حالت تاریک

امروز : چهارشنبه, 1403/04/13 | 2024/07/03

Logo

بنادر هرمزگان پیشرو در توسعه دریا پایه است؛

پیشرفت روزافزون بنادر تجاری در پایتخت اقتصادی کشور

پیشرفت روزافزون بنادر تجاری در پایتخت اقتصادی کشور

بندرشهید رجایی و بنادر شرق و غرب هرمزگان که به دروازه اقتصادی کشور شهرت دارند این روزها در زمینه‌های مختلف به رکوردهای جدید از تجارت گرفته تا ساخت، تعمیر و نگهداری سازه‌ها و کشتی‌ها دست یافته‌اند.

به گزارش حبرنگار حوزه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی«هرمز»، توسعه اقتصاد دریا محور سرمشق تازه‌ای است که مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) به دولتمردان داده و تاکید فرموده‌اند براساس رونق معیشت ساحل نشینان اقتصاد دریا پایه بسط و گسترش یابد.

هرمزگان که استانی ساحلی به شمار می‌رود با دارا بودن جزایر، بنادر، پالایشگاه‌های بزرگ، صنایع، خط ریلی و تجاری و... می‌تواند نقش بسیار مهمی در توسعه دریا پایه داشته باشد.

بنادر تجاری هرمزگان از دیرباز مامنی امن برای داد و ستدهای دریایی به شمار می‌رود که تجار از طریق دریا کالاهای تولیدی ایران را به سایر کشورها صادر و یا از طریق این بنادر به کشور وارد می‌کردند.

 

پیشرفت روزافزون بنادر تجاری در پایتخت اقتصادی کشور

روزگاری بنادر و تجارت دریایی این خطه از جنوب کشور با  حضور نمایندگانی از کشورهایی مانند هند، بنگلادش و... صورت می‌پذیرفت؛ اما در حال حاضر نه تنها خبری دیگر از آنان نیست بلکه جوانان این مرز و بوم به چنان تجربه‌ای در تجارت دست یافته‌اند که کشورهای مختلف خواستار کالاهای نفتی و غیر نفتی کشور عزیزمان هستند.

جوانان ایرانی همواره فعل خواستن را صرف کرده‌اند وبعد از  پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی دانش خود را در زمینه‌های مختلف به اوج رسانده‌اند و در دنیا حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

بندرشهید رجایی و بنادر شرق و غرب هرمزگان که به دروازه اقتصادی کشور شهرت دارند این روزها با تاکید معظم له برای توسعه دریا پایه بیش از پیش رونق یافته و در زمینه‌های مختلف به رکوردهای جدید از تجارت گرفته تا ساخت، تعمیر و نگهداری سازه‌ها و کشتی‌ها دست یافته‌اند.

 

پیشرفت روزافزون بنادر تجاری در پایتخت اقتصادی کشور

کسب رکورد جدید در تعمیر تجهیزات جرثتقیل کانتیری بندرشهید رجایی

مهدی بروغنی اظهار کرد: طرح تعویض انرژی چین وکابل کشی سیستم ترولی و راه‌اندازی گنتری کرین شماره ۱۴ با رکورد جدید ۱۷ روز کاری و در ارتفاع ۵۰ متر از سطح زمین انجام شد.

  وی اعتبار اجرای عملیات تعویض انرژی چین و کابل‌های ترولی این ابر سازه هزار و ۷۰۰ کیلوگرم را رقمی بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: تیم فنی تمام ایرانی تعمیرات با سرپرستی متخصصان کار در ارتفاع این اقدام مهم را با رعایت الزامات ایمنی در مدت زمان یک هزار و ۱۰۰ نفر ساعت کار به انجام رساندند.

 سرپرست معاونت فنی و نگهداری اداره‌کل بنادر هرمزگان با بیان اینکه درحال حاضر تمامی فرآیند نگهداری‌ها و تعمیرات تجهیزات بندری با تکیه بر دانش و مهارت متخصصان داخلی انجام می‌شود،

تصریح کرد: در تمامی امور از جمله دانش طراحی، ساخت و تعمیرات تجهیزات استراتژیک بندری متخصصان داخلی بدون وابستگی به هرگونه مشارکت و پشتیبانی خارجی با تکیه به توان خود توانسته‌اند با در انجام این مهم حضوری موثر داشته باشند.

به گفته بروغنی؛ چنین رویکردی به ساخت و ارتقا مکانیزم‌های عملکردی در تجهیزات استراتژیک بندری مانند جرثقیل‌های تخلیه و بارگیری کانتینر(گنتری کرین) منجر شده که علاوه بر اشتغالزایی، خودباوری و اتکا به خلاقیت متخصصان داخلی باعث کاهش خروج ارز از کشور شده است.

 گفتنی است؛ انرژی چین به عنوان محافظ و مرتب کننده چیدمان کابل‌های برق، شبکه و فیبرنوری گنتری کرین‌های سوپرپست پاناماکس از اهمیت زیادی به  لحاظ ایمنی و عملیاتی برخوردار است.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از