حالت تاریک

امروز : شنبه, 1403/05/06 | 2024/07/27

Logo

امام جمعه اهل سنت کیش معرفی کرد:

کیشوندان الگوی وحدت شیعه و سنی در منطقه

کیشوندان الگوی وحدت شیعه و سنی در منطقه

امام جمعه اهل سنت کیش گفت: کیشوندان بارها در صحنه‌های مختلف ملی و مذهبی افتخارآفرین بوده و در حفظ وحدت شیعه و اهل سنت در کشور و منطقه، سرآمد و الگو هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز، شیخ یعقوب شمس امام جمعه اهل سنت کیش در مراسم گرامیداشت هفته وحدت و برپایی میلاد پیامبر رحمت حضرت محمد (ص) و میلاد حضرت امام صادق ( ع)، ضمن تقدیر از حضور گسترده آحاد مردم در این مراسم اظهار کرد: حضور حداکثری کیشوندان و همراهی مسئولان کشور و استان در این مراسم، نشان از وحدت و همدلی آحاد ملت دارد و به سهم خودم قدردان این حضور پررنگ و شایستهِ مردم و مسئولان هستم.

 

امام جمعه اهل سنت کیش افزود: شرکت و حضور مردم در مراسم و وحدت و همدلی جامعه چیز تازه و عجیبی نیست و مردم نجیب و شریف کیش بارها در مراسم مختلف چه ملی و چه مذهبی، با حضور دلگرم‌کننده خود افتخارآفرینی کرده و بر برگ‌های زرین تاریخ کیش افزوده‌اند.

 

وی تصریح کرد: بارها گفته‌ام و مجدد هم تکرار می‌کنم که مردم کیش در حفظ وحدت شیعه و سنی چه در سطح کشور و چه در سطح منطقه سرآمد و الگو بوده‌اند.  

 

شیخ شمس افزود: کیش دروازه‌ای به سوی جهان است و مردم فرهنگ دوست جزیره، مردمی متعهد و سخاوتمند بوده و همواره در چنین مواردی الگو و سرمشق بوده اند. 

 

وی در بخش دیگری از سخان خود با اشاره به فرارسیدن هفته وحدت و میلاد پیامبر گرامی اسلام، تصریح کرد: حضرت محمد (ص) پیامبری مهربان و رئوف بود که برای ارشاد و هدایت انسان‌ها برگزیده شد و رسول گرامی اسلام برای نه فقط مسلمانان که برای همه بشریت، رحمت و رأفت بود، پیامبری که با همه مخالفت‌ها و اهانت‌ها، تنها به خداوند بزرگ پناه می‌برد و دعا می‌کرد تا مردم از شرک و کفر رهایی پیدا کنند. 

 

امام جمعه اهل سنت کیش افزود: متاسفانه امروز شاهد اسائه ادب به پیامبر بزرگ اسلام که پیام آور رحمت و مغفرت است، می‌باشیم و وظیفه ماست تا از ساخت ایشان دفاع کنیم و به بد خواهان یادآور شویم که ایشان رحمت عالمیان است و پیام آور مهر و عطوفت و رحمت برای تمام بشریت می‌باشند.

 

شیخ یعقوب شمس در ادامه با اشاره به پایان مأموریت دکتر رضانیا رئیس مرکز بهداشت جزیره کیش، او را فردی خوشنام، دلسوز، با اخلاق و مورد اعتماد مردم و کیشوندان معرفی کرد و افزود: در ایام همه گیری کرونا، اگر درایت و مدیریت قوی و دلسوزی او نبود شاید دچار بحران و فاجعه می‌شدیم، وی و همکارانشان با دلسوری و احساس مسئولیت، مردم را از این معضل و چالش گذراندند. 

 

امام جمعه اهل سنت کیش با ابراز تاسف از پایان خدمت دکتر رضانیا ، برای وی آرزوی موفقیت کرد و افزود: مطمئن هستم که هر مسوولی در کیش با درایت و دلسوزی کار کند و خدمات شایسته داشته باشد، در یادها باقی می.ماند و مردم کیش قدردان همه خدمتگزاران صادق می‌باشند.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از