حالت تاریک

امروز : شنبه, 1403/02/08 | 2024/04/27

Logo

رئیس اداره دامپزشکی قشم خبر داد:

کشف ۹ تن گوشت فاسد در قشم

کشف ۹ تن گوشت فاسد در قشم

رئیس اداره دامپزشکی قشم گفت: ۹ تن و ۲۹۰ کیلوگرم گوشت، آلایش دام و طیور و ماهی‌های غیربهداشتی و فاسد کشف و از ورود آنها در چرخه مصرف انسانی در این شهرستان جلوگیری شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هرمز» به نقل از ایرنا؛ محمد صدیق ارم گفت: این محموله گوشت های فاسد در پی دریافت خبری از فعالیت بدون مجوز سردخانه غیر مجاز و مخفی در شهر بندری درگهان جزیره قشم کشف شد.

وی با بیان اینکه تأمین و حفظ بهداشت دام و فرآورده های دامی، مراقبت و پیشگیری، کنترل بیماری عفونی قابل انتقال از حیوان به انسان (زئونوزها) و سلامت غذا از جمله وظایف دامپزشکی در عرصه بهداشت همگانی است، گفت: سلامت جامعه، مهمترین مساله ای است که باید به آن توجه شود و در این راستا دامپزشکی از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند.

رئیس اداره دامپزشکی قشم از قشموندان، گردشگران و مسافرین نوروزی خواست گوشت قرمز، سفید و آلایش خوراکی دام مورد نیاز خود را از فروشگاه‌های معتبر و تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی تهیه کرده و به هنگام خرید گوشت قرمز به مهر بهداشتی دامپزشکی بر روی لاشه و بر چسب‌هایی که بر روی ران لاشه الصاق شده و موید نوع دام، سن دام و تاریخ کشتار است دقت کنند.

ارم از مصرف کنندگان فرآورده های خام دامی خواست، در صورت مشاهده هرگونه تخلف با شماره تلفن ۰۷۶۳۵۳۴۴۱۱۰ و ۰۷۶۳۵۳۴۴۴۲۰ اداره دامپزشکی قشم تماس برقرار کنند و مورد تخلف را جهت رسیدگی اطلاع دهند.

طرح تشدید نظارت بر مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی به منظور ارتقای کیفیت و ایمنی مواد خام دامی، جلوگیری از عرضه این مواد به صورت غیر بهداشتی و حفظ سلامت عمومی قشموندان و گردشگران از ۱۹ اسفندماه آغاز و تا ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ ادامه خواهد یافت.

دامپزشکی به معنای درمان یک بیماری در دام نیست، فعالیت های مربوط به امر دامپزشکی نقش موثری در بهداشت عمومی و ارتقای سلامت جامعه دارد که با نبود آن بدون شک بخشی از سلامت جامعه به مخاطره خواهد افتاد.

از جمله وظایف سازمان دامپزشکی به عنوان عضوی فعال از سازمان جهانی بهداشت دام (OIE) بررسی بیماری‌های دامی، شناسایی مناطق و منابع آلوده و راه سرایت و طرز انتشار بیماری‌ها، تامین بهداشت دام کشور از طریق پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های همه گیر و قرنطینه ای دام و همکاری با وزارت بهداشت در امر مبارزه با بیماری‌های مشترک انسان و دام است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از