 

وی افزود: چیزی که طی روزهای اخیر شاهد آن هستیم، تلاش بی‌وقفه و خستگی‌ناپذیر مرکز رسانه قوه قضائیه برای ایجاد شفافیت هر چه بیشتر و اطلاع‌رسانی مطلوب همراه با نقدپذیری، روشنگری و خصوصاً جهاد تبیین است. 

 

رئیس کل دادگستری هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع اعتبار قضایی و ارتباط آن با رسانه پرداخت و گفت: اعتبار قضایی همان اعتماد عمومی به دستگاه قضایی و عدلیه است و نوعی احساس درونی و ایمان قلبی است که جزء سرمایه‌های اجتماعی و ثروت ملی به حساب می‌آید.

 

وی اضافه کرد: در جهت ایجاد اعتبار قضایی هم رسانه می‌تواند کارکرد مثبت یا منفی داشته باشد و در مورد پرونده‌ها و امور مرتبط با دستگاه قضایی با وارونه جلوه دادن مسائل، به اعتبار قضائی آسیب وارد کند یا با اطلاع‌رسانی دقیق موجب تنویر افکار عمومی گردد. 

 

قهرمانی گفت: در همین راستا ما مدعی هستیم که رشد و بلوغ قوه قضائیه به خوبی تبیین نشده است و محور اصلی این تبیین هم، رسانه است.

 

رئیس شورای قضایی استان هرمزگان تأکید کرد: انقلاب شکوهمند اسلامی در طول این سال‌ها دستاوردهای گوناگون داشته است و ارکان مختلف حاکمیت و نظام، در حوزه‌های مختلف این دستاوردها را اعلام می کنند، که مایه مباهات و سربلندی مردم و افتخار در سطح بین‌المللی است. 

 

وی بیان داشت: یقیناً قوه قضائیه نیز در گام اول انقلاب و در آستانه گام دوم، در شاخص‌های مختلف، هم نسبت به سال‌های اولیه انقلاب و هم در سطح جهانی به بلوغ و رشد قابل توجهی رسیده است که در مقایسه با سایر دستاوردهای انقلاب به این رشد و بلوغ قوه قضائیه، به نحو مقتضی توجه نشده یا حداقل در اطلاع‌رسانی، تبیین شاخص‌ها و استفاده مستقیم و غیر مستقیم از آثار بالندگی قوه قضائیه، بهره‌برداری کافی و مطلوب به عمل نیامده است.

 

قهرمانی خاطر نشان کرد‌‌: قطعاً در شیوه اعلام، تبیین و اطلاع‌رسانی، استفاده از ابزار هنر و رسانه و هوشمندی و مهارت، ضروری است که این امر می تواند به عهده مرکز رسانه قوه قضائیه و با همکاری سازمان صدا و سیما و هنرمندان صورت گیرد.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از