خبر های امروز : 3
اقتصادی | - شماره خبر : 5367
1403-07-23 09:13 https://hormoz.ir/short/Vv8DO
سرپرست کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان:
توسعه فرهنگ گردشگری به رونق روستاها کمک می‌کنند
سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان گفت: به‌زودی با امضای تفاهم‌نامه‌ای در زمینه صنایع دستی و بوم‌گردی، شاهد تحولات اساسی در حوزه اشتغال مسجدی‌ها در روستاها خواهیم بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»، اسلام خواجه‌یی در دیدار کارکنان ستاد هماهنگی و رابطین کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان با حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بندرعباس به تشریح فلسفه شکل‌گیری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد پرداخت. 

وی افزود: پس از هشدارهای مکرر مقام معظم رهبری، شورای عالی انقلاب فرهنگی طی مصوبه شماره ۳۰۲ در سال ۱۳۷۲ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را مکلف کرد تا با تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری در دل مساجد به احیای کارکردهای متنوع مساجد و جذب نوجوانان و جوانان به مسجد بپردازد.

 سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان از کانون فرهنگی هنری به عنوان تنها تشکل مردم نهاد فعال در مسجد که دارای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است یاد کرد و گفت: مدیر کانون فرهنگی هنری بازو و دستیار فرهنگی امام جماعت مسجد است.

وی با اشاره به نقش و جایگاه مسجد در دوران صدر اسلام، شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس ایام کرونا، اظهار کرد: تبیین مبانی و دستاوردهای انقلاب، آگاهی‌بخشی به جامعه پیرامون توطئه‌های دشمنان و ضرورت هوشیاری آحاد مردم، فرهنگ سازی شعارهای سال و منویات مقام معظم رهبری از رسالت‌های مهم امروز کانون‌های مساجد است. 

خواجه یی با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در طول سال برنامه های متنوعی را اجرا می کنند، افزود: کانون‌های فرهنگی هنری با ابزار جذاب هنری ازجمله تئاتر، سرود و همچنین برنامه‌های اردویی برای مساجد جاذبه تولید می کنند. 

وی از کمبود کتابخانه در مساجد شاخص هرمزگان به عنوان یکی از چالش‌های این حوزه نام برد و عنوان کرد: در صورت همکاری دستگاه‌های مرتبط و تامین کتاب و تجهیز کتابخانه در مساجد، نوجوانان و جوانان بیشتری جذب این امکان مقدس می‌شوند و از آسیب‌های اجتماعی در امان خواهند ماند. 

خواجه یی، انعقاد تفاهم نامه همکاری با اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان را یکی از برنامه های ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد در سال جاری ذکر کرد و گفت: این تفاهم نامه با هدف مهارت‌آموزی و کمک به اشتغال جوانان مسجدی منعقد شده است. 

وی با اشاره به اینکه بیش از ۷۵ درصد از کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان در مناطق روستایی فعالیت می‌کنند، افزود: بزودی با امضا تفاهم نامه با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع ستی و گردشگری استان در زمینه صنایع دستی و بوم گردی، شاهد تحولات اساسی در حوزه اشتغال مسجدی ها در روستاها خواهیم بود.

منبع: روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان

انتهای خبر/

نظرات