حالت تاریک

امروز : دوشنبه, 1403/05/01 | 2024/07/22

Logo

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:

ورود پنوموکوک و روتاویروس به چرخه واکسیناسیون کودکان

ورود پنوموکوک و روتاویروس به چرخه واکسیناسیون کودکان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از ورود واکسن‌های پنوموکوک و روتاویروس به چرخه واکسیناسیون روتین کودکان در استان هرمزگان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«هرمز» به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، عبدالجبار ذاکری ضمن اعلام این خبر و با اشاره به کمبود برخی واکسن‌ها گفت: کمبود واکسن پنتاوالان و ثلاث کشوری بوده است و در حال حاضر تعدادی از استان‌های کشور دچار کمبود واکسن شده‌اند.

وی افزود: طی یک ماه اخیر با توجه به عدم دریافت واکسن از وزارت بهداشت با کمبود این دو واکسن در برخی از مراکز بهداشتی و درمانی مواجه شدیم.

ذاکری بیان کرد: پیگیری‌های لازم جهت تامین واکسن پنتاوالان از سوی وزارت بهداشت در حال انجام می‌باشد و به محض دریافت واکسن در همه واحدهای بهداشتی توزیع خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه با تاکید بر اینکه کمبود واکسن تا آخر هفته این رفع خواهد شد، افزود: در صورت تاخیر واکسن مراقبین سلامت پیگیری‌های لازم را از طریق ارتباط با والدین جهت انجام واکسیناسیون تاخیری کودکان انجام خواهند داد.

وی اظهار کرد: در حال حاضر به غیر از واکسن پنتاوالان و ثلاث هیچ‌گونه کمبودی از نظر واکسن در استان هرمزگان نداریم و کلیه واکسن‌ها در مراکز خدمات جامع سلامت موجود است و از این نظر برای خانواده‌ها جای نگرانی نیست.

 ذاکری از ورود واکسن‌های پنوموکوک و روتاویروس به چرخه واکسیناسیون روتین کودکان خبر داد و گفت: این دو واکسن از تاریخ ۲۳ اردیبهشت‌ماه به صورت رسمی در برنامه واکسیناسیون کودکان زیر یک سال قرار گرفته است. 

وی در پایان گفت: از امروز واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور از جمله استان هرمزگان و واکسن روتاویروس نیز در ۲ استان بوشهر و هرمزگان به واکسیناسیون روتین کودکان اضافه شده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از