حالت تاریک

امروز : چهارشنبه, 1403/04/13 | 2024/07/03

Logo

مسئول بسیج سازندگی هرمزگان عنوان کرد:

چتر حمایت بسیج سازندگی بر سر کشاورزان

چتر حمایت بسیج سازندگی بر سر کشاورزان

مسئول بسیج سازندگی هرمزگان گفت: بسیج سازندگی در چیدمان محصولات تا فرآوری و اعطای تسهیلات از کشاورزان حمایت می‌کند.

یاسین باوقار، مسئول بسیج سازندگی هرمزگان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار هرمز اظهار کرد: سازمان بسیج سازندگی در حوزه‌های مختلف فرهنگی، پزشکی، محرومیت‌زدایی و عمرانی در حال انجام وظیفه است و یکی از ماموریت‌های مهم این سازمان کمک و حمایت از کشاورزان است.

 

مسئول بسیج سازندگی هرمزگان تصریح کرد: استان هرمزگان با توجه به اینکه بالغ بر ۶۵ درصد جمعیت آن را مناطق روستایی تشکیل می‌دهد و روستانشینان مشکلات فراوانی در حوزه کشاورزی و چیدمان محصولات کشاورزی دارند.

 

باوقار مطرح کرد: کشاورزان بازاری برای فروش محصولات کشاوزی‌شان در استان ندارند؛ باید محصولات کشاورزی این عزیزان را به سایر نقاط کشور ارسال شود که مشکل عمده‌ای در بازاریابی داریم که سازمان بسیج سازندگی در همین راستا عزم خود را جزم کرده که در این حوزه ورود کند که چندین سال است که چیدمان محصول توسط گروه‌های جهادی انجام می‌شود.

 

وی افزود: شهرستان حاجی‌آباد، میناب، رودان که عمده کشاورزی استان در این مناطق است گروه‌های جهادی در بحث چیدمان، بسته‌بندی، بازاریابی اقداماتی را در این راستا انجام می‌دهند.

 

مسئول بسیج سازندگی هرمزگان با بیان اینکه بسته‌بندی محصولات کشاورزی به صورت محدود در برخی از مناطق انجام می‌شود، تصریح کرد: بسیج سازندگی در حال برنامه‌ریزی برای جذب سرمایه‌گذار در حوزه بسته‌بندی و فرآوری محصولات کشاورزی مانند تولید ترشیجات، مشتقات خرما و... هستیم که با نشست‌هایی که با مجموعه دولت مانند استانداری، جهاد کشاورزی و... پیگیری می‌کنیم به دنبال تحقق این موضوع هستیم.

 

باوقار عنوان کرد: بیشترین محصول کشاورزی هرمزگان خرما است که هرمزگان یکی از باکیفیت‌ترین خرمای جهان که پیارم است در شهرستان حاجی‌آباد تولید می‌کندکه متاسفانه به صورت خام‌فروشی و فله به کشورهای مختلف ارسال می‌شود و در آن کشورها با توجه به داشتن امکانات در بسته‌بندی‌های شکیل به سایر مناطق جهان به اسم خودشان صادر می‌کنند؛ می‌طلبد که با همت مسئولان از تولیدکنندگان حمایت شود تا به اسم استان و شهرستان خودشان محصولاتشان صادر شود.

 

وی تأکید کرد: بیشترین سود محصولات کشاورزی در فرآوری آن و صادرات است که متاسفانه در استان ما به صورت محدود این امر محقق می‌شود.

 

مسئول بسیج سازندگی هرمزگان ادامه داد: انبه میناب، لیمو رودان، صیفی‌جات حاجی‌آباد همچنین آبزیان در نوار ساحلی استان از جمله شهرستان‌های سیریک، جاسک، میناب، بندرلنگه و بندرعباس و جزایر که محصولاتشان به صورت خام به سایر استان‌ها و کشورها ارسال می‌شود و این نیز می‌طلبد سرمایه‌گذارانی را در این حوزه آموزش دهیم و جذب کنیم که سوددهی و فروش خوب در سطح استان داشته باشیم و در این رابطه با سازمان صنعت و معدن استان و سایر دستگاه‌ها برنامه‌ریزی کردیم و تسهیلات تا مرز ۴میلیارد تومان و مشاغل خرد خانگی تا مرز ۱۵۰میلیون تومان به متقاضیان داده می‌شود.

 

باوقار گفت: با توجه به اینکه در سال مهار تورم قرار داریم؛ بسیج سازندگی به حمایت از تولیدکنندگان می‌پردازد.

 

وی با بیان اینکه استان هرمزگان در فصل پاییز و زمستان آن بهار محصولات خارج فصل است، گفت: پیاز، بادمجان، گوجه، خیار سبز و صیفی‌جات در روزهایی که سرما و کولاک اکثر استان‌های کشور را فرا گرفته در هرمزگان این محصولات به دست می‌آید و در سال گذشته در بحث فرآوری این محصولات و ارسال آن به سایر نقاط کشور بسیج سازندگی همکاری داشت.

 

مسئول بسبج سازندگی هرمزگان خاطرنشان کرد: در سال جاری نیز بسیج سازندگی آمادگی حمایت از کشاورزان را برای فرآوری و فروش محصولات‌شان دارد.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از