حالت تاریک

امروز : چهارشنبه, 1403/04/13 | 2024/07/03

Logo

حاجی‌بابایی در گفتگو با دانا؛

کمیسیون تلفیق مجدداً لایحه بودجه را بررسی می‌کند

کمیسیون تلفیق مجدداً لایحه بودجه را بررسی می‌کند

رئیس کمیسیون تلفیق با اشاره به لزوم اصلاح لایحه بودجه گفت: دولت و مجلس برای اصلاحات بودجه و تطابق آن با برنامه هفتم توسعه هماهنگ خواند شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«هرمز»؛ حمیدرضا حاجی‌بابایی، رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ درباره دلایل رد کلیات بودجه و نحوه اصلاح آن اظهار کرد: مهم‌ترین نقدهای نمایندگان به کلیات بودجه سال ۱۴۰۳ بر اساس عدم تطابق بودجه با برنامه هفتم توسعه و موضوعات مربوط به حقوق بازنشستگان و افزایش مالیات‌ها بود، اما اصلاحات بودجه با هماهنگی و همکاری دولت و مجلس صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به دلایل رد کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در صحن مجلس، توضیح داد: مهم‌ترین نقدهای نمایندگان به کلیات بودجه سال ۱۴۰۳ بر اساس عدم تطابق بودجه با برنامه هفتم توسعه و موضوعات مربوط به افزایش حقوق بازنشستگان و افزایش مالیات‌ها بود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نمایندگان مردم اعتقاد داشتند میزان افزایش مالیات‌ها بالاست. همچنین نمایندگان به یک‌سری منابع درآمدی بودجه که به دلیل عدم تحقق، مورد انتقاد قرار گرفته بودند، ایرادهایی گرفتند.

دولت مکلف است ظرف هفت روز کلیات بودجه را اصلاح نموده و به مجلس ارائه کند

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه برنامه هفتم توسعه با بیان اینکه مجلس بر اساس دیدگاه خود عمل می‌کند، افزود: نمایندگان بر اساس بررسی‌ها و نگرانی‌های خود، نقطه‌نظرات کارشناسی را مطرح کردند و براین‌اساس به این لایحه رأی خود را دادند.

وی با تأکید بر رد کلیات لایحه بودجه دولت، گفت: اکنون دولت مکلف است ظرف هفت روز کلیات بودجه را اصلاح نموده و به مجلس ارائه کند.

حاجی‌بابایی توضیح داد: پس از ویرایش و رفع نواقص لایحه بودجه مجدداً به کمیسیون تلفیق ارسال شود تا بتوانیم بر اساس آنچه که در مجلس اتفاق می‌افتد، کلیات را بررسی کرده و گزارش آن را به صحن علنی ارسال کنیم.

وی یادآوری کرد که برای انجام اصلاحات لازم در بودجه، نیاز به هماهنگی و همکاری بین کمیسیون تلفیق، دولت و مجلس الزامی است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از