حالت تاریک

امروز : شنبه, 1403/05/06 | 2024/07/27

Logo

فرازی از وصیت‌نامه شهید بنوبندی؛

پیرو هنمودهای امام راحل باشید

پیرو هنمودهای امام راحل باشید

شهيد بنوبندي رضايي از شهيدان دفاع مقدس استان هرمزگان در دوران فعاليت هاي مختلف فرهنگي و ورزشي خود، جوانان محله الشهدا را به دينداري و پيروي از رهنمودهاي حضرت امام خميني(ره) تشويق مي كرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز،  شهید علي بنوبندي رضايي متولد آذرماه ۱۳۴۰ در روستاي بنوبند در ۳۰ كيلومتري شمال بندرعباس است.

وي از ورزشكاران منتخب بندرعباس بود كه در باشگاه خورشيد و قائم به فعاليت در رشته فوتبال مشغول و داراي ايماني قوي و تواضعي زبانزد بود.

اين شهيد گرانقدر به عنوان كارمند در شركت توزيع برق منطقه‌اي كار مي‌كرد و از خانواده‌اي است كه چندين شهيد را تقديم انقلاب اسلامي كرده است.

وي دوران ابتدايي را در در روستاي بنوبند گذراند و به دليل نبود امكانات ادامه تحصيل در مقطع راهنمايي و دبيرستان، به بندرعباس آمد و موفق به اخذ ديپلم حسابداري شد.

شهيد بنوبندي رضايي مدتي كارمند شهرداري بندرعباس بود و بعد به شركت توزيع برق منطقه اي رفت.

وي فردي خوش رفتار و با ادب بود و احترام زيادي به پدر و مادر و آشنايان مي‌گذاشت.

شهيد علي بنوبندي رضايي كه در سال ۱۳۳۶ ازدواج كرد صاحب پسري به نام هادي شد.

وي پس از ۱۱ ماه حضور در جبهه و شركت در عمليات هاي كربلاي «۴ و ۵» سرانجام هفتم بهمن سال ۱۳۶۵ با سمت فرماندهي دسته بر اثر اصابت تركش به سر، دست و پا در منطقه عملياتي شلمچه به شهادت رسيد.

برادر وي به نام «محمد بنوبندي رضايي» نيز از شهيدان دوران دفاع مقدس است و با اين كه نزديك به چهار سال از خودش كوچكتر بود اما به فاصله يكسال در ماه بهمن ۱۳۶۴ به شهادت رسيد.

شهيد علي بنوبندي رضايي ابتداي وصيت نامه اش را با استغفار به درگاه خداوند متعال شروع و بيان مي‌كند: اين جانب علي رضايي چندجمله اي به عنوان وصيت نامه خدمت شما عزيزان متذكر مي‌شوم، در مرحله اول تقاضايي كه از شما امت شهيد پرور دارم اين است كه امام امت اين قلب تپنده تمامي امت اسلامي را ياري كنيد و هيچ‌گاه حتي لحظه‌اي او را تنها نگذاريد و قدر اين جنگ و انقلاب را بدانيد.

وي در ادامه وصيت‌نامه‌اش ابراز مي‌كند: از پدر و مادر عزيزم تقاضاي من اين است، گرچه مي‌دانيد اگر شهيد شوم اولين فرزند شما مي‌باشم كه قرباني شده‌ام ولي به ياد امام حسين(ع) و علي‌اكبر حسين(ع) و يارانش در روز عاشورا كه قرباني شدند، باشيد و براي من گريه نكنيد و به ياد آن عزيزان باشيد، گرچه فرزند خوبي براي شما نبودم لذا از شما حلاليت مي‌طلبم و شما را به صبر و تقوا دعوت مي‌كنم.

شهيد بنوبندي رضايي ادامه مي‌دهد: از خواهرانم مي‌خواهم كه زينب‌وار باشند، حجاب خود را رعايت كنند و در مراسم مذهبي شركت كنند و از اين كه برادر خوبي براي شما نبودم معذرت مي‌خواهم و از برادرانم مي‌خواهم كه فرزندانمان را با مسائل اسلام و قرآن تربيت كنند و از همسرم مي‌خواهم كه فرزندم هادي را با مسائل اسلام آشنا سازد و خود هم به دستورات قرآن عمل كند.

وي وصيت‌نامه خود را با اين جمله زيبا كه خدايا، خدايا تا انقلاب مهدي(عج) حتي كنار «مهدي(عج)» خميني را نگه دار به پايان مي‌برد.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از