حالت تاریک

امروز : دوشنبه, 1403/02/31 | 2024/05/20

Logo

رئیس شورای فرهنگ عمومی هرمزگان:

کتاب؛ شاخص‌ترین چیزی که فرهنگ را شکل می‌دهد

کتاب؛ شاخص‌ترین چیزی که فرهنگ را شکل می‌دهد

رئیس شورای فرهنگ عمومی هرمزگان گفت: شاخص‌ترین چیزی که فرهنگ را شکل می‌دهد کتاب است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هرمز» به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، محمد عبادی‌زاده در آئین گشایش هجدهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان که در محل دائمی نمایشگاه‌های بندرعباس برگزار شد با اشاره به تاثیر کتاب و کتابخوانی گفت: شاخص‌ترین چیزی که فرهنگ را شکل می‌دهد کتاب است.

وی ضمن سپاسگزاری از دست اندرکاران برپایی نمایشگاه کتاب افزود: روز بسیار مبارکی برای صاحبان فرهنگ و هنر و ادبیات است زیرا بعد از وقفه‌ای که کرونا ایجاد کرد دوستداران کتاب بی‌صبرانه منتظر چنین روزی بودند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی هرمزگان اضافه کرد: کتاب میزان فرهیختگی جامعه است. قطعا یکی از شاخص‌های فرهیختگی، میل به کتاب و کتابخوانی در جامعه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده ادامه داد: خوشحالم از اینکه از فروشندگان، ناشران و نویسندگان در ادوا گذشته که سوال کرده ام، آن‌ها با اطمینان گفته‌اند: استان هرمزگان یکی از بهترین استان ها برای نمایشگاه کتاب است زیرا کتاب را می‌خرند و می‌خوانند و این نشان دهنده سطح فرهیختگی جامعه ما است.

وی در بخش دیگری از سخنانش ابراز داشت: بخش نرم افزاری کتاب جایگاه ویژه‌ای در اشاعه فرهنگ و هدایتگری دارد.

 امام جمعه بندرعباس همچنین گفت: خداوند در چندین مورد از قرآن کریم به عنوان کتاب نام برده است. قرآن همان کتاب واقعی است و آن‌ جا که می فرماید ذالک الکتاب، اشاره به دور دارد که به معنای تکریم و تعظیم آن است.

وی در بخش سوم سخنانش رهبر معظم انقلاب را حامی اصلی کتاب دانست و گفت: کتاب به عنوان یک محصول دانش بشری از صدر اسلام مورد توجه ویژه قرار گرفت.

گفتنی است: هجدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب هرمزگان ۲۱ الی ۲۷ بهمن ماه در محل دایمی نمایشگاهای واقع در سه راه جهانبار بندرعباس در حال برگزاریست.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از